[PHP] Speciale karakters matchen met eregi*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit nu al de hele avond met he volgende probleem, het doel is dat het script kijkt of er een teken met een ^ in mijn string voorkomt, alles met een ^ is NIET toegestaan, dus ook geen â of ô. Ik dacht dit dus "ff" op te lossen met een eregi, maar weet dus bij god niet welke pattern goed is.
Dit is mijn eerste ervaring met eregi dus kan best zijn dat het gemakkelijk is voor jullie...
maarja, hier dus mijn stuk code:
PHP:
1
2
3
$ssid = "hoi44654â";
$toegestaan = "[a-z]|[0-9]|[`~!@#$%&*()-_=+\|{[}]:;\"'<,>.?/*]";
if (eregi($toegestaan,$ssid) == true) {

wat kan ik het beste als pattern gebruiken om alle tekens met een ^ erop, bijv: â ô, af te vangen?
Of is hiervoor een betere functie?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

gewoon matchen op alle tekens met een ^. Bedenk alleen wel dat als de string door een gebruiker ingetpyt worden, je in feite ieder teken kan krijgen dat die gebruiker ingetypt heeft, tenzij je natuurlijk netjes in het betreffende formulier het accept-charset attribute invult.

(btw, [`~!@#$%&*()-_=+\|{[}]:;\"'<,>.?/*] werkt niet zoals je verwacht, omdat er een - en [ en ] en | in staan)

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-07-2005 21:47 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Overigens kan je meestal beter preg_*() gebruiken, die zouden een stukje sneller moeten zijn.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

alles met een ^ is NIET toegestaan
En dan ga jij alle mogelijkheden controleren die wel mogen?

Of zou je niet kijken of er karakters in zitten die NIET mogen. Wordt je reguliere expressie ook een stuk makkelijker namelijk.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ok, ben dus nu alle karakters die niet mogen er aan t neerzetten, maar moet ik voor ^ een \ zetten? Want het lijkt erop dat ie op alleen ^ nix uit doet :S