Excel: Vullijst maken, probleem met uitkomst (tijdsnotatie)

Pagina: 1
Acties:

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 19:02

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik probeer een vullijst voor onze winkel in elkaar te draaien, maar met mijn matige excel ervaring kom ik er niet uit. Ik heb een overzicht gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vissc483/vullijst.jpg

Nu wil ik graag dat de eindtijd (kolom H) 20:00 (uur) + de uitkomst in kolom F wordt. Dus bij H3 zou de uitkomst 20:34 moeten worden.114
Nu loop ik ook meteen tegen het probleem in F13 aan: Dit zou eigenlijk 1:54 (uur-minuten) moeten worden.
Ik heb al lopen stoeien met de celeigenschappen en deze op tijdnotatie gezet, maar dan kloppen de rekensommen voor geen meter meer...

Kortom, ik kom er niet uit.. Wie kan mij vertellen welke Formule's of celeigenschappen ik moet gebruiken?

Nokia verzamelaar....

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Voor je kolom f op tijdnotatie zet moet je die minuten delen door 1440 omdat excel in datum tijd notatie rekent in dagen. M.a.w. 34,5 wordt gezien als 3 februari 1900, 12:00 's-middags.

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 14-07-2005 23:32 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Kun je kolom "F" niet gewoon in minuten houden? Dan hoef je alleen maar in kolom "H" de volgende formule te plaatsen:
code:
1
=G3+F3/1440

-- == Alta Alatis Patent == --

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
CoRrRan schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:38:
Kun je kolom "F" niet gewoon in minuten houden? Dan hoef je alleen maar in kolom "H" de volgende formule te plaatsen:
code:
1
=G3+F3/1440
_/-\o_ Topper!!! Het werkt perfect! Dank dank...

En dan loop ik meteen tegen nog een probleem op:
Stel dat vuller 4 pad 9 & 10 moet vullen, kan ik dan ook een opmaak maken zodat er in kolom " I " de totale eindtijd komt te staan?

Enne, had ik dat van die 1440 kunnen weten of ergens in excel kunnen vinden?

[ Voor 39% gewijzigd door Joey_k op 15-07-2005 19:34 ]

Nokia verzamelaar....

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
klein kickje,

Kan iemand mij nog éénmaal op weg helpen.... Heb de helpfile doorgeworsteld en een boek van de bibliotheek doorgespit maar ik kom er nog steeds niet uit..
Of zou het beter zijn een ander programma te gebruiken?

Nokia verzamelaar....