Toon posts:

DVD branden gaat traag, corrupte bestanden op de harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb paar dagen terug een DVD branden gekocht ( philips DVDR16LSK/00 )

toen ik alles installeerde begon ik met een gewoon muziek cdke te branden.. alles ging goed, ook de lightscribe ging goed. Toen ik probeerde een DVD te branden duurde het 2uur en het programma liep telkens vast. kheb drivers opnieuw erop gezet, nero ook.. toestel verwijdert uit systeem en opnieuw alles erin.. firmware update.. nix helpt

nja ik dacht zalik maar es format c:\ doen.. ik begin dus aan men format.. windows begint opeens men Hard disk te "scannen" en ik zie op het beeld "Herstellen van zwevende bestanden.." waarin ik al men file's dus zie van op men 120GB schijf ( voornamelijk films en muziek )
nja kzeg ok.. ik kom terug in windows clean install en ik kijk op die schijf, ik doe een film open.. nix werkt nog.. mp3's werken ook niemeer op die schijf.. al men txt bestanden zijn vervormt met text zoals dit
:"•®m´‹`·*ÌÒˆµ7V¸ÚMC„HØ»Ïq×pØm®j±Ú” kortom al men bestanden zijn vervormt op die schijf.

ik probeerde daarna een dvd te branden en gaat nog steeds niet :s

ik zit dus met 2 serieuze problemen voor mezelf nu ..

ik hoop echt dat iemand hier advies kan geven, kheb trouwens al philips faq's en klantenlijn gedaan en ze weten het ook nietmeer.. in de winkel evenmin ( ivm die brander dan )

Bedank voor jullie hulp in iedergeval al :'(

Systeem specs:

AMD ahtlon 2700+
Gigabyte GA-va7xp mobo
windows XP home edition (geen sp2 wel windows up-to-date)

Harde schijf met probleem: Maxtor 250Gb - 16mb cache ( partitie 120GB waar problemen mee zijn )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 23:42 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zoals ik het verhaal begrijp, heb je fysiek 2 verschillende harddisks.
Je kan dan met behulp van datarecovery programma's (GetDataBack bijv.), proberen gegevens terug te halen van je HDD. Vanuit de recoveryconsole wil een CHKDSK /P /R nog wel eens werken.
Dat is met betrekking tot je HDD dus.
Wat die DVD-burner betreft, denk niet dat die iets te maken heeft met het in de soep lopen van die HDD, eerder andersom. Als je HDD op het punt van overlijden staat, kan ik me voorstellen dat die brander, als hij niet genoeg data krijgt, lekker langzaam gaat branden (lang leve de burnproof).

Edit: Lees net je edit, jammer dat je maar 1 schijf hebt, datarecovery is dan vaak een stuk moeilijker. Zoek hier op GoT maar eens op Data Recovery, ongetwijfeld genoeg over te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Brede P op 14-07-2005 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis een nieuwe harde schijf van dit weekend.. en die problemen hebben inderdaad nix met elkaar temaken

en die dvd die ik branden, de data stond op een andere HD

ik heb 3 harde schijven zitten, maar alles zit redelijk vol.

1x 80 ( 10 vrij )
1x 120 ( 30 vrij )
1x 250 ( 15 vrij )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 23:47 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt. Met "problemen" kunnen we niet zoveel en MSN-smilies werken niet hier op GoT.

Los van de DVD brander, test eerst al je schijven op hun gezondheid en probeer datarecoverytooltjes:
OM FAQ / Beleid
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Verder verzoek ik je vriendelijk om in een beetje normaal Nederlands te schrijven. Ik had jouw topicstart tot 3 maal toe moeten herlezen om een verhaallijn in te kunnen vinden. Ik kan me voorstellen dat dit de geschikte posters ervan weerhoudt om snel een reactie te kunnen geven ;)