Toon posts:

Videokaart "mank"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net Simcity 4 te spelen en zag allemaal strepen die er niet horen :?

Hier de link naar de screenshot:
http://www.spambase.nl/VGA.JPG

Een jaartje geleden deed ie het heeeel soepel op mn

Celeron 1.0 Ghz
256 SD RAM (100)
Geforce 4 MX 420

Het probleem heb ik met

Pentium 4 1,8 Ghz
256 SD RAM (133)
Geforce 4 MX 420

Videokaart history
4 jaar oud
paar keer overgeclockt (laatst tot 50%)
in windows zit ie al op 50 graden, in spellen hoef ik het niet te weten 8)7
Ook de koeler is vreselijk, zo luid dat ik em in de woonkamer nog hoor 8)7
Is elke dag aktief geweest en er veel mee gespeeld
Een jaar geleden was ie amper 40 graden gok ik. In Counter strike.
In Counter strike haalde ik zo de 99 fps (max)
Nu haal ik alleen de 30 of de 60

Dat ding flipt helemaal...
Weet iemand wat er aan de hand is?
Gaat ie "dood" of (wat wel goed uitkomt om mn pa om te praten voor een nieuw kaartje) :*)
Maar tot die "misschiennieuwekaart" wil ik deze nog wel effe hebben (tot ik een andere heb)

Dus de vragen:

Gaat ie "dood" ?
Betere cooling erop? (dikke heatsink en een zalmancooler)

Iets wat ik nog vergeten ben?

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 13:25
laatste keer dat ik iets zag wat erop leek had ik mn 9800Pro gefrituurd, ik zou zeggen probeer m nog ff lopend te houden en clock niet over. 50% op een mx kan me niet gezond lijken met stock cooling.

Verwijderd

waarschijnlijk hitte of brak geheugen, maar een nieuwe kaart daarvoor halen zou ik niet doen, die P4 is waarschijnlijk een williamette met 400mhz fsb en 256kb L2 cache. dus die word heel erg afgeknepen. en dan komt je sdram er ook nog bij. maar als je er nog goed op kunt doen wat je wil, zou ik er een goedkoop videokaartje in stoppen.

Voorbeeld, ik heb zelf een P4 1.7 @ 1.9GHz gehad (williamette). en met een GF2MX400 was de CPU al de bottleneck van het hele zooitje (256mb ddr). Toen ik er een 6800LE ingooide, ging de framerate in UT2004 niets vooruit, dus ik zou er niet zoveel geld voor uitgeven. Je hebt er niets aan, je kunt beter een heel nieuw systeem halen, dan een videokaart van 100 euro waarbij de cpu (en waarschijnlijk geheugenook) nog steeds de bottleneck is.

Verwijderd

Topicstarter
O lekker, brakke cpu :P.
Dus is die celeron 1,0 Ghz beter? Daar haalde ik meer fps mee.
Ook was ie veel sneller in windows vind ik.

Dus het hele zootje is hier brak, dat weet ik nu al :) :P

Dus ik dunk die celeron er gewoon in en vraag gewoon een stekere celeron :).
p4 is voor mij te duur denk ik

ik zie wel :)
Ik ga wel eerst betere cooling halen voor mn VGA :).

Verwijderd

nee de celeron is nog trager, de P4 word gewoon afgeknepen door zijn 256kb cache en 400mhz fsb, en daarbij komt ook nog het sdram geheugen, dat vind een P4 al helemaal niet lekker.

andere koeling? ik zou er niet te veel aan uitgeven, anders is de koeling nog meer waard dan de kaart zelf :P

de nieuwe celerons zullen niet veel beter zijn (alhoewel de fsb op 533 ligt, maar ze hebben nog steeds 256kb cache). Het zal dus wel een vooruitgang zijn, maar niet zoveel.

Welk moederbord heb je eigenlijk, dan kun je kijken welke CPU's erop kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
socket 486 ofzo 468 :P.
Weet niet precies :P
Maar ik kijk wel met die celeron :).
K haalde wel meer frames.
Maar doe koeling kost 20-30 euro en kan misschien op mn Geforce 3 Ti 200 (als die Geforce slechter is geworden daar het ge'oc :P)
En al is het niet verstandig, die stockcooler....
Ik word er gek van! 50-70 db ofzo :S. Als ik em effe 2 sec stop hoor ik niks meer. K hoor nog net mn hdd.

Een nieuwe cooler word het dus in ieder geval :).
Een dikke heatsink dus met een zalman cooler (lekker stil O-) )

Maar ik zie wel morgen :).

Welke kunnen

http://www.casemoddingstu...?cPath=56&products_id=575
met deze fan erbij (hoort ook) http://www.casemoddingstu...?cPath=56&products_id=306

of 1 van deze (als die beter is en ook op andere kaarten past)

-http://www.casemoddingstuff.nl/product_info.php?cPath=56&products_id=332
-http://www.casemoddingstuff.nl/product_info.php?cPath=56&products_id=574

Die zalman zal niet veel coolen neem ik aan? Of wel?
Anders ga ik voor nummer 1 of nummer 2 :). Als nummer 2 niet luid is tenminste O-)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Of blaas het stof eens uit je koelertje. Mijn ervaring is dat die kaartjes veel kunnen hebben. Een vriend van me heeft een northbridge blokje op z'n MX440 zitten en die doet het ook nog steeds. Die daling in framerates kan ook komen door een vervuilde install ( ad/spy-ware) of tragere drivers. Die celleron is al hopeloos traag. Als je dan ook nog eens wat zooi mee hebt draaien blijft er helemaal weinig van over. Die zelfde vriend die heeft dus een 1,7 gig P4 (ook sdram), maar dat ding was dus zo vervuild dat spellen beter gingen op m'n P2 400Mhz.

Gaf je kaart meteen na dat ie voor de laaste keer OCed is geweest problemen? Dan heb je je kaart waarschijnlijk doodgeclocked. Anders is het eerder iets anders.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe cooler gehaald en ben er tevreden mee :).
(Behalve dat ik er een uur over deed en ik em letterlijk tegen de AGP slot moest douwen op em erin te krijgen. PCI zat ervoor.
Nu is het een feit dat ik maar 1 pci-slot over heb om te gebruiken :P.
Ding is echt een koelkast gewoon :).
Maar koelt heeel goed. Is nu 30 graden ofzo :). Zou nu op 50-60 zitten.

Stof? Ehm nee (schud mn hoofd heen en weer :P)
Ik had em nog flink schoongemaakt, werd alleen maar erger.

Alleen effe windows er opnieuw op gooien want er zit nu veel shit in hier :)
Pagina: 1