[C#] Bandwidth-monitor: totaal aantal bytes

Pagina: 1
Acties:

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 11:57
Ik ben bezig met het maken van een simpel Bandbreedte monitortje. Nu wil ik dat je kan zien hoeveel er totaal verstuurd en ontvangen is. Door middel van de Performance Counters kan ik al de kb per sec ophalen. Maar ik kon daartussen geen counter voor het totaal vinden.

Er zijn twee ideeën die in m'n hoofd zitten om het probleem op te lossen.
1) Elke seconde kb/ps optellen bij het totaal. Ik weet niet in hoeverre dat nauwkeurig is. Niet dat dit zoveel uit zou maken.
2) Een proces starten die 'netstat -e' uitvoert. En de uitvoer opvangen en parsen en zo de data ophalen als het nodig is.

Nu vraag ik me af of er geen directe functie voor bestaat in de C#-api om dit op te vragen? Zo nee. Wat is dan 'the way to go'. Zelf heb ik een voorkeur voor optie 2, omdat ik denk dat dit preciezer is. Al ik 1 denk ik makkelijker te implementeren.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
remyblok schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:21:
Er zijn twee ideeën die in m'n hoofd zitten om het probleem op te lossen.
1) Elke seconde kb/ps optellen bij het totaal. Ik weet niet in hoeverre dat nauwkeurig is. Niet dat dit zoveel uit zou maken.
2) Een proces starten die 'netstat -e' uitvoert. En de uitvoer opvangen en parsen en zo de data ophalen als het nodig is.
Manier 2 is duidelijk NOT the way to go, laat dat duidelijk zijn. Wat nedstat kan, kun jij ook. Kwestie van tegen de juiste API('s) aan trappen zoals je zelf al aan geeft. Als je wil weten welke API's, kijk dan eens op MSDN. Met 3 seconden zoeken had ik al heel wat info: Voila ;) en nog specifieker: deze en deze.

En anders heb je nog altijd ons aller Google (alternatieve zoekopdracht) deze resultaten heb ik niet gecontroleerd...

[ Voor 103% gewijzigd door RobIII op 14-07-2005 23:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij