[Exchange2003] Mail versturen vanaf meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb meerdere domeinen op mijn Exchange 2003 server. Mail ontvangen gaat goed, maar ik wil ook mail kunnen versturen vanaf meerdere domeinen.
Mijn collega's zeggen dat dit niet kan, en behalve dure third party oplossingen heb ik nog geen goede kunnen vinden. (heb gegoogled, searched op got etc).

Heeft iemand hier een betrouwbare (liefst gratis) oplossing voor?

Tjielp... een vogel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ten eerste was dit beter op zn plek geweest in Software Algemeen. TR aangemaakt voor verhuizen iig ;)

ten tweede:
waar heb je zelf al naar gekeken toen je tot de conclusie kwam dat het alleen maar met dure dingen kon?
Uberhaupt wel op msexchange.org gekeken voor mogelijkheden?
Dat denk ik niet want dan was je wel tegengekomen dat je binnen Exchange meerdere domains kan gebruiken in je organisatie en zelfs simpelweg een extra mailbox kan aanmaken op een extra user en jezelf op die send on behalf kan geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Bas schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:47:
Ik heb meerdere domeinen op mijn Exchange 2003 server. Mail ontvangen gaat goed, maar ik wil ook mail kunnen versturen vanaf meerdere domeinen.
Mijn collega's zeggen dat dit niet kan, en behalve dure third party oplossingen heb ik nog geen goede kunnen vinden. (heb gegoogled, searched op got etc).

Heeft iemand hier een betrouwbare (liefst gratis) oplossing voor?
Heeft te maken met je default smtp domain. Je kan niet kiezen voor een afzend domain. Maar je kan wel meerdere smtp policies maken. Bijv mensen uit store zoveel krijgen default smtp domain dit. Dan kan je de mensen die uit een ander domain moeten mail in die store plaatsen.

There is no art to find the minds construction in the face

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb dus weldegelijk onderzoek gedaan... (maar dat even terzijde). Een extra mailbox had ik zelf ook bedacht, maar wordt een beetje onpraktisch als je met 8 domeinen gaat werken (of ik snap hem niet goed).

Meerdere mail stores aanmaken kan m.i. alleen in de enterprise editie en die hebben we helaas niet. Daarnaast moeten gebruikers kunnen switchen (functioneel gezien dan).

Tjielp... een vogel.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bas schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:27:
Ik heb dus weldegelijk onderzoek gedaan... (maar dat even terzijde). Een extra mailbox had ik zelf ook bedacht, maar wordt een beetje onpraktisch als je met 8 domeinen gaat werken (of ik snap hem niet goed).
Het had gescheeld als je gelijk in je topicstart vermeld dat je met 8 domains wil werken, dan is een extra mailbox niet echt een praktische oplossing meer inderdaad.
Op msexchange.org kun je wel een paar links vinden naar wat tools waar je wel SendAs mee kan gebruiken, ik ben alleen even de naam kwijt van het spul zelf.
Is overigens wel payware.
Meerdere mail stores aanmaken kan m.i. alleen in de enterprise editie en die hebben we helaas niet. Daarnaast moeten gebruikers kunnen switchen (functioneel gezien dan).
Een extra mailbox is wat anders dan een extra mailstore, bovendien is dat ook niet de oplossing voor je vraagtuk

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Move NT > SA

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bas schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:27:
Ik heb dus weldegelijk onderzoek gedaan... (maar dat even terzijde)...
En http://www.ivasoft.biz/setfrom.shtml niet gevonden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is inderdaad de software die ik bedoelde ja :)

Pagina: 1