Toon posts:

(asus 6800 le) hoe goed te unlocken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een 6800 le om te proberen te unlocken, wat me opviel in pricewatch was dat er een asus 6800 le is voor +/- 130 euro en xfx begint bij 150 euro.
In het grote 6800 le topic vind je in die polls alleen maar aopen en xfx.
Mijn vraag was nu, kan je die asus met net zo een grote kans unlocken als die xfx, of zit er een ander addertje onder het gras dat die 20 euro goedkoper is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Dit is gewoon verschillend. :) Maar meestal heb je wel 12 pipes open.

[ Voor 40% gewijzigd door Robin4 op 15-07-2005 00:53 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de kans voor unlocken is dus ongeveer hetzelfde? (ook geen probleem revisie zoals bij aopen ofzoiets?)
en waarom dan die verschil van 20 euro?

@ croga: maar aopen heeft een probleem revisie als het om unlocken gaat heb ik gelezen, en betaal dan liever net wat meer voor die grotere kans

offtopic: welke hebben nou ook al weer een temp sensor?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:42:
Ik zoek een 6800 le om te proberen te unlocken, wat me opviel in pricewatch was dat er een asus 6800 le is voor +/- 130 euro
De Aeolus (AOpen) is zelfs voor 119 euro te krijgen bij Alternate..... gisteren besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 07:17:
@ croga: maar aopen heeft een probleem revisie als het om unlocken gaat heb ik gelezen, en betaal dan liever net wat meer voor die grotere kans
Maar als je de plaatjes uit Het 6800LE Topic Deel 18 vergelijkt met de site van Alternate zul je zien dat het over Revisie 3 gaat, en die hebben dat probleem al lang niet meer....

Daar kun je ook lezen dat de XFX nog steeds als probleemuitvoering verkrijgbaar is, die wordt dus zowieso afgeraden...

[ Voor 12% gewijzigd door Croga op 15-07-2005 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Asus V9999LE en ik heb alle pipelines + vertex shaders kunnen unlocken.
Dit was de AGP versie (revisie 1.01)

Een vriend van mij heeft de V9999LE PCI-e revisie 1.0 gekocht, en daar waren wel pipelines, maar om een of andere rare reden konden we die niet unlocken.

Dus ik denk dat ze die AGP wel alle pipelines heeft en bij PCI-e niet omdat dan iedereen met die LE aan de slag gaat, en omdat PCIe de nieuwe standaard wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De PCI-E versie gebruikt als het goed is geen NV40 chip maar een andere NV4x chip die niet unlockbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pci-e is de nv41, dat is een native 6800NU chip, dus 12x1,5vp, als het goed is, kun je die wel unlocken. maar dan alleen naar 12x1,5vp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Aopen van Alternate. Dit is idd revisie 3 die je krijgt.
Ik heb de mijne stabiel en zonder artifacts kunnen unlocken naar 12x1, 5v.
Dus niet alles open, maar ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klein vraagje, op die sites staat altijd images tonen slechts een indicatie, dus dat wil zeggen dat het niet perse revisie 3 hoeft te zijn ook al klopt het plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:53:
De PCI-E versie gebruikt als het goed is geen NV40 chip maar een andere NV4x chip die niet unlockbaar is.
ik dacht dat de pci-e versie van de 6800 core de nv45 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Alternate staat trouwens ook een Asus Geforce 6800LE, maar is daar niet alleen een revisie 1.01
van gemaakt terwijl Aopen de revisie 3 heeft?Is er dan een verschil tussen deze revisies?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Die agp versies kunnen altijd geunlockt worden. De pci-e nooit.
revisie 3 aopen/asus is altijd ok, geen zwarte schermen fout meer etc.

De kans op unlocken is niet te zeggen, ik schat 75% op 12pipes, en 30% op 16p. De shaders niet meegerekend, maar die zijn de moeite haast niet waard qua perfomance.

Het merk maakt geen bal uit. En de asus is gewoon goedkoper, zoals saphire en club3d dat meestal ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Alternate is juist de Asus duurder :)
maar wat ik bedoelde is dat Asus toch alleen revisie 1.01 kaarten had uitgebracht van de 6800LE en Aopen heeft kaarten van revisie 3 uitgebracht, zijn er dus tussen deze 2 revisies verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij alternate ook een Aopen besteld :) deze bleek helaas defect.. allemal chekkers/blokjes al bij het booten. Meteen rma gestuurd natuurlijk en nu is een nieuwe naar mij onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heeft alleen XFX nog een "Shit mijn condensator is eraf gevallen" probleem. De rest van de LE's zijn goed en stabiel. Of je ze nu nog kan unlocken?? Zet er geen geld op want ze worden veeeeel minder verkocht. De kans dat je dus een GT core hebt is erg laag. De asus core draait stock op 1,2 Volt. De andere kaarten op 1.1 volt. Wat wil zeggen dat de asus "stock" en betere overclockbaarheid heeft. En het blijft al 19 topics lang hetzelfde liedje, het maakt geen bal uit van welk merk je een LE koopt voor de "kans" op unlocken.

Edit: om andwoord te geven op je laatste vraag, t plaatje bij alternate van de Aopen 68le is de rev. 3 versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 12:07 ]

Pagina: 1