Ha luitjes,
Ik had wat centjes over en heb toen besloten m'n comp een beetje te fatsoeneren.
besloten m'n stockkoeler te vervangen door een Coolermaster Dream III (een van de weinige socket A behalve zalman). Ook een extra reepje Corsair Value 1GB DDR400 erbij gezet.
Nu lijk m'n hele comp instabiel te draaien... bij het starten van een game reboot m'n comp metteen.
Ook als ik niets doe crashed m'n explorer na een tijdje. Lijkt dus op een temperatuur probleem. Alleen zijn die ok.
Heb zelf een aantal opties:
Athlon XP 2200+ t-bred A0 + Coolermaster Dream III @ 1.7V
MSI KT400
Cheapass mycom voeding 300W
1x Corsair Value 1GB DDR400 3-3-3-8 @ 3-3-3-8
2x 512MB ?? DDR400 2.5-3-3-8 @ 3-3-3-8
Powercolor Radeon 9800 Pro @ XT + Zalman VF700cu @ 12V
2x HDD
2x CD/DVD
1x FDD
3 casefans @ 12V
Temps
CPU 48
Case 36
HDD 32
Heb zelf het idee dat m'n voeding te slap is. aangezien m'n temps enzo goed zijn. Weet iemand in dit geval een goedkope voeding die bovenstaande configuratie aankan?
BTW heb ook alle OC terug gebracht naar standaard speed. Bios staat op fail-safe. Nog steeds hetzelfde probleem.....:(
Groeten,
Jeffrey
edit: Na het verwijderen van het nieuwe reepje lijkt alles weer te werken.
Ik kan helaas geen spel opstarten omdat ik remote bezig ben... is mijn geheugen gaar of toch de voeding?
Ik had wat centjes over en heb toen besloten m'n comp een beetje te fatsoeneren.
besloten m'n stockkoeler te vervangen door een Coolermaster Dream III (een van de weinige socket A behalve zalman). Ook een extra reepje Corsair Value 1GB DDR400 erbij gezet.
Nu lijk m'n hele comp instabiel te draaien... bij het starten van een game reboot m'n comp metteen.
Ook als ik niets doe crashed m'n explorer na een tijdje. Lijkt dus op een temperatuur probleem. Alleen zijn die ok.
Heb zelf een aantal opties:
- Moederbord kan niet tegen 3 reepjes DDR400
- Voeding is te slap
- Heb m'n CPU gesloopt tijdens het wisselen van koeler
- Bios instelling
- te heet / Koeler niet goed gemonteerd
Athlon XP 2200+ t-bred A0 + Coolermaster Dream III @ 1.7V
MSI KT400
Cheapass mycom voeding 300W
1x Corsair Value 1GB DDR400 3-3-3-8 @ 3-3-3-8
2x 512MB ?? DDR400 2.5-3-3-8 @ 3-3-3-8
Powercolor Radeon 9800 Pro @ XT + Zalman VF700cu @ 12V
2x HDD
2x CD/DVD
1x FDD
3 casefans @ 12V
Temps
CPU 48
Case 36
HDD 32
Heb zelf het idee dat m'n voeding te slap is. aangezien m'n temps enzo goed zijn. Weet iemand in dit geval een goedkope voeding die bovenstaande configuratie aankan?
BTW heb ook alle OC terug gebracht naar standaard speed. Bios staat op fail-safe. Nog steeds hetzelfde probleem.....:(
Groeten,
Jeffrey
edit: Na het verwijderen van het nieuwe reepje lijkt alles weer te werken.
Ik kan helaas geen spel opstarten omdat ik remote bezig ben... is mijn geheugen gaar of toch de voeding?
[ Voor 23% gewijzigd door kalechinees op 15-07-2005 08:58 ]