Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Internet over GSM als modem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals topic titel zegt, probeer ik momenteel een inbel verbinding via een een Nokia 6310i op een werk laptop (compaq evo n800c) van een kennis te krijgen.

Deze verbinding was op ooit al eens werkende op een andere laptop die helaas zonder toestemming mee is genomen door Henk X. toen de eigenaar in de trein zat :p.

Anyways het probleem is eigenlijk dat telkens als de laptop verbinding heeft met de GSM en hij in zou moeten bellen naar de provider (zeelandnet), krijg ik een pop-up scherm met het volgende:
Handmatig of via telefoniste kiezen

Neem de hoorn van de haak en kies het gewenste nummer (of vraag de telefoniste dit te doen).
Click meteen nadat u het nummer hebt gekozen Ok, en leg de hoorn weer op de haak.

06-xxxxxxxxxx
Zoals sommige modem gebruikers weten is dit niet helemaal zoals het hoort, imo hoort hij op dat moment gewoon het nummer te draaien en vervolgens verbinding te maken, de instellingen zijn identiek aan die van een andere computer met een interne 56k modem, dus ik vrees dat het iets te maken heeft met de infrarood verbinding met de telefoon.

De verbinding met de telefoon lijkt me ook goed want hij meld hem goed aan etc. etc.
Software van nokia is uiteraard ook geinstalled alleen kan er niets verandert worden aan de modem software van nokia voor dat er verbinding is.

offtopic:
Ik weet niet zeker of ik in het goede topic zit te spammen excuus daarvoor :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kan je wel een dataverbinding opzetten met jouw abonement? En kan je wel dat nummer bellen? (ik weet dat sommige providers zo'n vaag telefoonnummer hebben waardoor mobiel inbellen lastig wordt cq onmogelijk)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Inbellen? Heb je geen GPRS/EDGE? Of is er een speciale reden voor? Er is overigens over het algemeen geen speciale software nodig. Je GSM wordt gewoon als een standaard modem gezien; met de standaard Windows-drivers werkt het dan ook prima, of je nou via een kabel, IrDA of bluetooth werkt.

[ Voor 63% gewijzigd door Fuzzillogic op 14-07-2005 23:33 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 11:29
Het gaat over een telefoon, en over internetten, dus dat zou goed moeten gaan.
Misschien kun je eens proberen de telefoon via een bluetooth verbinding op internet aan te slingeren.
De 6310i heeft volgens mij tenminste een Bluetooth aansluiting, en op de laptop is die zo te maken met een USB-stickje. Gaat nog wat sneller ook, en is minder storingsgevoelig (geen directe link etc, telefoon gewoon in de binnenzak en internetten maar).

Systemspecs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op een andere comp lukt het wel om gewoon verbinding te krijgen, en daarbij lukte het vorige maand nog om gewoon met die gsm (op de oude laptop) in te bellen. :(

Nexx: Euhm ja speciale reden is er , het moet vanaf Curacao en ja ik weet dat het als een modem moet werken maar waarom dat schrem :/

BredeP: Er zit geen Bt aansluiting op en ook dat snoer hebben ze mee genomen, helaas zijn die ook niet meer leverbaar en aangezien het op korte termijn gefixt moet worden post ik hier mijn probleem.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 23:38 ]

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 18:52
wat ik altijd deed is met mijn 6310 (en nu met mijn 6230) inbellen naar concepts. Die hadden overigens wel een speciaal nummer om vanuit het buitenland en met de gsm op in te bellen! bij de meeste providers (tenminste waar ik ervaring mee heb) kun je vanuit het buitenland niet naar het 06760- nummer bellen!

ik zou even voor de zekerheid even bij zeelandnet navragen wat het inbelnummer is voor vanuit het buitenland. Wellicht is je popup dan ook wel meteen verdwenen!

For rent

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dat je een nummer voor buitenland hebt :), anyways ik heb er nog een gewone modem aangehangen en ik krijg ook daar die popup me, dus Format :f thnx voor het mee denken anyway

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 18:00

Triple

SWOK!

Hey ik zou het proberen met een draadloze netwerk kaart in de laptop. Er is een terras in Willemstad met WiFi waar iedereen met een laptop zit te mailen en inetten, volgens mij gratis (wel een biertje pakken!)

Stuk sneller en goedkoper denk ik! Terras ligt naast de KFC.

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Pagina: 1