Toon posts:

raid in drive?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zo is te kijken naar de binnenkant van een hd, en toen bedacht ik me ineens dat je net zogoed een raid0 opstelling ervan kan maken (dus in de hd)
je hebt dus platters, en daarvan heb je de boven en onderkant, als je nou die 2 platters samen in raid0 laat werken dan heb je dus eigenlijk dubbele snelheid, terwijl je in betrouwbaarheid niks inlevert.
dit kan natuurlijk ook mer 4 platters enz, dan heb je dus 4dubbele snelheid, en die hd's kan je dus ook weer in raid0 zetten, als je 2x 4 platter's hebt heb je dus 8x 60 ong, 480 MB's
dat is ongeloofelijk snel.
ik snap niet waarom dit nog niet bestaat?
het kan natuurlijk ook dat alle hd's zo werken, ik weet het niet.. ik heb er niet super veel verstand van maar ik vroeg het me gewoon af.

waarschijnlijk lees ik de meeste antwoorden pas over 4 weken want ik ga 4 weekjes bakken en braden bij de atlantische kust in frankrijk :Y)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Dit gebeurt al.:)
Sommige modellen Seagate schijven waren aanmerkelijk sneller dan andere modellen omdat ze 8 platters hadden in plaats van 2. En ze werkte inderdaad als een soort striped RAID.

Senile! Senile Oekaki

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dacht je echt dat platters stuk voor stuk werden gelezen/geschreven? 8)7 Zo gebeurt het niet ;) Elke cylinder neemt alle platters in beslag. Zie ook OM FAQ / Beleid » Een paar basiscursussen » THG - How does a HDD work?

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 15-07-2005 08:01 ]

Dit topic is gesloten.