Zoals topic titel zegt, probeer ik momenteel een inbel verbinding via een een Nokia 6310i op een werk laptop (compaq evo n800c) van een kennis te krijgen.
Deze verbinding was op ooit al eens werkende op een andere laptop die helaas zonder toestemming mee is genomen door Henk X. toen de eigenaar in de trein zat
.
Anyways het probleem is eigenlijk dat telkens als de laptop verbinding heeft met de GSM en hij in zou moeten bellen naar de provider (zeelandnet), krijg ik een pop-up scherm met het volgende:
De verbinding met de telefoon lijkt me ook goed want hij meld hem goed aan etc. etc.
Software van nokia is uiteraard ook geinstalled alleen kan er niets verandert worden aan de modem software van nokia voor dat er verbinding is.
Deze verbinding was op ooit al eens werkende op een andere laptop die helaas zonder toestemming mee is genomen door Henk X. toen de eigenaar in de trein zat
Anyways het probleem is eigenlijk dat telkens als de laptop verbinding heeft met de GSM en hij in zou moeten bellen naar de provider (zeelandnet), krijg ik een pop-up scherm met het volgende:
Zoals sommige modem gebruikers weten is dit niet helemaal zoals het hoort, imo hoort hij op dat moment gewoon het nummer te draaien en vervolgens verbinding te maken, de instellingen zijn identiek aan die van een andere computer met een interne 56k modem, dus ik vrees dat het iets te maken heeft met de infrarood verbinding met de telefoon.Handmatig of via telefoniste kiezen
Neem de hoorn van de haak en kies het gewenste nummer (of vraag de telefoniste dit te doen).
Click meteen nadat u het nummer hebt gekozen Ok, en leg de hoorn weer op de haak.
06-xxxxxxxxxx
De verbinding met de telefoon lijkt me ook goed want hij meld hem goed aan etc. etc.
Software van nokia is uiteraard ook geinstalled alleen kan er niets verandert worden aan de modem software van nokia voor dat er verbinding is.
offtopic:
Ik weet niet zeker of ik in het goede topic zit te spammen excuus daarvoor
Ik weet niet zeker of ik in het goede topic zit te spammen excuus daarvoor