Toon posts:

Laptop draadloos in netwerk, zonder USB of PC-card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg van mijn werkgever een laptop die via een bedrade breedband internet verbinding en een VPN client contact kan leggen met het bedrijfsnetwerk.Hiervoor moet de laptop dmv een utp-kabel in de ethernetkaart aangesloten worden. Daarmee gaat echter het voordeel van een laptop verloren, omdat je aan die kabel gebonden bent.
De configuratie is zo dat voor netwerk verkeer alleen de ethernetpoort open staat, een PC-card of een USB-stick biedt dus geen oplossing.

Welke oplossingen bestaan er om een draadloze ontvanger aan de ethernetkaart van de laptop te koppelen zodat contact gemaakt kan worden met een Wireless Access Point?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat heet een wireless bridge

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Ja en dan heb je dus nog een kastje met snoer aan je lappie hangen, en ook een bridge zul je moeten configureren.

TS: Waarom geen USB of PC card?? Als je bedoeld dat je die niet kan installeren ivm rechtenbeperkingen, informeer dan eens bij je werkgever. Lijkt me niet de bedoeling als t op die manier geconfigged is dat je daarin gaat rotzooien, als dat wel mocht had je wel admin rechten ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15

Jimbolino

troep.com

ik neem aan dat ze een reden hebben om usb en pcmcia uit te schakelen, denk niet dat je dan 'even' een andere 'oplossing' mag gaan verzinnen....

misschien kun je je werkgever overtuigen met 128bit WEP encryptie ofzo?

[ Voor 27% gewijzigd door Jimbolino op 14-07-2005 23:27 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 22:02

Geckoo

Good news, everyone!

ik zal als ik jou was het laten doen door de sys afdeling van je werk
me pa werkt ook via zo'n secure verbinding naar de ibm main frames en die heft het laten doen door de sysadmin op zijn werk.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Topicstarter
De reden is dat in het grote contract met IBM men nog geen overeenstemming heeft bereikt over de kosten van een wireless netwerkverbinding. De laptops worden echter wel uitgeleverd ter vervanging van de bestaande. De waren echter eigendom van de werkgever zelf en minder dichtgetimmerd, daardoor was een draadloos netwerk wel mogelijk. Ik en mijn collega's ervaren het als een teruggang in functionaliteit als ik een moderne laptop krijg, maar niet meer draadloos kan werken. En de officiële oplossing kan nog wel even op zich laten wachten.

Een wireless bridge lijkt me een goed alternatief (ondanks het extra draadje); de vraag is alleen of er dan nog veel geconfigureerd moet worden.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15

Jimbolino

troep.com

Het is toch stom om een extra apparaat (van meer dan 50 euro) aan te schaffen, terwijl je (als er wel overeenstemming is bereikt) gewoon ingebouwde wireless mag gaan gebruiken.

Hebben ze bij systeembeheer geen administrator password voor die laptops?
anders kun je zelf ook nog enig "research" doen naar het "oplossen van het probleem"

ps een wireless bridge heeft toch ook een externe stroomvoorziening nodig (adapter)?

[ Voor 15% gewijzigd door Jimbolino op 14-07-2005 23:36 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Als voor een wireless bridge inderdaad ook nog stroom nodig is, dan het voordeel tov een bekabelde verbinding minimaal. Een alternatief zou dan nog zijn om een netwerkverbinding via het stroomnet in huis te maken. Dit zou dan overal in huis moeten kunnen waar een stopcontact zit.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1