Toon posts:

clocksnelheid MSI NX6600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI NX6600GT gekocht. Nu, die clocksnelheden (2D, 3D en memoryclock) waren nogal aan de lage kant. Dus heb ik die hoger gezet. Ik had 2D en 3D clock naar 500 - 550 Mhz gezet en de memoryclock op 1000 Mhz. ALs ik op apply klik verschijnt er dit venstertje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/vraag1.jpg

Als ik op OK klik verschijnt dit venstertje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/vraag2.jpg

ALs ik de pc reboot, blijkt dat de snelheden terug verandert zijn. Het verspringt terug naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/speed.jpg

Ik had wel problemen bij de installatie van de drivers. Blijkbaar voldeden die niet aan de Windows logo test waarna je de vraag krijgt om de installatie of te breken of verder te gaan.

PC:
moederbord: P4V8X-X van asus
processor: P4 3Ghz
RAM: 2x512 mb (van Kingstone als ik me niet vergis)
HDD: 80Gb 7200 rpm van maxtor
grafische kaart: MSI NX6600GT
voeding: sweetx 460W voeding

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Alvast bedankt.

Verwijderd

ik weet niet wat je wil maare, een 2d snelheid van 500 is niet gezond. 2d gewoon op 300 laten.

en je voeding is ook af te raden, sweex en Qtec en al die troep, slopen je hardware als je niet oppast. (dar merk je niets van, maar als de tijd vorderd word je hardware er niet beter op).
en verder weet ik niet of die voeding dat zooitje wel trekt, maar dat is een ander verhaal.

die logotest maakt niets uit, daar hoef je je niets van aan te trekken.

als je nu de 2d clock met rust laat (zoals dat hoort). wil het dan wel? en een stap van 50mhz is wel een grote, ik denk dat jij niet veel ervaring hebt in overklokken, dus kun je beter daar eerst informatie over zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan om te overclocken, enkel hoger klokken (misschien hangt dat af van interpretatie).
Ik heb wel degelijk men huiswerk gemaakt en gaan zoeken naar overclocken (de FAQ van V&B, de grote geforce 6600 topic en google)
Uit de grote geforce 6600 topic heb ik opgemaakt dat de snelheid 500/550 te doen is. maarja, ik ben geen expert en zal het dan zo wel laten staan.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Overclocken en hogerclocken is het zelfde: de clock die je insteld is hoger als de specificaties van de fabrikant. Of wel het is overclocked.

Met een hogere 2D clock schiet je niks op. Voor 2D is die kaart toch wel snel zat. Je kaart gaat door die hogere 2D clock eerder problemen geven als door een hoge 3D clock omdat de vcore van je vga bij 2D lager is.

Als je toch clocksnelheden gaat verhogen dan verlies je in principe wel je garantie. En er is kans dat je je hardware blijvend beschadigd.

Met die 550/500 zullen ze wel core/mem bedoelen. en dan denk ik dat die 550 voor je 3D core is en die 500 (1000 effectief) voor je geheugen. Maar je moet NOOIT in 1 keer je core of mem speed omhoog gooien. Dan is de kans dus echt groot dat je ver buiten de grenzen van je hardware komt en het beschadigd. Je moet altijd kleinen stapjes (3-5Mhz) nemen en elk stapje oeverloos testen. Als je instabiliteit merkt of artifacs ziet (dingen die niet in het beeld thuis horen bijvoorbeeld wite stipjes, rare kleuren en rare schaduwen of zwarte vertexen of iets dergelijks) moet je minstens 20-30Mhz terug gaan en die setting langdurig testen.

[ Voor 19% gewijzigd door martijn_tje op 15-07-2005 10:59 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320