Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een iPaq h5450 met een pitech expansion pack (2x cf + batt.) en een holux gm-270ultra gps ontvanger: Specs ontvanger

Deze heb ik in een houten kistje, van triplex gemaakt voor op mijn fiets. Deze kist is afgelakt en bevat 2 redelijk grote (oppervlak als ze uitgeklapt zijn 10 cm2 ) scharnieren. Ik heb nu een slechte ontvangst als mijn pda in die kist ligt.

Mijn theorie was dat dit door het hout en vooral de scharnieren (die precies bij de gps ontvanger zitten) komt. Hiervoor wil ik een externe active antenne gaan aanschaffen:

deze bijvoorbeeld
of deze dan bij external mcx antenna

Maar ik zit nu met de volgende problemen:
Die kabel is er bij zit is 5 meter, 30cm is meer dan voldoende voor mij zodat de ontvanger uit de kist kan. Nu weet ik niet of deze mcx connectoren ook los te koop zodat ik de kabel ik kan korten en er een nieuw connector aan kan zetten, of dat dit teveel verlies met zich meebrengt.

Verder zit er een magneet aan voor bevestiging, deze wil ik niet. Hoe kan ik hem anders aan mijn houten pda kist monteren. Ik zal te denken om hem simpel erop te schroeven, maar waarschijnlijk zitten er geen montagegaten in de ontvanger. Of weet iemand waar ze wel actieve antennes hebben zonder magneet die je ergens aan kunt schoreven?

if broken it is, fix it you should

• elgringo
schop, iemand moet toch wel ervaringen met actieve antenne's hebben?

Verwijderd

Doe ie het zonder kistje wel netjes?

• elgringo
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:26:
Doe ie het zonder kistje wel netjes?
Nee, soms wel maar niet 100%

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

hoe groot is de afwijking van de GPS-ontvanger in meters? (binnen/buiten het kistje)
hoeveel satellieten kan de GPS-ontvanger zien? (binnen/buiten het kistje)

deze vragen stel ik aan de hand van je "soms wel maar niet 100%".

[ Voor 6% gewijzigd door MicroWhale op 19-07-2005 09:25 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Op zich is die magneet wel handig. Je kan die extra ontvanger bijvoorbeeld aan je fietser hangen. Kan je anders niet een stukje metaal op je kistje lijmen, zodat de ontvanger daar aangehangen kan worden? Het verstevigt wel de constructie, zodat de externe ontvanger er niet afvalt bij het fietsen over Neerlands onverharde fietspaden. :)

De kabel kan je eventueel oprollen en vastbinden met een klittebandje of met een tie rip (hoe schrijf je dat eigenlijk?)

Maar okay ik vertel je nu dingen die je waarschijnlijk al weet.

Emos

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Die ontvanger kan je natuurlijk erop epoxy'en. Tenzij je echt handig bent met priegelwerk zou ik niet aan die kabel zitten, die draadjes zijn akelig dun.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou aan je GPS ontvanger gaan twijfelen, wat zijn de verdere omstandigheden dat hij het niet doet, open veld of dicht bos. In een dicht bos is het vrij normaal dat je gps het lastig heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1