Toon posts:

Capture problemen met JVC GR-D73

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk zijn er mensen die het zelfde probleem gehad hebben en inmiddels een oplossing gevonden hebben:

Ik maak gebruik van een JVC GR-D73 DV camcorder die doormiddel van een firewire kabel aangesloten zit op mijn moederbord (onboard). Welk software pakket ik ook gebruik elke keer als ik de capture funtcie wil gebruiken krijg ik groen of zwart beeld.

Ik maak gebruik van de volgende hard- / software:

Hardware:

JVC GR-D73 NTSC DV Camcorder
MSI K8N Neo Platinum moederbord met nieuwste bios update

Software (die ik geprobeerd heb):

Cyberlink Powerdirector 2.5 en 4.0
Adobe Premiere Pro 1.0
Adobe Premiere 6.5

Bij het gebruik van het software heb ik alle instellingen op zowel NTSC als PAL gehad om te testen. Maar geen van tweee heeft enkele resultaat opgeleverd.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je het eerder er wel goed op gekregen?
Probeer het anders eens op een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft he inderdaad altijd wel gewoon goed gedaan, het is ook zomaar opeens,

Heb intussen ook geprobeerd de computer opnieuw te installeren helpt alleen niet veel. :(

• Pleintsje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn vorige PC kon ik met Movie Maker (XP Pro, upgrade van 2000) prima video importeren vanuit mijn D73 (Fire Wire). Nu heb ik Vista: via Movie Maker kan ik de camera wel bedienen, maar het venstertje blijft zwart en ik kan geen video importeren.
JVC gebeld: Microsoft is bezig de juiste Vista-drivers te maken, op z'n vroegst klaar in mei 2007, op z'n laatst december

[ Voor 65% gewijzigd door Pleintsje op 28-04-2007 16:51 . Reden: Contact met JVC ]