Toon posts:

RAID-controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello m'n beste Tweakers :)

Ik heb hier nu ff het I/O forum nagelezen maar vond niet meteen een 'antwoord' op m'n 'vraag', vandaar dit topic.
Bekjk om te beginnen ff m'n specs.
Het zit zo, ik ga me een van de komende dagen 4 van die nieuwe 500GB Hitachi's bestellen. Momenteel maak ik gebruik van twee PCI Promise Fasttrak 150 TX4 controller's, welke zekers hun werk doen, maar nou niet om over naar huis te schrijven zijn.
Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een degelijke SATAII RAID-controller, welke PCI moet zijn en die, indien mogelijk (ben niet meer zo op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen), één RAID0 array zou moeten ondersteunen en één RAID10 array. Als dit niet mogelijk is, neem ik genoegen met 2 controllers die wel de beste prestaties moeten leveren uiteraard. Geld is geen argument, shoot pls, want ik weet verdomd niet meer waar ik naar moet kijken tegenwoordig, behalve dan naar Disk Manager die me vertelt dat ik nog een miezerige 100GB vrij heb al tezaam :|
Dus, welke controllers zijn aan te raden, en vooral, waarom. thnx! :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mmmm volgens mij heb je nog niet echt veel gezochtm, er is namelijk hierover genoeg te vinden op GOT en de frontpage. O.a. een review van Femme: reviews: Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters

Daarnaast zijn er genoeg nieuws postings geweest (even snel wat opgezocht):

nieuws: Broadcom komt met nieuwe range storage adapters
nieuws: Areca introduceert RAID-adapters met multi-lane connectors
nieuws: HighPoint introduceert RocketRAID 2220 RAID-adapter
nieuws: LSI Logic lanceert MegaRAID SATA 300-8X
nieuws: Tom's Hardware test viertal Broadcom RAID-controllers

Daarnaast heb je ook dit topic: Review: ervaringen met SATA RAID 5-adapters gevraagd

En als je een beetje rond kijkt in het Opslagmedia & I/O Controllers subforum kom je nog veel meer tegen.

Zelf heb ik een RAIDcore BC4852 8 poorts S-ATA RAID5 controller, deze ondersteund geen S-ATA II features, maar presteerd uitstekend, kijk de benchmarks er maar eens op na. Wat je wel al gauw hebt is dat bij dergelijke kaarten als Areca (op het ogenblik het neusje van de Zalm kwa S-ATA RAID5 controllers) RAIDcore (Broadcom), LSI etc je algauw een PCI-X of PCI-e slot nodig bent. De PCI-X (64-bit) kaarten zijn veelal backward compatible met PCI32, maar dan mis je toch een stukje van je bandbreedte.

Om eens te kijken welke RAID controllers er zijn voor S-ATA interfaces met of zonder S-ATA II features zou je eens op deze site moeten kijken: http://www.webconnexxion.com/raid/index.php

P.s. Ik noem het RAID5 controllers, omdat ik de controller daarvoor gebruik, maar andere RAID levels zijn ook prima mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 15-07-2005 09:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/