Geluidsinstallatie in scooter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.604 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Binnenkort ga ik een scooter kopen, een aangezien ik regelmatig met vrienden ergens sta, wil ik er ook een leuke muziek instalatie inbouwen.

En nee ik ga niet rijden als dat ding knoerthard aanstaat, en ik zal hem ook niet zo snel volledig open zetten, maar ik wil wel graag dat als ie op een redelijk volume staat, dat ik nog wel goed de muziek kan horen, en niet dat het al begint te kraken e.d.

Ik ben van plan mijn bestelling te doen bij Conrad. En ik kwam het volgende tegen:

2 KANAALS AMPLIFIER BL-480
Principe 2 kanalen
Sinusuitgangsvermogen 2 x 120 W
Muziekuitgangsvermogen 2 x 240 W
Sinusvermogen gebrugd 1 x 240 W
Impedantie 2 Ω
Frequentiebereik 10-40.000 Hz
Afm. (bxdxh) 218 x 264 x 52 mm
Gewicht 2,4 kg
49,95 EUR

BOSCHMANN 130MM
Model G-5532 S
Nom. vermogen 100 W
Muziekvermogen 260 W
Frequentiebereik 40 - 23.000 Hz
Geluidsniveau 90 dB
Impedantie 4 Ω
Afm. DIN 130 mm
19,95 EUR

Dit klinkt goed samen ? En de versterker is een "amplifier" voor zover ik heb gegoogeld is dit gewoon een merk. En de impedantie van de versterker is 2Ω en de speakers 4Ω ik heb hierover ook nog wat opgezocht, maar dit is gene probleem omdat 2Ω juist zwaarder is dan 4Ω kLopt dit?

• Rubie-The-Sysop
Even een kickje!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Klopt. Het vermogen van die versterker is naar ik aanneem bij 2 ohm gemeten. Hoger is sowieso geen probleem. Ervaring met die spullen heb ik verder niet, maar ik denk dat het voldoet voor waar je het voor wil gebruiken. Hou er wel rekening mee dat een scooteraccu een vrij geringe capaciteit heeft. Denk ook aan fatsoenlijke kabels en een zekering in het circuit.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Euhm, amplifier is gewoon het engels voor versterker ;)

• Rubie-The-Sysop
Zekering was ik zowiezo al van plan. Maar hoeveel mm  kabel zal ik ongeveer nodig hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 17-07-2005 17:06 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Rubie-The-Sysop schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:06:
Zekering was ik zowiezo al van plan. Maar hoeveel mm  kabel zal ik ongeveer nodig hebben?
Als we even uitgaan van een maximaal RMS vermogen van 240 Watt (ik betwijfel of ie dat zal halen) krijgen we:

240 / 12 =
20 Ampère

In principe kun je dan met 5mm2 af, uitgaande van een lengte van 2 meter. Let erop dat de massa kabel van eenzelfde dikte is.

Vertel ook eens hoe je van plan bent een en ander in te bouwen?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Pagina: 1