[WC] Thermaltake Rocket - Hoge temps.

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb sinds woensdag de Thermaltake Rocket in mijn bezit, ben er erg blij mee op een ding na. De temps ,idle vooral, zijn nogal hoog.
Even wat specs:
Mobo Abit IT7 Max 2 v2.0
Pentium 4 2.66 @ 2.9
Geforce 4 ti4200 - zalman passief gekoeld.
2 120mm fans voor de airflow in me kast.

Temps:
Kamer: ong.30
Idle: CPU 50 Case: 50
Load CPU 53 Case:50
(temps gemeten met Motherboard Monitor en Everest)

Hoe kan dit zo hoog zijn ?
Ik heb al geprobeerd minder koelpasta erop te doen (arctic silver 5).
Alles is goed geinstalleerd, ik zie geen vreemde dingen. Er is ook geen lek. Als ik de temperatuur van de vloeistof voel is deze lauw/warm.
Wil dit nu gewoon zeggen dat de temps zo verschrikkelijk hoog zijn omdat het passieve koeling is?
Bij de meeste review zijn de temps veel lager, terwijl er ook gezegd word dat de kamer temp daar 27 graden was.

What did i do wrong!?!?! |:(

Wat linkjes naar de site:
http://www.thermaltake.co...-w0011rocket/cl-w0011.htm
http://www.techniz.co.uk/...ws&rop=showcontent&id=225 Review ervan

De Rocket is te vergelijken met de Reserator van Zalman.

[ Voor 17% gewijzigd door sajoku op 14-07-2005 20:14 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

wat is het voor ding ? geef eens wat meer info (likje naar site ofzo, ik ben te lui om te zoeken ik geef het toe) de meeste kant en klaar setjes zijn namelijk niet al te goed... is de temperatuur in reviews van dit koelmechanisme ook lager of ook even hoog? zit het blokje er goed op? beetje redelijke koelpasta gebruikt? en ook een normale hoeveelheid enzo?

[ Voor 25% gewijzigd door HeepH op 14-07-2005 20:05 ]

http://specs.tweak.to/16495

• sajoku
  • Niet online
HeefStan schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:04:
wat is het voor ding ? geef eens wat meer info (likje naar site ofzo, ik ben te lui om te zoeken ik geef het toe) de meeste kant en klaar setjes zijn namelijk niet al te goed... is de temperatuur in reviews van dit koelmechanisme ook lager of ook even hoog? zit het blokje er goed op? beetje redelijke koelpasta gebruikt? en ook een normale hoeveelheid enzo?
Koelpasta: Arctic Silver 5 (moet goed zijn dus), Heb het met veel en weinig geprobeerd, maakte niet zoveel uit.

Blok zit er goed op, stevig vastgedraaid. Zelfs er nog afgehaald en opnieuw gemonteerd.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Je moet wel nagaan dat het water een veel langere afstand moet maken en passief wordt gekoelt in tegenstelling met een radiator+fan in je kast. Heb je niet je V-Core erg omhoog gegooit, want daar wil je temperatuur ook lkkr van stijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Me_Again op 14-07-2005 20:47 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

tussen idle en load temp zit maar 3graden???....lijk me een brakke sensor van je mobo.
De rocket is geen actieve koeler en dan speelt de buitentemp een grote rol.

Tubes....It's what make music music!

• sajoku
  • Niet online
Yep, kan je je sensor eigenlijk slopen ? Of weet iemand waar deze meestal zit ?
Als hij tussen de cpu en nb, of bij de nb, zit dan zou het goed kunnen dat hij deze temps aangeeft. Aangezien ik me nb niet gekoeld heb (passief).
(Hiervoor had ik een zalman 7000 cu, die koelt meteen je nb een stuk.)

Edit; Ik ga ff kijken of ik op me nb een fan kan zetten, en dan zien of me temp meteen zakt.

Update:

Ik heb me 2 120mm fans op high, aan de zijkant van me kast een grote "kamer ventilator" staan (op high). En de temps blijven 47 graden cpu en case. Terwijl de indicator van me kast zelf (via draadje naar led display op de voorkant van me kast) staat 34 graden.
Ik begin idd het vermoeden te krijgen dat me sensor @#$% is.

[ Voor 45% gewijzigd door sajoku op 14-07-2005 21:43 ]

• sajoku
  • Niet online
Ok ik heb de temp sensor van me kast zelf, bijna op me proc gepleurd. En hij geeft nu 35 idle 42/43 (uurtje gta'en) stressed aan. Denk dat dit wat beter klopt.

Weet iemand toevallig nog een andere manier om temps te meten ? Zelfgemaakte thermometer, van zo'n elektronisch ding ofzo ? :P

Ok nu wordt het helemaal gek. Ik dus in Motherboard monitor ingesteld welke diode (winbond) hij moet weergeven. Paar geprobeerd. Nu geeft ie dus in ene Case temp: 28 CPU: 43.
Hij geeft nu in Lavasys Everest CPU 28 Case 43 aan. Vreemd!

Mag ik aannemen dat deze temps wat accurater zijn dan voorheen ? erg freaky!

[ Voor 41% gewijzigd door sajoku op 15-07-2005 01:17 ]

Verwijderd

hehe je sensor is gewoon brak, ga maar uit van de sensors van je "draadje" ;) had t zelfde

Verwijderd

trouwens ik wil dat ding ook kopen ( past mooi bij me kast TT Shark ) is het de moeite waard ??

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:00:
trouwens ik wil dat ding ook kopen ( past mooi bij me kast TT Shark ) is het de moeite waard ??
Ik zou zelf voor de TT BigWater gaan, deze wordt actief gekoeld en is, zoals hierboven al genoemd, minder afhankelijk van de kamertemperatuur. Maarja misschien is z'n sensor idd brak en zijn de temps veel lager dan weergegeven...

• sajoku
  • Niet online
Afgaande op de reviews is het zeker de moeite waard. Al zou ik zeker ook ff de reserator afwegen.
De wat mindere dingen:

Als je de dop van het reservoir eraf wilt halen dan moet je eerst 6 schroeven los draaien. (Om bij te vullen)

Er zijn een soort clips geinstalleerd zodat de set niet lekt. (staat ook bij de review van techniz.)
Het is wel een oplossing maar ik vind het toch niet helemaal perfect.

Ik ga binnenkort dan ook de radiator van de bigwater halen, en deze er tussen hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door sajoku op 15-07-2005 12:39 ]

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

LOL gek! 100 euro wedden dat je dezelfde problemen zult hebbem met een Reserator! Je kamer temp is ZIEK hoog! Neem dan een fatsoenlijke radiator met fans erop, want 30c leef omgeving voor een passive radiotor is gekkewerk!

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• sajoku
  • Niet online
m0n0 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:45:
LOL gek! 100 euro wedden dat je dezelfde problemen zult hebbem met een Reserator!
Ja dat weet ik. Ik geef toch iemand anders (die overweegt de rocket te kopen) als tip de reserator ook te bekijken.
Je kamer temp is ZIEK hoog! Neem dan een fatsoenlijke radiator met fans erop, want 30c leef omgeving voor een passive radiotor is gekkewerk!
Dat weet ik ook, vandaar dat ik een nieuwe radiator (actieve) erbij ga zetten.

Verwijderd

thanx voor de tips, ga hem denk ik wel bestellen, ik hang er wel wat dingen tussen :)

Verwijderd

Ik vind het wel raar dat je idle temp zou hoog is.
Heb nu zelf al de TT Rocket 2 maanden en ik moet zeggen dat ik er zéér tevreden over ben. _/-\o_

Hij koelt wel enkel de processor (AMD athlon64 3500+)
Temps zijn :
idle 35 graden en stressed (superpi) wordt hij niet warmer dan 46 graden!

De temperatuur in de kast bedraagt 31 graden met 1x120 mm fan en 1x80mm fan.

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 22:16
Ik weet niet of je in je Bios kan zien wat je temps zijn ??

Sapphire B850M | 9800X3D | Corsair 2x32GB | Sapphire RX9070XT | Lian-Li A3

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2025

Thermaltaker

hardware enthusiast

Bij de Bigwater ben je toch weer méér afhankelijk van de temperatuur in je case? Deze lucht wordt namelijk door je radiator geblazen. Is de kamertemperatuur zoals in deze tijd van het jaar wat hoger, dan zal ook de kast temperatuur wat oplopen en ook de radiator van de Bigwater zijn warmte iets minder goed kwijt kunnen lijkt mij...

Liquid cooled!

• sajoku
  • Niet online
De bigwater kan je ook aan de buitenkant van je kast hangen. Of nog een fan erachter, dus 2 fans op je radiator.

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:50:
Heb nu zelf al de TT Rocket 2 maanden en ik moet zeggen dat ik er zéér tevreden over ben. _/-\o_

Temps zijn :

Als ik afga op de sensor van mijn kast, wordt hij idle 35 graden en stressed 43.
Conclusie; sensor mobo kapoet.

Slotje >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:50:

Temps zijn :

Ik wil niet zeiken ofzo, maar mijn AMD 64 3500+ word 31 idle en +- 43 full load. Ik doe dit met een Zalman CU7000B op full speed(niet dat low speed zo heel veel uitmaakt in temps).

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:28:
[...]

Ik wil niet zeiken ofzo, maar mijn AMD 64 3500+ word 31 idle en +- 43 full load. Ik doe dit met een Zalman CU7000B op full speed(niet dat low speed zo heel veel uitmaakt in temps).
Ik weet niet of die temps wel kloppen.
Waarmee heb je die gemeten ?.

Edit:
Ik kan ook geen enkele review vinden die die temps ook heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door sajoku op 17-07-2005 22:14 ]

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Sajoku:

Je zei dat de vloeistof niet hoger dan het low streepje kwam, terwijl je alle vloeistof al in de rocket gedaan had. Komt dit omdat je bijvoorbeeld ook je videokaart met dit systeem koelt, of een extra reservoir ofzo hebt? Ik ben namelijk ook op zoek naar een stille waterkoeling en denk ook aan de rocket. Ik wil er echter ook mijn videokaart mee koelen en vroeg me dus af of ik extra coolant erbij moet nemen.

Liquid cooled!

Verwijderd

Thermaltaker schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:56:
@ Sajoku:

Je zei dat de vloeistof niet hoger dan het low streepje kwam, terwijl je alle vloeistof al in de rocket gedaan had. Komt dit omdat je bijvoorbeeld ook je videokaart met dit systeem koelt, of een extra reservoir ofzo hebt? Ik ben namelijk ook op zoek naar een stille waterkoeling en denk ook aan de rocket. Ik wil er echter ook mijn videokaart mee koelen en vroeg me dus af of ik extra coolant erbij moet nemen.
Zelfs met een videokaart heb je zeker en vast genoeg met de 2 bijgeleverde flessen koelvloeistof.
Ik heb naast de rocket (die ook al 1 meter van de kast staat) de thermaltake reservoir en de flow indicator mee in circulatie.
In totaal heb ik 600 ml van de 1000 ml bijgeleverde vloeistof in het systeem lopen.

• sajoku
  • Niet online
Ik had wel genoeg, het bleek later toen ik mijn systeem een tijdje aan had. Dat er toch teveel inzat.
Heb ik er later uitgehaald. Ik heb nu ook ong 600ml gebruikt denk ik.

• sajoku
  • Niet online
Ok vanmiddag dus Koolance NB blokje erop gezet. En MBM geeft nu idle 42 graden aan. CPU Oc'ed 2.6 naar 3.0.

Wel iets cooler dus. Ik denk dat dit zo ongeveer wel moet kloppen. Me andere sensor geeft 35 graden aan dus ik neem maar de gulden middenweg ;). Het is iig koel genoeg voor mij.

• McGryphon
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

ik wil ook TT rocket :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
ik haal nu met stock op een TB 1050 50 idle/60 load. TE VEEL MET EEN K*THERRIE!!!
en die sensor op je mobo is idd :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r .
ik kan me koelblok(120x120x70 mm + casefan erop)niet eens meer vastpakken zo heet. Is die rocket dan zijn geld nu waard?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• sajoku
  • Niet online
geforce guy schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:51:<knip>
Is die rocket dan zijn geld nu waard?
Ik vind dat ik een goede aankoop heb gedaan. Al ga ik evengoed nog de radiator van de bigwater ertussen zetten.
Ik denk dat je even goed moet kijken of je dus een passieve set wil of actief.
Rocket of Bigwater.
Ik vind de Rocket wel lekker stil, maar me voeding zelf (Zalman 400watt) maakt nog wel geluid, me hd's ook(terwijl ze allemaal in een zalman ding zitten).

Als je de bigwater met een andere fan neemt heb je betere performance en waarschijnlijk net/niet zo veel geluid.(Van wat ik in reviews en in het bigwater topic heb gelezen).

Dan heb je nog het prijsverschil. Voor mij was dat niet echt een factor op dat moment. Al zou ik nu zelf wel voor de Bigwater gaan.(Vandaar dat ik de radiator ga halen)

Verwijderd

Je kamertemp is gewoon te hoog, voor TEMP kan je Everest© gebruiken :)

Vraag : weet iemand of die ThermalTake Rocket ook op Socket-A ( Mobo :Gigabyte GA 7N-400L ) past ?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:01:
Vraag : weet iemand of die ThermalTake Rocket ook op Socket-A ( Mobo :Gigabyte GA 7N-400L ) past ?
staat gewoon op de site van thermaltake.

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@sajoku,

Heb je inmiddels de radiator van de bigwater ertussen gezet? Zo ja, hoeveel temperatuurswinst heeft het je opgeleverd? Kan het pompje het nog wel een beetje bijbenen met die radiator erin?

Liquid cooled!

Pagina: 1