Geheugen kaput??

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb net een topic geplaatst omdat ik het merk van een mobo moest weten.. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/105314
Nu had ik ff tijdelijk t geheugen van t mobo gehaald zodat ik overal net iets beter bij kon komen... Nu wilde ik t geheugen er weer in doen maar dat kreeg ik er alleen met bruut geweld >:) weer in...

Alleen... Nu start de pc niet meer op... met als gevolg dat de monitor meteen na het aanzetten van de pc op stand-by gaat...

Wat is er nu aan de hand??
Is het geheugen kapot??
Is t mobo kapot??

Iemand enig idee???

• DaRKoNe
En nee... ik ben geen newbe wat pc's in elkaar zetten/repareren betreft...

Verwijderd

Hey,
zo'n soort probleem heb ik ook gehad.
Als jou pc opstart hoor je dan 2 lange piepen (pc speaker kabeltje op je mobo gezet neem ik aan)
Want dat zit het geheugen er gewoon niet goed in, gewoon effe blazen in het slot en het geheugen schoonvegen. dat was het bij mij.

Hoop dat het werkt, als je het nog niet geprobeerd hebt

Verwijderd

Stomme vraag misschien, maar had je het wel goed om er in:?
Ik kreeg het er ook niet in, had ik de linker kant rechts zitten, en dat gaat niet he:)!
Dan zit hij scheef, en werkt ie dus niet(DUH!). ff omdraaien, en dan doet ie het.
Als het dat niet is heb je misschien een pinnetje gemold ofzow:?

Verwijderd

aaahhhh geweld daar heb ik een hekel aan!
Alles past zo op zijn plek en als het niet wil dan ben je niet goed bezig! ;)
Gewoon ff blazen en opnieuw proberen, en GEEN geweld, heb het al van zoveel mensen gehoord die hun geheugen door hun mobo heen hebben gedrukt |:(

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Tja, dat is altijd met kaarten die je te hard in je mobo ramt hé...

Ik denk wel dat het kapot is..

Sorry, maar zo gaat dat nou eenmaal..

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Dat krijg je er van met zinloos geweld

• DaRKoNe
Hij ging er al heel raar uit... net alsof hij er heeeel vast in zat... toen ik m er weer in wilde doen ging dat niet... (uiteindelijk dus wel na hard aandrukken)
heb m meegenomen naar mijn huis en geprobeerd in mijn mobo te zetten, met als gevolg... lukt niet... hoe kan dit?? is ie te groot ofzo??

Verwijderd

Een dimmetje inbouwen:

Het is eigenlijk heel simpel, je ziet dat je dimm in 3 stukken is verdeeld, 2 langere en 1 korte. Op je mobo zit het precies zo ingedeeld met 2 plastic klemmetjes ernaast.

Klik de klemmetjes open en plaats het dimmetje zo dat alle sleufjes overeen komen met elkaar, vervolgens druk je hem voorzichtig aan (en meestal moet je hem ietsje naar je toe trekken een heeeeel klein beetje! maar dat voel je vanzelf)

Als het past druk je nu de klemmetjes vanzelf dich en als ze dicht zitten zit je dimmetje goed!

Gebruik geen kracht en druk een beetje in de buurt van de klemmetjes niet in het midden dus!

suc6

• DaRKoNe
Op zondag 14 januari 2001 00:51 schreef IceFlame het volgende:
Een dimmetje inbouwen:
Het is eigenlijk heel simpel, je ziet dat je dimm in 3 stukken is verdeeld, 2 langere en 1 korte. Op je mobo zit het precies zo ingedeeld met 2 plastic klemmetjes ernaast.

Klik de klemmetjes open en plaats het dimmetje zo dat alle sleufjes overeen komen met elkaar, vervolgens druk je hem voorzichtig aan (en meestal moet je hem ietsje naar je toe trekken een heeeeel klein beetje! maar dat voel je vanzelf)

Als het past druk je nu de klemmetjes vanzelf dich en als ze dicht zitten zit je dimmetje goed!

Gebruik geen kracht en druk een beetje in de buurt van de klemmetjes niet in het midden dus!

suc6
En wat heb ik gezegd??
Op zaterdag 13 januari 2001 16:46 schreef DaRKoNe het volgende:
En nee... ik ben geen newbe wat pc's in elkaar zetten/repareren betreft...
:Z

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
ik ros ze er altijd gewoon hard in
eerst ff zorgen dat alles goed zit, en dan ff een keer erop meppen en hij zit, zo snel beschadigen die dingen ook nog niet
:)

-

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Die lange piep is bij mij meestal dat het geheugen of video kaart dr niet goed in zitten.. of de hd.. alles eigenlijk :D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.zinloosgeweld.nl/banners/banner468x60.gif

Ook als het tegen geheugenchips wordt gebruikt... nergens voor nodig >:)>:)>:)>:)

Verwijderd

je moet niks erin rammen kan slecht uitpakken zoals in jouw geval. een dimmetje will er soms moeilijk in maar duw hem er dan zachtjes in en niet te hard daar had ik een 32 66 mhz module mee verneukt.

• Aars
  • Laatst online: 16-01 13:59
eerst rustig erin, en voor het laatste klikje ff iets harder duwen/drukken/rammen >:)

dan hoor je : Pof en dan zit ie goed en vaak de klemmetjes ook meteen

-

• DaRKoNe
Nou ik ben er vandaag weer geweest en ik heb weer met grof geweld die DIMM erin gedrukt..
PC aanzetten & voila!! Hij deed t... Alles is opgelost! (Nog bedankt voor jullie moeite ;) )
Pagina: 1