Draadloos netwerk verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
Pas geleden heb ik draadloos netwerk aangelegd. Dit omdat ik als ik alles netjes aan wilde leggen ongeveer 30 meter kabel nodig had.
Dit werkt allemaal perfect, geen fouten, weinog uitval. Ben er dus ook zeer tevreden over.
Maar nu gaan wij verhuizen.Nu komt er nog een computer bij ik ik zowiezo aan moet sluiten op het netwerk. Maar ik sluit liever 1 computer aan dan 3. Nu vraag ik me dus af of ik de apparatuur in ons huidige huis zo over kan zetten naar ons nieuwe huis. Dus zonder dat ik alles weer op nieuwe moet gaan installeren en instellen.

Om het nog iets duidelijker te maken. Kan ik mijn netwerk zomaar verhuizen??

Ik gebruik trouwens de volgende spullen
Linksys Wireless-G Broadband Router
2 Wireless-G USB Network Adapter
en daar komt er dus nog een bij.

Verwijderd

Als de configs zijn opgeslagen gewoon uitzetten, verplaatsen, aanzetten . . .

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Er zullen niet veel problemen zijn met het verhuizen. Voor de handigheid nog even een site survey doen wanneer je in het nieuwe huis aankomt. Dan kun je zien of er misschien buren zijn die toevallig op hetzelfde kanaal zitten.

Trouwens grappig.. 30 meter kabel en een draadloos netwerk :)

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
Gelukkig kan ik het netwerk dus zomaar verhuizen. Ik zag er al tegen op om alles weer opnieuw in te moeten stellen. Ik heb al meer als genoeg aan mijn hoofd met die verhuizing. Die site survey is wel een goed idee, had ik nog niet aan gedacht.

@Willems
ik heb draadloos netwerk aangelegt omdat ik geen 30mtr. kabel wilde leggen. Maar ik denk dat je slim genoeg bent zodat je dat al wist

Verwijderd

10110001 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:26:

@Willems
ik heb draadloos netwerk aangelegt omdat ik geen 30mtr. kabel wilde leggen. Maar ik denk dat je slim genoeg bent zodat je dat al wist
inderdaad, ik zie geen probleem. Je zal je internetverbinding wel opnieuw moeten instellen als je breedband hebt, maar dat is een ander verhaal, zoals gezegt, check even hoe schoon de ether is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 16:29 ]