Toon posts:

USB HDD Freecom FHD-3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit met een probleempje, ik heb een externe hardeschijf van 400 GB en ik wil die formateren. Nu die hardeschijf heeft altijd op een windows 98 gedraait, tot sindskort die pc zijn laatste adem heeft gegeven. Nu wil die die schijf op men xp pc gebruiken en dat gaat niet zo simpel, want in men deze computer staat die schijf niet eens in maar wel in men systeembeheer... als een fat32 systeem :s Vanuit systeembeheer krijg ik die niet geformateerd, want na ongeveer een kwartiertje zegd hij Formateren niet voltooit. Nu wil ik die formateren naar ntfs vanuit dos promt doe ik; format H: /fs:ntfs en dan komt er deze melding op: format is niet beschikbaar voor RAW-stations.

En op de website van freecom vindt je alleen de drivers en een personal media suite.

Wat is het probleem? Doe ik iets verkeerd ofzo?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien moet je eerst even eens scandisk over de schijf laten gaan. Mogelijk zit er ergens een bad sector die de boel verstiert. :)
Normaal gesproken moet het formateren geen probleem zijn. Dat heb ik al zo vaak gedaan.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Nee, een scandisk lukt ook niet.. Kan schijf G niet scannen.
Verder weet ik ook niet meer wat ik nog kan doen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Probeer SwissKnife eens? Is een gratis partitiebeheer-programma voor onder windows.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een heel goei programma, maat dat helpt ook niet... Als ik op^Partition and Quick format druk, sluit het progamma af. Ik heb net die externe schijf open gedaan, zodat ik die gewoon in de pc kan steken, maar er staan twee jumpers in :s en op de schijf zelf hangt geen eticket van hoe je ze nog anders kan zetten. De jumpers staan zo: | : : | dus de ene jumper staat helemaal lins en de andere helemaal rechts. Mag ik die jumpers gewoon verzetten of er eentje tussen uithalen? Ik heb het nog niet geprobeert uit zorg dat die schijf niet stuk gaat