Toon posts:

#%^&#^% HD kaduuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is mijn HD naar de @%#@^@ gegaan :( :( :( . De poeter zegt dat er geen OS op de schijf staat...

Ik heb dus alleen nog een oude backup van wat werk..... Heeft iemand een idee hoe ik mijn data weer terug kan krijgen???

Verwijderd

Start je pc met een BOOT-diskette en kijk of je op de HD kunt komen. Kijk met fdisk of er wel een actieve partitie is. Zet eventueel het systeem over. Zorg er voor dat SYS.COM op je Bootdiskette staat. (OS op diskette moet wel gelijk zijn als die van je HD). Start met de diskette. type vanaf a: sys c:
Als het goed is zegt hij iets van system transferred of systeem over gezet. Start je pc opnieuw en kijk of het werkt

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Als er in fdisk helemaal geen partitie aanwezig is, maak er dan eentje, precies zoals de oude was (als je mazzel hebt gewoon volledige omvang; let op Fat 16/32).

Als je de harddisk aankunt, gooi er dan gelijk even een virusscannertje tegenaan Just To Be Sure.

Wat er ook kunt doen is opstarten vanaf een andere harde schijf, en deze zolang slave maken. Wellicht kun je hem dan wel benaderen, en repareren met software als Norton Disk Dokter.