PCTV Rave (TV / DivX ?)

Pagina: 1
Acties:

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben van plan een low-budget TV-kaartje te kopen, en aangezien je dan al gauw bij de 'beroemde' (en beruchte, volgens de search :)) PCTV Rave uitkomt, even een paar vraagjes.

- Algemene indruk van de kaart (beetje redelijke TV kwaliteit, drivers ok?)
- De mogelijkheden: is het b.v. ook mogelijk met de kaart videostreams te grabben en de comprimeren naar b.v. DivX?
- Eventuele problemen die iemand nog tegenkwam?

Ik heb al wel even in de search zitten te bladeren, en daaruit blijkt dat de ontvangst vaak te wensen overlaat, maar soms ook weer niet :? Het is dus niet de bedoeling een professionele capturekaart aan te schaffen, het gaat me er gewoon om of dit mogelijk is met een low-budget (student :)) mogelijk is?

Alvast bedankt!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb die kaart zelf ook, hij is goed. Je kan er gewoon full-screen TV mee kijken, het beeld is strak.. Hij vindt alle zenders..

Het is alleen jammer dat het geluid mono is, maarja.. voor TV kijken issie goed. Ga je er dingen mee opnemen, dat kan ook, maar dan moet het in AVI (voor zover ik weet), en dat moet je dan converten naar iets anders.

Zorg dus voor een grote schijf. Maar het geluid is dan nog wel in MONO, vergeet dat niet.. :P OK?