Toon posts:

Hulp bij aanschaf laptop (in feite desktop replacement)

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Na zelf enig zoekwerk verricht te hebben naar de verkrijgbare laptops en de FAQ doorgelezen te hebben heb ik alweer forse hoofdpijnen te verduren vanwege het enorme aanbod. Daarom ga ik nu aan jullie hulp vragen. :P

Situatie:
Momenteel ben ik in het bezit van een normale desktop pc:
AMD 2100xp+ (die draait als een 1500xp+, maar da's een ander verhaal), 1024mb DDR ram (sindskort geupgrade, voorheen jarenlang 512mb gehad), 7200 rpm Western Digital en Hitachi harde schijven, Geforce 4 Ti4400 128mb, Eizo 21 inch beeldscherm.

Van nu t/m +/- kerst 2005 ben ik nog thuis. Dit betekent dat ik thuis schoolwerkzaamheden wil verrichten (Office e.d.), muziek wil luisteren en wil gamen (World of Warcraft momenteel). Verder wil ik op school kunnen werken met Office vanwege een pc-gebrek wegens overbevolking. Na kerst vertrek ik voor 7 maanden naar het buitenland en dan is "mun eiguh lappie" ook wel handig. Het zit er dik in dat ik daarna in het buitenland blijf voor werk (wederom Office) of na een kort verblijf in NL weer terugga naar het buitenland; wederom voor een maand of 8.
Qua school en toekomstig werk (komende twee jaar) moet ik goed kunnen werken met Office, Dreamweaver, Photoshop e.d.

Wat wil ik?
Een laptop. Als ik overga tot het kopen van een laptop doe ik m'n huidige pc van de hand. Ik houd wel een 200Gb externe Seagate barracuda in een usb case, en m'n Razer LE diamondback.

Wat heb ik?
Ik wilde in eerste instantie zo'n 1000 euro uitgeven. Ik ga echter op zoek naar een bijbaantje en na verkoop van enkele spullen kan ik wat hoger gaan tot een euro of 1500, maar dan had ik er wel al graag een stevige schoudertas en randapparatuur bijgehad zoals een USB hubje e.d. Wellicht nog meer, maar goed we zien wel. In principe zo goedkoop mogelijk natuurlijk. :P

Mijn wensen:
- Een (zo) groot (mogelijk) beeldscherm. Bij voorkeur breedbeeld. 17"? Aangezien ik nu al een paar jaar achter m'n 21" Eizo vertoef wil ik dat laptopscherm zo groot mogelijk houden. Verder wil ik er ook aangenaam films en anime op kunnen kijken e.d. Verder zou het natuurlijk fijn zijn als het soort beeldscherm helder en kwalitatief goed is.

- Een processor die gelijkwaardig is aan m'n huidige (2100xp+, 1.7 Ghz). I.v.m. BF2 is een 1.7 Ghz processor noodzakelijk volgens de minimum specs. Een "M" processor lijkt me wel zo fijn, ook ivm batterijduur.

- minimaal 512mb geheugen. Als het kan 1024 (wellicht d.m.v. aanbiedingen e.d. goedkoper te krijgen) natuurlijk.

- Een degelijke grafische kaart. WoW moet redelijk kunnen draaien. Aangezien ik met m'n huidige pc Battlefield 2 niet kan spelen zou het fijn zijn als dat op die laptop wel ging.
***Ik ben me ervan bewust dat gamen op een laptop niet ideaal is, maar mobiliteit is de komende jaren een vereiste***
Voor WoW en BF2 betekent dit dat de videokaart/chip/weetikveel het volgende moet zijn: 128mb geheugen en een NVIDIA GeForce FX 5700 of beter OF een ATI Radeon 8500 of beter i.v.m. 1.4 pixelshading. Ik speel momenteel echt alleen WoW of af en toe een ontzettend oud spel. Er hoeft niet zozeer naar de toekomst gekeken te worden wanneer het aankomt op games. In principe wil ik de laptop richten op WoW, BF2 en ouder.

- harde schijven met een zo hoog mogelijke schrijfsnelheid mits de prijs het toelaat. Ik heb niet veel verstand van laptops, dus ik weet niet wat gankelijk en acceptabel is. Ik heb 4200rpm gezien en 5400rpm. Ik weet niet of ze nog op 7200rpm verkrijgbaar zijn en hoe duur ze dan worden, maar zo snel als het kan m.b.t. de prijs iig. Omdat ik een 200Gb externe harde schijf erbij zal hebben hoeft de schijf niet gigantisch te zijn, maar extra ruimte is nooit weg.

- Een DVD-/+ en CD-R rewriter

- Een floppy drive (voornamelijk ivm school)

- De mogelijkheid om een monitor, toetsenbord en muis op het ding aan te sluiten zouden fijn zijn. Verder natuurlijk digitale camera, printer en een 5.1 surround set of hoofdtelefoon.

- I.v.m. het gebruik van voice comms bij spellen is een degelijke geluidskaart/chip wel zo prettig.

- Batterijduur: ik weet niet waar ik op mag rekenen bij een moderne laptop, maar in principe zo lang mogelijk natuurlijk.

- Qua connectivity lijkt me een draadloze netwerkkaart wel gaaf om te kijken waar ik gratis kan Internetten in de stad enzo. :p Een "normale" netwerkaansluiting en als het kan zelfs een 56k modem zijn echter gewenst.

Ik wil het liefst mijn eigen laptop kunnen samenstellen (zoals op de website van Dell bijvoorbeeld) i.p.v. een kant en klare die niet altijd aan je wensen voldoet. Mocht iemand advies hebben m.b.t. winkels of webshops, alles is welkom.
Ik heb wel gemerkt en ook aangeraden gekregen van iemand dat laptops in Duitsland stukken goedkoper zijn. Ik woon 200 meter van de grens en een Mediamarkt in bijvoorbeeld Herzogenrath opzoeken is totaal geen probleem. Met een Duitse OS kan ik ook eventueel leven alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar een Engelse.

Tot slot nog een vraag:
Windows is vaak van tevoren geinstalleerd. Ik wil een kleine partitie maken voor de OS en de rest van de schijf voor programma's, spellen en opslag. Is dit mogelijk? Ik heb laatst de desktop pc van iemand anders opnieuw geinstalleerd m.b.v. de recovery functie en daar heb ik geen partitiemogelijkheid kunnen spotten zoals ik dat gewend ben bij een standaard Windows installatie.

Tot slot heb ik vernomen van bepaalde mensen in mijn omgeving dat een Toshiba een erg prettige laptop zou zijn. Design zal me echt geen hol boeien. Voor mijn part is het ding knalroze en heeft het de vorm van een schijtpot. Inhoud en gewicht zijn belangrijker. Omdat deze laptop m'n "nieuwe pc" zal worden voor de komende tijd, mocht ik een laptop gaan kopen, wil ik graag een enigszins betrouwbare fabrikant (ook wanneer het aankomt op reparatietijden e.d.).

Omdat ik na kerst in het buitenland zit weet ik niet of ik zoveel zal hebben aan een aan-huis-reparateur. Wat dat betreft zal een andere (goedkopere) garantievorm (mits er keuze is) misschien verstandiger zijn en weer de kosten drukken.
Mocht het ding de geest geven als ik in het buitenland zit is het natuurlijk wellicht handiger als de laptop van een degelijk merk is zodat ik hem direct naar de fabriek kan opsturen en hem niet hoef te retourneren naar de winkel/webshop/whatever. Ter informatie: ik zal me in Groot-Brittanie of Ierland begeven.

Mochten jullie vragen hebben of als ik iets overgeslagen heb, meld je dan. Ik ben op zoek naar algemene tips (die niet in de FAQ staan), gebruikersadviezen, merkadviezen, winkeladviezen, prijsadviezen, etc.

Bedankt voor het lezen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Kijk eens naar de Dell Inspiron 9300. Deze is vrij licht voor een 17 inch scherm. Om binnen je budget te blijven zal je misschien wel wat toegevingen moeten doen vb. Radeon X300, slechts 512 Mb geheugen,...

Batterijduur is 2 à 3 uur (veel beter zal je niet vinden met jouw wensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een externe floppy disk behoort ook bij de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je wilt dus zoveel mogelijk hardware/sofware voor zo min mogelijk geld :)...

dat wilt iedereen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer Travelmate 4650

Heb ik nu 2 weken voor m'n werk. Heerlijk om mee te werken, zit alles op en aan.
En Accu, 4-5 uren op werken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb precies hetzelfde probleem, maar aangezien ik graag race-spellen speel en wel rekening hou met de toekomst, wil ik wel graag een goede grafische kaart en garantie (heb altijd pech...).

Ik heb er weinig verstand van, maar na de topics gelezen te hebben hier op het forum zijn er een paar laptops waarvan ik denk dat ze aan mijn eisen voldoen:

In willekeurige volgorde:

- Acer Ferrari 4000
- Acer Aspire 1692
- Acer Aspire 5024 WLMI
- Asus A6Va
- Dell 9300
- Dell XPS Gen2
- Fujitsu Siemens Amilio M3438G
- Fujitsu Siemens Amilio M1425W
- Promedion M400a
- Alpha/Jewel Diamond 2500

Promedion, geen idee of het iets is en het lijkt me in combinatie met naar het buitenland gaan niet zo'n goed idee.
De Acer Ferrari 4000 is hartstikke mooi, maar ook heel duur. Dat red je niet met 1500 euro denk ik.
Het voordeel van de Asus A6Va lijkt mij gering ten opzichte van de Acer Aspire 1692 die ruim 200 euro goedkoper is (rond 1250 euro):

• Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
• 100Gb HDD 5400RPM
• 1024Mb DDR2 SDRAM (2 x 512)
• ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
• 15.4" WXGA TFT (1280 x 800) CrystalBrite
• 8x DVD-Super Multi Double Layer
• Windows XP Home NL/UK/FR
• Interne W-LAN 54Mbps
• 1 jaar carry in garantie (Uit te breiden naar max. 3 jaar pick up & return)

Het liefst ruil ik de 100Gb harddisk om voor een 60Gb 7200rpm. Het nadeel van dit systeem alsmede de Acer Aspire 5024 WLMI is dat er maar een 128 Mb grafische kaart in zit.

De Dell 9300 dan... Dit is een laptop die qua specificaties zeker voldoet. Enig nadeel is dat ik hem vrij prijzig vind. Daarnaast schijn je ook een aantal weken telefoontjes te moeten plegen naar Dell voordat je een beetje korting krijgt. Hun prijs-beleid is op zijn minst merkwaardig te noemen. De laptop zelf kost al gauw minstens 1600 euro. De specificaties:

Dell 9300:
PM 750 1,86ghz
17" WUXGA+ LCD Display true life
1024 MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x 512MB)
256 MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go
80 GB (5400 rpm) Harde Schijf
8X DVD+/-RW Drive
Bluetooth module
Wlan module
9-cell accu
Tas
1 jaar CAR
(iemand op het forum heeft deze besteld voor 1678 euro)

De Dell XPS Gen2 is echter veel mooier. Dat is mijn favoriet. Specificaties kunnen bijna niet beter (ongeveer gelijk aan 9300), en die looks, geweldig :9~ ! Alleen deze is nog duurder, prijzen rond de 2200 euro zijn gewoon...

Er is een laptop die qua specificaties bijna gelijk is aan de Dell 9300. Dat is namelijk de Fujitsu Siemens Amilio M3438G :9. Binnenkort kun je hem bij de Mediamarkt ophalen. Er schijnen veel varianten te komen. In Duitsland kun je hem al halen. Waar mijn oog op viel is deze:

FSC Amilo M3438, P-M 1,86GHz (GER-177200-012)
CPU: Intem Pentium M 750 mit 1,86GHz
Grafik: nVidia Geforce Go 6800 mit 256MB
HDD: 80 GB SATA
Ram: 512 MB DDR2 (1x512)
Laufwerk: Double Layer DVD Dual Brenner
Display: 17" WXGA
WLAN: Ja (54Mbit/s)
Betriebssystem: Windows XP Home
Voor 1429 euro (alleen nog die harddisk veranderen in een 60gb 7200rpm en 1024 mb geheugen)
http://shop.hoh.de/index....jitsu_siemens_amilo_m.htm

Dit is daarom de meest interessante keuze, alhoewel mijn budget eigenlijk lager ligt...

De FSC Amilio M1425 is veel goedkoper (rond mijn budget van 1200 euro) , maar dan heb je maar een 128 MB grafische kaart.

De Jewel/Alpha diamond 2500 is ook zeer interessant en zit rond mijn budget. De laptop heeft een 256 mb grafische kaart, maar deze is redelijk oud en kan zich niet meten met GO 6800 (zoals ik begreep). Daarnaast is het een vrij onbekend merk met de nodige klachten.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen... want ik weet zelf ook helemaal niet wat te doen :'(. Ow ja, wat is verstandiger, nu kopen, of nog half jaartje wachten totdat ik daadwerkelijk naar het buitenland ga? Komen er nog super nieuwe technieken op de markt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 23:43
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:59:
Ter informatie: ik zal me in Groot-Brittanie of Ierland begeven.
Je hebt er vast al aan gedacht, maar hou je er rekening mee dat men in de UK en Ierland een ander soort stopcontact heeft? Met een "verloopje" (kan even niet op de naam komen :P) werkt de oplader van je lappie verder gewoon.

Met wat creativiteit krijg je je gewone stekker daar ook wel in het stopcontact, maar ideaal is anders *ervaring* :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden samen met mijn broer voor hem een laptop uitgezocht. Als je veel geeft om een goed scherm, dan ga je al bijna automatisch naar een Sony Vaio toe. Die schermen zijn uitstekend. Nadeel is de UK toetsenbord layout, maar dat moet in jouw geval niet zo'n punt zijn. Toevallig is mijn broer ook regelmatig in de UK en Ierland.

Je doet er goed aan om te gaan voor een Centrino systeempje, lange batterijduur, met een toch behoorlijke processor. En dan heb je natuurlijk meteen WiFi. Houd in elk geval rekening met een Vaio. Ga zeker even in een winkel de beeldschermen vergelijken. Dat moet je sowieso altijd doen, en zéker met een laptop, want daarvan kun je niet even het beeldscherm vervangen.

[edit]
Vergeet ik je bijna een complimentje te geven voor de uitstekende topicstart: d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties en het compliment. ;-)

Ik ben niet zo kapot van het prijsbeleid van Dell. Een externe floppy behoort zeker tot de opties!

Ik zou wel nog willen weten of iemand het volgende kan beantwoorden:
"Windows is vaak van tevoren geinstalleerd. Ik wil een kleine partitie maken voor de OS en de rest van de schijf voor programma's, spellen en opslag. Is dit mogelijk? Ik heb laatst de desktop pc van iemand anders opnieuw geinstalleerd m.b.v. de recovery functie en daar heb ik geen partitiemogelijkheid kunnen spotten zoals ik dat gewend ben bij een standaard Windows installatie."

Mensen raden me ook Aldi laptops aan. Die zitten blijkbaar vol met merkmateriaal volgens hen, maar ik heb het niet zo op supermarktpc's. Waar moet ik ermee naartoe als ie stuk gaat in het buitenland, of zelfs NL? :s

Ik merk dat laptops heel erg kant-en-klare producten zijn. Eigenlijk jammer... heb er nog niet echt een gezien die me tevreden stelt (ook niet als ik de prijs negeer). Er is altijd wel iets dat de boel verziekt (bv Intel extreme grafische chip ofzo).

De Toshiba Satellite M60-139 lijkt nog het meest in de buurt te komen van mijn wensen als we toch naar een prijsklasse gaan van +/- 1500 euro, waar ik wel bang voor ben. Ik weet niet of de Radeon x700 een geweldige kaart is, maar BF2 zou erop moeten draaien. De laptop voldoet volgens mij verder aan al mijn wensen, behalve dat de harde schijf 5400rpm is en geen 7200 en dat ik volgens mij geen externe monitor erop kan aansluiten: http://shop.mediamarkt.de...-3_64768_5000.13016.12030

Maar goed, ik wacht af op meer suggesties en voorstellen en vragen. Het aanbod in laptops is vervelend groot.

Om de zoektocht wat te vergemakkelijken heb ik besloten dat als dit voor de komende twee jaar mijn werk-pc wordt (lees: werk-pc en niet game-pc, kortom op game gebied zal het ding het wel binnen een half jaar niet meer trekken) wil ik toch echt een 17" scherm. Dan heb ik verder ook geen externe monitor meer nodig (in principe) om er lekker mee te kunnen werken.

Dit zou het zoeken toch moeten vergemakkelijken! Maar goed, ik moet gaan pitten want het is morgen weer vroeg dag. Ik hou dit topic in de gaten.

Alle reacties worden gewaardeerd en zijn uitermate welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:39:
Dank voor de reacties en het compliment. ;-)

Ik ben niet zo kapot van het prijsbeleid van Dell. Een externe floppy behoort zeker tot de opties!

Ik zou wel nog willen weten of iemand het volgende kan beantwoorden:
"Windows is vaak van tevoren geinstalleerd. Ik wil een kleine partitie maken voor de OS en de rest van de schijf voor programma's, spellen en opslag. Is dit mogelijk? Ik heb laatst de desktop pc van iemand anders opnieuw geinstalleerd m.b.v. de recovery functie en daar heb ik geen partitiemogelijkheid kunnen spotten zoals ik dat gewend ben bij een standaard Windows installatie."

Mensen raden me ook Aldi laptops aan. Die zitten blijkbaar vol met merkmateriaal volgens hen, maar ik heb het niet zo op supermarktpc's. Waar moet ik ermee naartoe als ie stuk gaat in het buitenland, of zelfs NL? :s

Ik merk dat laptops heel erg kant-en-klare producten zijn. Eigenlijk jammer... heb er nog niet echt een gezien die me tevreden stelt (ook niet als ik de prijs negeer). Er is altijd wel iets dat de boel verziekt (bv Intel extreme grafische chip ofzo).

De Toshiba Satellite M60-139 lijkt nog het meest in de buurt te komen van mijn wensen als we toch naar een prijsklasse gaan van +/- 1500 euro, waar ik wel bang voor ben. Ik weet niet of de Radeon x700 een geweldige kaart is, maar BF2 zou erop moeten draaien. De laptop voldoet volgens mij verder aan al mijn wensen, behalve dat de harde schijf 5400rpm is en geen 7200 en dat ik volgens mij geen externe monitor erop kan aansluiten: http://shop.mediamarkt.de...-3_64768_5000.13016.12030

Maar goed, ik wacht af op meer suggesties en voorstellen en vragen. Het aanbod in laptops is vervelend groot.

Om de zoektocht wat te vergemakkelijken heb ik besloten dat als dit voor de komende twee jaar mijn werk-pc wordt (lees: werk-pc en niet game-pc, kortom op game gebied zal het ding het wel binnen een half jaar niet meer trekken) wil ik toch echt een 17" scherm. Dan heb ik verder ook geen externe monitor meer nodig (in principe) om er lekker mee te kunnen werken.

Dit zou het zoeken toch moeten vergemakkelijken! Maar goed, ik moet gaan pitten want het is morgen weer vroeg dag. Ik hou dit topic in de gaten.

Alle reacties worden gewaardeerd en zijn uitermate welkom.
hmmm dit snap ik niet. Voor die prijs kun je een mooie Fujitsu Siemens Amilo M3438 nemen (ongeveer zelfde specs, maar met 256 mb grafische kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:39:

Ik ben niet zo kapot van het prijsbeleid van Dell.
offtopic:
Wat is er precies mis met het prijsbeleid van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik vind persoonlijk dat de laptops erg duur uitvallen als je bekijkt wat je ervoor krijgt en als je dit vergelijkt wat een vergelijkbare laptop ergens anders kost.
Puur mijn persoonlijke mening. Kan best uit onkunde zijn hoor. ;)

Wat betreft de voorgestelde Toshiba: gewoon een laptop die ik gezien heb binnen het nieuwe budget van 1500. Andere voorstellen zijn altijd welkom!

Maakt het vandaag de dag nog veel uit qua kwaliteit tussen de verschillende merken?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:19:
Nou ik vind persoonlijk dat de laptops erg duur uitvallen als je bekijkt wat je ervoor krijgt en als je dit vergelijkt wat een vergelijkbare laptop ergens anders kost.
Puur mijn persoonlijke mening. Kan best uit onkunde zijn hoor. ;)
Ze zijn zo duur omdat er 3 jaar next business day onsite garantie op zit. De volgende dag staat er een monteur op de stoep of heb je een vervangend onderdeel per koerier.
Maak je daar 1 jaar van dan scheelt dat +/- 400 euro.

Ook de schermen vind je bij geen enkel goedkoop merk terug. Zulke hoge resolutie schermen vind je alleen bij Sony terug, en die zijn nog veel duurder (en hebben standaard minder garantie).

Dell heeft alleen geen pixelgaranties, maar dode pixels komen erg weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof je direct. Ik was op de hoogte van de 3 jaar garantie/reparatie, maar zelfs als ik die uitschakel kom ik op 2000 euro uit voor een laptop die puur qua geheugen, processor en schijf ook goedkoper verkrijgbaar is. Dan heb ik videokaarten niet vergeleken e.d.

Dell zal vast degelijke dingen verkopen, maar het past niet binnen het budget. Ik moet ergens een lijn trekken en die trek ik bij dezen op 1500 euro. :)

Ik heb bij http://www.hpshopping.com een aardige gezien, de zd8000 die je aardig kunt customizen, maar dat is dan weer alleen in de VS. Tot nu toe nog niet dezelfde laptop hier terug kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Nu online
In Nederland moet je wel de HP zd8100 serie kunnen kopen. Deze is wel wat zwaarder (4,22 kilo) en ook iets boven budget (de zd8185 bedoel ik dan) Hij loopt waarschijnlijk ook niet zo lang op batterijen en heeft slechts een 4200 rpm HD, maar verder is het een prima laptop (zie review op www.cnet.com) Verder heeft hij ook geen Pentium M, maar een gewone Pentium 4 (echt een desktop-replacement dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:04:
Nou ik heb precies hetzelfde probleem, maar aangezien ik graag race-spellen speel en wel rekening hou met de toekomst, wil ik wel graag een goede grafische kaart en garantie (heb altijd pech...).

Ik heb er weinig verstand van, maar na de topics gelezen te hebben hier op het forum zijn er een paar laptops waarvan ik denk dat ze aan mijn eisen voldoen:

In willekeurige volgorde:

- Acer Ferrari 4000
- Acer Aspire 1692
- Acer Aspire 5024 WLMI
- Asus A6Va
- Dell 9300
- Dell XPS Gen2
- Fujitsu Siemens Amilio M3438G
- Fujitsu Siemens Amilio M1425W
- Promedion M400a
- Alpha/Jewel Diamond 2500

Promedion, geen idee of het iets is en het lijkt me in combinatie met naar het buitenland gaan niet zo'n goed idee.
De Acer Ferrari 4000 is hartstikke mooi, maar ook heel duur. Dat red je niet met 1500 euro denk ik.
Het voordeel van de Asus A6Va lijkt mij gering ten opzichte van de Acer Aspire 1692 die ruim 200 euro goedkoper is (rond 1250 euro):

• Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
• 100Gb HDD 5400RPM
• 1024Mb DDR2 SDRAM (2 x 512)
• ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
• 15.4" WXGA TFT (1280 x 800) CrystalBrite
• 8x DVD-Super Multi Double Layer
• Windows XP Home NL/UK/FR
• Interne W-LAN 54Mbps
• 1 jaar carry in garantie (Uit te breiden naar max. 3 jaar pick up & return)

Het liefst ruil ik de 100Gb harddisk om voor een 60Gb 7200rpm. Het nadeel van dit systeem alsmede de Acer Aspire 5024 WLMI is dat er maar een 128 Mb grafische kaart in zit.

De Dell 9300 dan... Dit is een laptop die qua specificaties zeker voldoet. Enig nadeel is dat ik hem vrij prijzig vind. Daarnaast schijn je ook een aantal weken telefoontjes te moeten plegen naar Dell voordat je een beetje korting krijgt. Hun prijs-beleid is op zijn minst merkwaardig te noemen. De laptop zelf kost al gauw minstens 1600 euro. De specificaties:

Dell 9300:
PM 750 1,86ghz
17" WUXGA+ LCD Display true life
1024 MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x 512MB)
256 MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go
80 GB (5400 rpm) Harde Schijf
8X DVD+/-RW Drive
Bluetooth module
Wlan module
9-cell accu
Tas
1 jaar CAR
(iemand op het forum heeft deze besteld voor 1678 euro)

De Dell XPS Gen2 is echter veel mooier. Dat is mijn favoriet. Specificaties kunnen bijna niet beter (ongeveer gelijk aan 9300), en die looks, geweldig :9~ ! Alleen deze is nog duurder, prijzen rond de 2200 euro zijn gewoon...

Er is een laptop die qua specificaties bijna gelijk is aan de Dell 9300. Dat is namelijk de Fujitsu Siemens Amilio M3438G :9. Binnenkort kun je hem bij de Mediamarkt ophalen. Er schijnen veel varianten te komen. In Duitsland kun je hem al halen. Waar mijn oog op viel is deze:

FSC Amilo M3438, P-M 1,86GHz (GER-177200-012)
CPU: Intem Pentium M 750 mit 1,86GHz
Grafik: nVidia Geforce Go 6800 mit 256MB
HDD: 80 GB SATA
Ram: 512 MB DDR2 (1x512)
Laufwerk: Double Layer DVD Dual Brenner
Display: 17" WXGA
WLAN: Ja (54Mbit/s)
Betriebssystem: Windows XP Home
Voor 1429 euro (alleen nog die harddisk veranderen in een 60gb 7200rpm en 1024 mb geheugen)
http://shop.hoh.de/index....jitsu_siemens_amilo_m.htm

Dit is daarom de meest interessante keuze, alhoewel mijn budget eigenlijk lager ligt...

De FSC Amilio M1425 is veel goedkoper (rond mijn budget van 1200 euro) , maar dan heb je maar een 128 MB grafische kaart.

De Jewel/Alpha diamond 2500 is ook zeer interessant en zit rond mijn budget. De laptop heeft een 256 mb grafische kaart, maar deze is redelijk oud en kan zich niet meten met GO 6800 (zoals ik begreep). Daarnaast is het een vrij onbekend merk met de nodige klachten.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen... want ik weet zelf ook helemaal niet wat te doen :'(. Ow ja, wat is verstandiger, nu kopen, of nog half jaartje wachten totdat ik daadwerkelijk naar het buitenland ga? Komen er nog super nieuwe technieken op de markt?
volgens mij kick je veels te veel op het aantal mb's van de videokaart.
Overigens is de asus a6va ongeveer even duur als de acer 1692, check de pricewatch maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gaan voor een Jewel Jade. De 8080 heeft wel maar een 15" scherm, maar wel SXGA+ met een resolutie van 1400x1050. Verder heb je de 8110 met PCI-Express en WXGA scherm. Super laptops! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom dank voor de reacties!

Na het lezen van de vele opmerkingen en andere voorstellen heb ik al een beter beeld gekregen van wat ik zelf wil en van wat de laptopmarkt te bieden heeft.

Ik wil mensen nu vriendelijk verzoeken om de volgende laptop zo hard mogelijk "af te kraken". Noem alle slechte dingen van het ding op die je opvallen en zeg wat beter kan, waar het beter kan, welk merk het beter kan en geef een url a.u.b. ;-)

Wederom de Toshiba Satellite M60-139: http://www.mediaonline.de..._5000_-3_64768_5000.13016

Doe je best en boor hem de grond in! Als het stil blijft dan weet ik voldoende. ;-)

Er zijn altijd betere laptops verkrijgbaar voor meer geld, maar als je argument het volgende is "Ja maar laptop X heeft voor Y euro meer Z betere prestaties" dan snap je het niet helemaal. ;-)
Als het kan alleen met andere voorstellen van laptops komen als ze 1550 euro of minder kosten.

Bedankt en succes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Nu online
Denk dat ik (en de anderen) niks beters zullen vinden (qua specs) dan de Toshiba M60-139 voor die prijs. Daar kan ik alleen maar tevreden over zijn, je hebt nu immers gevonden wat je zocht. :)
Veel succes met je laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht nog even aff. ^_^
Bij een andere Duitse site is de laptop trouwens even duur, alleen kun je hem dan nog verbeteren. Kost dan wel weer meer, maar goed.

Zie: http://www.notebook-shop....hp?section=shop&group=314

O.a. keyboard layout, OS taal zijn allemaal te configureren. Het kost wel wat, maar mocht je serieus behoefte hebben aan iets anders dan kan het iig.

Misschien weet iemand er nog leuke extra specs uit te pikken. Verder wacht ik nog even. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
misschien het gewicht? Of zoek eens op garantieafhandeling van toshiba laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Wat ik eigenlijk nog wil weten (en ik denk de TS ook wel) is: Wat zijn de ervaringen van forummers hier die een Tostibah notebook hebben (gehad)?

Hoe is de look and feel? Hoe is de service? Kunnen ze tegen intensief gebruik? Wat zijn (bekende) zwakke plekken van Tostibah?

Je raadt het al, ik ben zelf ook op zoek naar een notebookje. Mijn budget (en eisenpakket) ligt echter iets lager. Droomknoper en Fotosoep moeten draaien zonder al te veel moeite, en ik moet er lang op kunnen werken zonder mijn vingers te branden aan een te heet toetsenbord of andere euvels tegenkomen.

Anders: Udogi: Heb je 'm inmiddels gekocht? En? En? En? :+
edit:
spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door Twan V op 15-07-2005 22:09 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Afhankelijk van het model zijn Toshiba notebooks voorzien van 1of 2 jaar Carry-In
of 1 of 2 jaar PickUp & Return garantie.

Carry-In houdt in dat u uw Toshiba notebook tijdens de garantieperiode ter
reparatie naar een geautoriseerde Toshiba dealer, reseller of naar een geautoriseerd
Toshiba Service Center kunt brengen of sturen.

In geval van PickUp & Return garantie wordt uw notebook kosteloos bij u
opgehaald en na reparatie op een door u gekozen adres (in de Benelux) weer afgeleverd."

"Satellite
Alle nieuwe Satellite notebooks zijn standaard voorzien van 1 jaar Carry-In garantie (PickUp & Return na registratie).
Garantie kosteloos uitbreidbaar naar Internationaal bij aparte registratie,
maar voor landen buiten Benelux geen Pickup & return"

Te lezen op http://nl.computers.toshi...pag1&banner_id=000000444f

[edit]
Mocht ik overgaan tot kopen dan ga ik eerst kijken bij de Mediamarkt in Herzogenrath om hem in eht echt te zien (als ze een model hebben). Dan koop ik hem OF daar, OF bij notebook-shop.de omdat ze bij notebook shop pixelgarantie geven (tegen betaling) en je nog wat kunt tweaken. Mocht dat bij de MM ook kunnen haal ik hem gewoon bij de MM.
Als ik iets koop dan meld ik het. ;-)

Qua gewicht kan het lichter, maar het kan ook zwaarder. De hp zd8000 is volgens mij twee keer zo zwaar. En volgens mij doet deze laptop voor mijn wensen niet veel onder voor een "desktop replacement" en die zijn doorgaans veel zwaarder dan deze. Ik heb een Duitse en Engelse review gelezen, maar kan ze niet meer vinden. Hij kwam er in elk geval goed vanaf!
Alleen vondt een iemand dat twee van de usb-poorten achteraan wat onhandig zaten (lees: een luie zak). Verder was hij heel stil qua fan noise.

Lijkt er wel op dat deze echt voor de Duitse markt is aan alle google resultaten te zien. Je vindt hem verder ook niet bij Toshiba. :s

Een Engelstalige review (andere specs!)
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2443

Engelstalige forumdicussie die bij de review hoort:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=1102347

Een forumdiscussie (Duitstalig):
http://www.chip.de/c1_for...e=1&bwsortorder=ascending

Wat ik tot dusver heb gelezen is dat het dingetje heel stil is en hoogstwaarschijnlijk standaard is uitgerust met een Duitse keyboard layout. De x700 voldoet voor huidige spellen, maar zal het in de toekomst moeilijk krijgen, maar dat is met alle videokaarten. Persoonlijke eisen en behoeften zijn het belangrijkst wanneer je je keuze moet maken en tot nog toe heb ik nog niets kunnen lezen dat mij van deze laptop zou doen afzien.

Als Office notebook is het dingetje ideaal vanwege het lage geluidsniveau. Je zult niet alle nieuwe games op de hoogste instellingen kunnen spelen, maar als ik dat wil dan koop ik wel een gewone pc en geen laptop. Een mogelijk nadeel is wellicht wel de enkele ietwat smallere toetsen (rechtse enter, shift, komma, etc) die ruimte moeten maken voor de numpad. Gebruikers hebben dit echter niet als dermate storend ervaren.

Ik denk niet dat je in deze prijsklasse een laptop vindt met dezelfde specs. De videokaart voldoet momenteel, maar zal binnen een jaar alweer niet zo denderend zijn. Als je degelijk en nog voor lange tijd wilt gamen op je laptop zit je direct in een andere prijsklasse. Ik denk dat dit beestje mij heel gelukkig zal maken. :P
Nu nog even wachten tot het loon van deze maand overgemaakt wordt. :D

Bij Toshiba Direct valt de laptop +/- 400 euro duurder uit (excl verzendkosten) dan bij onze Duitse buren. Tot nu toe is de MM en Notebookshop.de de beste koop.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Dat ziet er inderdaad allemaal netjes uit! Ik ben alleen bang dat de standaardtoetsenborden weer moeilijk te krijgen zijn. Anders zou het voor mij ook het overwegen waard zijn.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt de M60 met een standaard toetsenbord layout bestellen bij [url]http://www.notebookshop.de/main.php?section=shop&group=314[/url

Het kost je 80 Euro. Beetje minder, maar als je er echt behoefte aan hebt. Ik denk dat je dan nog steeds geen gelijkwaardige laptop vindt voor hetzelfde geld. Wie weet staat hij bij de Mediamarkt ook wel met een US layout. A.s. vrijdag weet ik waarschijnlijk meer, dan ga ik een kijkje nemen. Kan ik meteen vragen of ze pixelgarantie geven; kortom dat je hem daar uit de doos mag halen en eens tien minuten aan mag zetten.

Overigens went een qwertz toetsenbord snel naar mijn mening. Voor school is het zelfs handiger want dan heb ik alle Umlaut-toetsen direct beschikbaar i.p.v. ALT-codes te gebruiken. Thuis gooi ik er toch een extern toetsenbord aan vast.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb woensdag de 1692 bij plover besteld en gister was hij dan binnen hierbij mijn volgende review over de notebook:
Ook al wil je een groter scherm, toch moet ik zeggen dat dit breedbeeldscherm echt fantastisch is.

Pluspunten:

- zeer mooi beeldscherm
- laptop lekker licht
- lekker snel ; ik draai bf2 bijvoordbeeld vloeiend op alles medium en 1024x768 , zet ik texture quality high dan hapert hij en niet leuk meer om te spelen naar mijn mening.
- ervaringen met wireless lan: heb ik thuis niet, maar hij vind wel aansluiting van een naastwonende :D
- met de accu kun je ongeveer een 3tal uren mee werken > dit dan op ''medium'' gebruik in het acer settings pannel, moet er wel bijzeggen dat hij pas 1 x is opgeladen en waarschijnlijk als hij paar keer leeg is geraakt, hij nog langer meegaat.
- de laptop wordt niet heet, alleen klein beetje warm bij het touchpad schermpje ( wat overigens normaal is )
- hijs behoorlijk stil. helemaal op netstroom dan hoor je hem helemaal niet.
- er zit een erg kleine adapter bij om de notebook op te laden, wat ikzelf relaxt vind = minder bagage

Minpunten:

Tot nu toe, vind ik dat er erg weinig negatieve punten aan de 1692 zijn,
de enige die ik tot nu toe kan vinden:

- usb en ethernet aansluitingen zitten aan voor/zijkant met name zijkant is beetje irritant want als je wilt internetten via utp kabel en tegelijkertijd een muis erop aansluiten liggen de kabels beetje in de weg.
-acer software ( bijv drivers van ati moet je perse via site van acer downloaden want dit wordt via site van ati niet toegestaan )

verder ben ik uitstekend tevreden over deze notebook , een echte aanrader als je er op wilt gamen,surfen etc ( voor mij een echte vervanger van mijn deskop ) ( specs : p4 3 ghz, 1gig ram radeon 9700 pro )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het notebook met de naam en hardware die jij omschrijft vind ik niet op plover. Kun je misschien een prijs vermelden en een url erbij geven?
Ik wil niet lullig doen, maar zonder een link hebben we (ik iig) weinig aan je review. Wat jij "lekker licht" vindt is nogal relatief.

De enige "1692" van Acer die ik bij plover vind is de volgende:

Aspire 1692WLMi meer info >>
Intel(R) Mobile Pentium(R) processor Centrinotm 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz), Microsoft(R) Windows(R) XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b/g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 128MB,
BestelOnze prijs: € 1228.00

Je processor en videokaart kan ik er niet uithalen. Ik kan geen customisable versie ontdekken op de website, dus een link a.u.b. :)
Verder kan niemand zo zeggen hoeveel USB aansluitingen je hebt, welke andere poorten erop zitten etc. Kan niet echt gedetaileerde specs ontdekken. Of ik zit op een totaal andere site of ik ben en beetje dom aan het wezen.

Zelfs de variant die ik gevonden heb klinkt al vrij aardig. Alleen ik vind de website niet overzichtelijk en nauwelijks informatief vergeleken met andere shops.

17" vind ik zelf toch wel belangrijk aangezien ik 20" gewend ben. Deze laptop moet het ook echt worden voor mij de komende twee jaar. M'n 20" Eizo staat al in de verkoop en ik denk niet dat ik de komende twee jaar uitsluitend achter een 15 inch schermpje wil slijten. :P

Alvast bedankt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik zocht zelf ook een desktop vervanger en heb de keuze gemaakt voor de A6VA, XP Pro ent 2 GB intern geheugen. Ik heb ook aan de Acer gedacht, maar uiteindelijk niet voor gekozen omdat:

- Ik het geven van standaard slechts een jaar garantie schandalig vind (zover ik weet moet een leverancier wettelijk standaard 2 jaar geven, dus ook ten opzichte van de leverancier vind ik dat de producent dat niet kan maken)
- Ik de laptop met extra geheugen en XP Pro wilde laten leveren (heb nog geen zaak gevonden waarbij dat op de 1692 ook kon)
- Ik slechte berichten heb gelezen m.b.t de service van Acer
- Ik de A6VA er mooier uit vind zien

Een 17'' laptop zag ik niet zo zitten, ik wil hem toch ook af en toe meenemen. Als 15.4'' te klein mocht blijken, koop ik op termijn wel een 19'' tft erbij voor thuis.
Zie ook dit topic

[ Voor 21% gewijzigd door dvdhoek op 18-07-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De A6VA is 200 gram lichter dan de M60, dit m.b.t. de meeneembaarheid qua gewicht. 15" zal volgens mij t.o.v. 17 " niet zoveel uitmaken qua meeneemfactor maar des te meer bij gebruiksplezier.
Ik ben een stevige jongen, ik red me wel. ;-)

Ik zou het eerlijk gezegd wel waarderen als mensen a) een prijs vermelden en b) een link geven.

Zo te zien is de pre-made A6VA slechter dan de M60 qua hardware voor een vergelijkbare prijs en als ik zelf een A6 samenstel met jouw specs dan kom ik boven de 1500 uit.
Een monitor voor thuis kopen is inderdaad een optie, alleen voor mij niet aangezien ik de komende twee jaar 75% van de tijd in het buitenland hoop te vertoeven op diverse plekken.

Tot nu toe heb ik erg veel positieve dingen gelezen over de M60 (die bij laptops4u ongeveer 200 euro duurder is met slechtere hardware). Ik ga a.s. vrijdag eens kijken of ze hem bij de M-Markt in Duitsland op voorraad hebben.

Daarnaast geeft het kopen van een laptop bij een bedrijf dat enigszins failliet is gegaan en een doorstart gemaakt heeft me ook niet echt een lekker gevoel. Als dit zo is en als het zo'n geweldig bedrijfje is dan was dat niet gebeurd, of is dat dan weer mijn boerenlogica? :D
Althans dat is wat ik zo snel opgepikt heb uit die A6 thread.

De mediamarkt is een gevestigde winkel (ik heb het over de Duitse, de Nederlandse stelt niet zoveel voor) en ik kan die Toshiba bij iedere Toshiba dealer inleveren in Europa als er iets aankomt. Ook kan ik hem bij de M-Markt voor 1 jaar voor 5 euro per maand en het tweede jaar voor 5,50 per maand laten verzekeren tegen vallen, vloeistofschade en diefstal met een klein percentage eigen risico. Ik heb de Nederlandse verzekeraar Mahe een verzoek tot een offerte gedaan maar na 4 dagen nog niets gehoord. Ook alweer niet hoopvol. Mocht er een keer iets aan zijn dan krijg je je verzekeraar niet te pakken. =P

Nou goed, ik ben in ieder geval erg enthousiast geraakt voor de M60 na het lezen van reviews, commentaren en tips van anderen en algemene informatie over laptops. Iedereen heeft zijn eigen wensen en de M60 voldoet vooralsnog prima aan die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Je kunt ook de A6Va-Q016H als uitgangspunt nemen en upgraden. Je hebt dan wel XP home. Maar met 2 GB intern komt ie dan op 1413.58 bij laptops4u. Maar idd als de M60 je meer aanspreekt, kun je het beste daarvoor gaan.
Daarnaast geeft het kopen van een laptop bij een bedrijf dat enigszins failliet is gegaan en een doorstart gemaakt heeft me ook niet echt een lekker gevoel. Als dit zo is en als het zo'n geweldig bedrijfje is dan was dat niet gebeurd, of is dat dan weer mijn boerenlogica? :D
Althans dat is wat ik zo snel opgepikt heb uit die A6 thread.
Het is volgens mij niet een doorstart maar een nieuw bedrijf met medewerkers van De Laptopper. Ik denk ook dat als je service na aankoop wil, je het beste niet bij een webwinkel wat kan bestellen en beter iets meer kan uitgeven bij een winkel.
Dat het medewerkers zijn van een failliet bedrijf, maakt me niet uit. Ik verwacht na levering verder geen service, als ik aanspraak wil maken op garantie zal ik bij Asus moeten aankloppen, zo werkt dat meestal met webwinkels volgens mij. En ik bestel onder rembours, vooruit betalen wilde ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een leuk weetje: eerder eenzelfde laptop samengesteld bij Dell Nederland en Dell Duitsland. De Duitse was 80 Euro en een beetje goedkoper. -_-
Maar goed, voor iemand die aan de grens woont met vrienden vlak over de grens wat aantrekkelijker dan voor iemand in A'dam ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter verduidelijking :$ sorry ben niet zow goed met forums en reviews

De acer die ik bedoel bij plover is de 1992 wlmi, staat er idd slecht bij wat de specifieke specs zijn, maar ik had vantevoren even gebeld naar plover en die zeiden precies de specificaties 1.73 ghz centrino, x700 128 mb 1024 mb ddr2 etc.

er zitten in totaal 3 usb poorten op 1 vooraan, en 2 aan de rechter zijkant. vooraan zitten ook 3 ingangen voor koptelefoon, microfoon en nog iets> wat ik nog niet weet. plus een 4in 1 kaartlezer aan de rechterkant.

voor de rest wat je precies wilt weten verwijs ik je door naar een url van de hardware-discount waar echt specifiek alle specificaties staan ( Dit is precies dezelfde als bij Plover)

http://hd.nl/product_info...2ff99470100c481c452032eef

ik hoop jullie hierbij voldoende info te hebben verschaft, en veel succes bij je mogelijke aankoop !!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuke hardware voor een leuk bedrag, maar een jaar standaardgarantie is wat krapjes naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*semi-kick*

Zojuist op het forum het volgende gelezen:

"een 17 inch? met reso 1440x900?
Kan je net zo goed een 15 inch met 1400x1050 nemen imho, daar kan je net zo veel op kwijt als op die 17 inch.

Hoe zit het met wat je daadwerkelijk *meer* ziet en krijgt op een 17" breedbeeld scherm? Als ik 80% van de tijd lege ruimte aan de zijkanten van het scherm krijg heeft een groter scherm niet zo heel veel nut. Kan ik me misschien beter m.b.t. prijs en voordeelverhouding thuis een externe monitor houden.
Pagina: 1