Toon posts:

Onboard LAN werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb het volgende probleem: de PC kan de onboard LAN niet vinden. Deze staat niet in apparatenbeheer. Hierdoor is Internetten dus onmogelijk.

Gegevens:

Systeem:
Windows XP
VIA K8T800 Chipset Based K8T Bei series
LAN 10/100/1000Mbps: Realtek 8110C/811S Dual layout
MS-6702 (v1.X) ATX Mainboard

Wat heb ik allemaal gedaan:

Allereerst in de BIOS gekeken. Daar stond Integrated Peripherals -> Onboard Device -> MAC LAN(Nvidia) op disabled. Is dit het onboard LAN van Realtek? Ik vind het zo vaag dat er tussenhaakjes Nvidia staat. Maar goed. Deze optie kan ik op Auto zetten.

Dan start ik Windows XP opnieuw op (nadat ik MAC LAN (Nvidia) op Auto gezet hebt: hij vindt een nieuw apparaat, een Ander PCI-brugapparaat. Ik heb op allerlei manieren geprobeert om de drivers erbij te installeren, maar dat lukt gewoon niet. CD niet, van Internet niet, niets.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

EDIT: ik ben nieuw hier, kijk af en toe wel, maar een nieuwe gebruiker. Ik zie dat je geen uitroeptekens enzo mag gebruiken in je topictitel, maar die kan ik nu niet meer aanpassen. Mijn excuses daarvoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 21:33 ]

Verwijderd

Even van www.msi.com.tw de Realtek Gigabit Ethernet Drivers downloaden. Ik kom er niet helemaal uit welk moederbord je nu precies hebt, maar waarschijnlijk moet je deze link hebben:

http://66.96.84.4/support..._dvr/Realtek_GB_IP003.zip

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:30:
Dan start ik Windows XP opnieuw op (nadat ik MAC LAN (Nvidia) op Auto gezet hebt: hij vindt een nieuw apparaat, een Ander PCI-brugapparaat. Ik heb op allerlei manieren geprobeert om de drivers erbij te installeren, maar dat lukt gewoon niet. CD niet, van Internet niet, niets.
Dat pci brugapparaat moet je wel installeren, je netwerkchip zit op de pci-bus. Kun je geen systeemherstel doen?

Verwijderd

Topicstarter
ff_tweake schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:41:
[...]

Dat pci brugapparaat moet je wel installeren, je netwerkchip zit op de pci-bus. Kun je geen systeemherstel doen?
Ja, met die driver die in je post erboven werd genoemd?

Die had ik al, ook al geprobeerd, werkt gewoon niet. Zegt dat de software niet geschikt voor dat apparaat is. Ik snap er echt ff helemaal niets meer van. Windows XP hoort zoiets toch direct al te vinden?

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Heb je de laatste 4in1 drivers geinstalleerd?