ik heb zojuist de startpost aan gepast met mijn revieuw van deze laptop er in hoop dat jullie er wat aan hebben.
Anoniem: 142588
In de 64bit versie heeft photoshop CS 3,6s nodig om te laden, 32 bit is dat 11s.
Nu moet ik wel zeggen dat de 32bit FAT32 is en de 64bit NTFS, maar kan dit zulke grote verschillen verklaren?
Ik heb vorige week een 4005 gekocht (ben speciaal naar Nederland gegaan) Thuis gekomen merkte ik dat de Wifi kaart deffect was. Deze werkte enkel op 11 mbit
Woensdag werd de laptop opeghaald door UPS in Brussel en vandaag zou hij weer moeten aankomen, ik ben benieuwd of het werkt. Maar wel snelle service door Acer
Woensdag werd de laptop opeghaald door UPS in Brussel en vandaag zou hij weer moeten aankomen, ik ben benieuwd of het werkt. Maar wel snelle service door Acer
nou heb net een nieuwe via het werk.
heb ook een 7200 Rpm aangekocht voor de 5400RPm te veranderen. Alleen vind ik geen info over hoe dit te doen (ie ik weet wel waar ie zit maar niet welke manier om hem te vervangen). Ook ben ik niet zeker of dit de warranty totaal verneukt of niet (ie wil kunnen switchen om zo prive en werk op 1 machine te hebben).
Voor de rest: mooi ding - voelt stevig aan - niet lelijk, typt heerlijk.
scherm is niet super brilliant maar was een keuze voor niet glossy - tzou me ergeren mijn eigen face erin te zien. Res is lekker 'juist' goede touchpad. verschrikkelijke muis
maar wellicht handig voor powerpoint presentations
Ook tips voor het installeren van 'scratch ben ik in geinteresseerd' (niet linux (yet) ) maar gewoon cleane XP (geen 64 just yet).
heb ook een 7200 Rpm aangekocht voor de 5400RPm te veranderen. Alleen vind ik geen info over hoe dit te doen (ie ik weet wel waar ie zit maar niet welke manier om hem te vervangen). Ook ben ik niet zeker of dit de warranty totaal verneukt of niet (ie wil kunnen switchen om zo prive en werk op 1 machine te hebben).
Voor de rest: mooi ding - voelt stevig aan - niet lelijk, typt heerlijk.
scherm is niet super brilliant maar was een keuze voor niet glossy - tzou me ergeren mijn eigen face erin te zien. Res is lekker 'juist' goede touchpad. verschrikkelijke muis
Ook tips voor het installeren van 'scratch ben ik in geinteresseerd' (niet linux (yet) ) maar gewoon cleane XP (geen 64 just yet).
Anoniem: 107524
Oproep aan eigenaars met Ferrari 4005 :
Naar aanleiding van te hoge fanspeed bij idle temps is er een poll gestart op :
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=114597
Doel is nieuwe BIOS met :
Alvast bedankt...
Naar aanleiding van te hoge fanspeed bij idle temps is er een poll gestart op :
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=114597
Doel is nieuwe BIOS met :
- Vertraging van fan bij idle temps
- Support voor DDR 400 Ram
Alvast bedankt...
Anoniem: 39924
Hoe zit het me de stevigheid van de behuizing? Ik zit hier nu met een Travelmate 800 voor mijn neus met de bekende scheuren in de plastic rand rond het tft scherm. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe laptop en heb mijn oog laten vallen op dit mooie apparaat maar heb toch sterk mijn twijfels bij een nieuwe Acer aangezien mijn huidige niet al te stevig is op het vlak van behuizing.
nou is erg stevig , denk niet dat ie direct fysiek kapot gaat gaan - maar heb hem nog maar 1 maand (wel intensief gebruik en geef issues so far).
Voor de rest echt een heel lekker machine op een paar details na:
geluid is niet bijster (vaak hickupsin sound, naart schijnt te maken omdat de cpu zichzelf aanpast, maar blijkbaar niet smooth)
verbruik - toch max 2 uur heb ik gemerkt (tenzij je alles af zet)
bluetooth - some what incompatible (maar dit kan ook aan XP liggen).
externa VGA is toch niet echt bijster op highres
je kan tot tegenstelling van sommige reviews GEEN 3 externe schermen aandrijven WEL kan je twee externe aandrijven maar dan ben je je eigen scherm op de laptop kwijt...
Positief
werkt gewoon, is vree snel, mooi scherm (wel beetje lichter van onder) maar geen 'Glare' troep, zalig keyboard (type nu sneller dan op oude keyboard), wireless is suburb.
Tis geen lichtgewicht en ik heb overal al wat tape of de stomme logos geplakt
.
Conclusie: is volgens mij de best value for money (die bullshit van ferrari extra is overdreven) laptop op dit moment.
Voor de rest echt een heel lekker machine op een paar details na:
geluid is niet bijster (vaak hickupsin sound, naart schijnt te maken omdat de cpu zichzelf aanpast, maar blijkbaar niet smooth)
verbruik - toch max 2 uur heb ik gemerkt (tenzij je alles af zet)
bluetooth - some what incompatible (maar dit kan ook aan XP liggen).
externa VGA is toch niet echt bijster op highres
je kan tot tegenstelling van sommige reviews GEEN 3 externe schermen aandrijven WEL kan je twee externe aandrijven maar dan ben je je eigen scherm op de laptop kwijt...
Positief
werkt gewoon, is vree snel, mooi scherm (wel beetje lichter van onder) maar geen 'Glare' troep, zalig keyboard (type nu sneller dan op oude keyboard), wireless is suburb.
Tis geen lichtgewicht en ik heb overal al wat tape of de stomme logos geplakt
Conclusie: is volgens mij de best value for money (die bullshit van ferrari extra is overdreven) laptop op dit moment.
Ik heb nu de Acer ferrari 4002 (verschilt niet veel van de 4005) en ik moet zeggen dat ik er tevreden mee ben.
Hoewel het mijn eerste laptop is, kan ik alleen vergelijken met laptop van vrienden en kennissen en iedereen reageert zeer positief. Zelfs eentje met een apple ibook g4 17" is positief.
Weet iemand of acer van plan is om 400Mhz geheugen gaat ondersteunen of kan ik het al gebruiken, gezien een paar posts terug over het bios. Wil graag wat meer geheugen hebben.
Iemand de stikkers al verwijderd links van het touchpad. Blijf je niet met lelijke vlekken achter, of als je teveel gaat poetsen dat je dan een soort versleten plek achter blijft.
Hoewel het mijn eerste laptop is, kan ik alleen vergelijken met laptop van vrienden en kennissen en iedereen reageert zeer positief. Zelfs eentje met een apple ibook g4 17" is positief.
Weet iemand of acer van plan is om 400Mhz geheugen gaat ondersteunen of kan ik het al gebruiken, gezien een paar posts terug over het bios. Wil graag wat meer geheugen hebben.
Iemand de stikkers al verwijderd links van het touchpad. Blijf je niet met lelijke vlekken achter, of als je teveel gaat poetsen dat je dan een soort versleten plek achter blijft.
topic lijkt dood te zijn
Iemand die weet of ik 400Mhz of zelfs 533 kan gebruiken, aangezien ze niet veel verschillen in prijs.
Iemand die weet of ik 400Mhz of zelfs 533 kan gebruiken, aangezien ze niet veel verschillen in prijs.
Anoniem: 123292
Topic lijkt idd dood,
Ik zit te denken om de de acer 4002 te kopen. WHodini kan je mij het 1 en andere vertellen.
Hoe presteer de 4002 met games? en blijft die goed cool tijdens het game??
Thnx
Ik zit te denken om de de acer 4002 te kopen. WHodini kan je mij het 1 en andere vertellen.
Hoe presteer de 4002 met games? en blijft die goed cool tijdens het game??
Thnx
waar kan je een 2e accu kopen, wat kosten ze ? ik kan t nergens vinden. Bij acer's site zelfs niet.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Iemand enig idee welke winkel in Zuid Holland deze laptop verkoopt?
Ik wil 'm deze week even aanschouwen voordat ik 'm eventueel ga bestellen.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ik heb 'm gekocht, zeer strak apparaat.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Anoniem: 123292
zo te lezen hebben meer mensen last van de wifi kaart 
(*&(^()_*^& ik dus ook krijg niet meer aan de praat windows blijft maar zuren voor de juister driver, die ik ook heb aangeven maar wil niet baten
Mss iemand nog een idee of moet die nu terug naar acer ...
Bvd
(*&(^()_*^& ik dus ook krijg niet meer aan de praat windows blijft maar zuren voor de juister driver, die ik ook heb aangeven maar wil niet baten
Bvd
Anoniem: 144843
FYI in Amerika hebben ze nog een andere modelletje De Ferrari 4006WLMi. http://us.acer.com/acereu...CtxParam=en&crc=256486494
Alles is daar natuurlijk "Bigger And Beter"
Ik zelf zou de 4002WLMi niet kopen. Dan kan je beter iets voor het zelfde geld kopen maar met net ff betere specs.
Ik zit zelf erg te twijfelen of ik de 4005WLMi ga kopen. Het is een mooi apparaat. Maar het zijn ook een hoop 'kikkers'.
Nog ff een paar nachtjes overslapen.
Alles is daar natuurlijk "Bigger And Beter"
Ik zelf zou de 4002WLMi niet kopen. Dan kan je beter iets voor het zelfde geld kopen maar met net ff betere specs.
Ik zit zelf erg te twijfelen of ik de 4005WLMi ga kopen. Het is een mooi apparaat. Maar het zijn ook een hoop 'kikkers'.
Nog ff een paar nachtjes overslapen.
Wat late reactie maar zat ruim een maand zonder internet ivm een overstap.Anoniem: 123292 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:34:
zo te lezen hebben meer mensen last van de wifi kaart
Bvd
Ik heb zelf geen probleem met wifi. die werkt uitstekend. Overal in het huis en ook buitens huis en ook nog andere routers gemakkelijk kan detecteren.
Heb wel de originele installatie van acer.
[ Voor 5% gewijzigd door -whodini- op 18-03-2006 12:47 ]
Anoniem: 98940
ik heb de 4002 net binnen erg relaxte laptop. Snel, nice design en voor een redelijke prijs. Het is ook een heel erg stevige laptop. meeste laptops kan je het plastic makkelijk indrukken deze nietAnoniem: 144843 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:17:
Ik vind het prijsverschil met de 4005 nogal groot, dus denk ook aan de 4002. Wat is er nu precies verschillend tov de 4005 behalve de processor? Scherm is ook anders geloof ik (wel grossy)Anoniem: 98940 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:46:
[...]
ik heb de 4002 net binnen erg relaxte laptop. Snel, nice design en voor een redelijke prijs. Het is ook een heel erg stevige laptop. meeste laptops kan je het plastic makkelijk indrukken deze niet. Ik heb alleen nog wow er op gespeeld, maar voor de mensen die wow spelen ik liep in IF met 60 fps soms 70
. Ik ga BF2 morgen testen. Het enige dat ik irritand vind is de muis. reageert niet zo lekker maar mischien kan ik dit nog beter instellen.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Ben ook zeer geintereseerd in meer info over de Acer Ferrari 4002. Want deze kost nu bij Alternate maar € 999,00... En ik heb mijn "oude" Acer Aspire 3002 WLMi al verkocht aan iemand.dirkdirk schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:38:
[...]
Ik vind het prijsverschil met de 4005 nogal groot, dus denk ook aan de 4002. Wat is er nu precies verschillend tov de 4005 behalve de processor? Scherm is ook anders geloof ik (wel grossy)
Dus ben op zoek naar een nieuwe vooral met een betere VGA kaart en langere batterijlevensduur.
uh tja, ik vind het een erg lekker systeempje. Vooral omdat ie stevig is en niet snel indeukt. Ook draaid hij BF2 en wow soepel * volgens mij draai ik niet alles vol uit tho * een upgrade naar 1024 geheugen is mooi meegenomen
hij gaat bij mij ongeveer 3,5 uur mee toen ik me verslag zat te typen
. Bij gamen heb ik het nog niet getest. Scherm is weerspiegelend. maar heb er totaal geen last van. * zeer helder beeld*
en de looks, tja de looks
maarja leuke laptop voor die prijs. Ik ben niet echt een hardware kenner dus mischien sla ik belangrijke dingen over het hoofd. Als je meer wilt weten moet je het maar vragen , probeer ik wel te antwoorden =)
en de looks, tja de looks
maarja leuke laptop voor die prijs. Ik ben niet echt een hardware kenner dus mischien sla ik belangrijke dingen over het hoofd. Als je meer wilt weten moet je het maar vragen , probeer ik wel te antwoorden =)
Klopt het dat er bij de Acer Ferrari's een BlueTooth muis zit standaard ?
Ik zie het wel heb hem net online besteld.
Ik zie het wel heb hem net online besteld.
[ Voor 27% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-04-2006 22:00 ]
yep die zit er bij. hoewel ik het enige nadeel vind dat die muis niet lekker werkt. trage reactie. Heb er nu gewoon een ander muisje aangehangen werkt super
Toch nog even de verschillen tussen die 2. Via google kan ik het niet zo goed vinden. De meeste reviews gaan over de 4005. Iemand?WiLLoW_TieN schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:05:
[...]
Ben ook zeer geintereseerd in meer info over de Acer Ferrari 4002. Want deze kost nu bij Alternate maar € 999,00... En ik heb mijn "oude" Acer Aspire 3002 WLMi al verkocht aan iemand.
Dus ben op zoek naar een nieuwe vooral met een betere VGA kaart en langere batterijlevensduur.
Anoniem: 110847
Ik heb sinds maandag deze laptop en ik moet zeggen dat ik het een fijne laptop vind.
Op mijn werk ben ik hoofdzakelijk met Fujitsu Siemens laptops bezig (welke ook fijn zijn).
Maar ik vind deze toch iets beter.
Hij is snel en ziet er goed en stevig uit.
De accu gaat bij mij 3,5 mee gisteravond, ik was ff aan het internetten en Office installeren.
Later heb ik 3dmark 2005 maar eens gedraaid en de score was met de standaard instellingen 2076 punten.
Het scherm vind ik er helder uitzien.
De muis is idd slecht.
Hij reageerd te laat of soms niet
Jammer want het is een leuke muis om te zien.
Wifi werkt ook perfect tot nu toe.
Hij vind meerdere draadloze netwerken, ik zit in een flat.
Als het weer wat meer meezit ga ik lekker ff op het balkon zitten
Op mijn werk ben ik hoofdzakelijk met Fujitsu Siemens laptops bezig (welke ook fijn zijn).
Maar ik vind deze toch iets beter.
Hij is snel en ziet er goed en stevig uit.
De accu gaat bij mij 3,5 mee gisteravond, ik was ff aan het internetten en Office installeren.
Later heb ik 3dmark 2005 maar eens gedraaid en de score was met de standaard instellingen 2076 punten.
Het scherm vind ik er helder uitzien.
De muis is idd slecht.
Hij reageerd te laat of soms niet
Jammer want het is een leuke muis om te zien.
Wifi werkt ook perfect tot nu toe.
Hij vind meerdere draadloze netwerken, ik zit in een flat.
Als het weer wat meer meezit ga ik lekker ff op het balkon zitten
De 4002:
# Processor: Mobile AMD Turion 64 ML-30 1600 MHz
# Geheugen: 512 MB (max. 2048 MB)
# Beeldscherm: 15,4 inch TFT max. resolutie 1680 x 1050
# Videokaart: type ATI MOBILITY RADEON X700 128 MB
# Harde schijf: 80 GB 5400 rpm
# Optical: DVD-Dual rewriter
# Aansluitingen: Bluetooth, Ethernet, gigabit Ethernet, Firewire, IR, modem, TV-out, USB 1.x, USB 2.0, cardreader Wireless LAN
# Accu: Li-ion
# Besturingssysteem: Windows XP Home
# Gewicht: 2900 gram
# Afmetingen: (H x B x D) 3,4 x 36,3 x 26,5 cm
De 4005
- AMD Turion 64 ML-37 processor: 2GHz, 64KB L1 Cache, 1MB L2 Cache
- ATI Radeon Xpress 200P chipset with Mobility Radeon X700 GPU and 128MB video memory
- 1GB DDR333 SO-DIMM (2x 512MB), upgradeable to 2GB maximum
- 15.4" WSXGA+ TFT LCD display (1680 x 1050 resolution)
- Broadcom (802.11b+g) wifi, Gigabit wired Ethernet LAN, Bluetooth
- 2.5" Ultra DMA 66/100, 100GB (5400rpm) hard drive
- 8x DVD-RW/CD-RW slot loading combo drive (Panasonic Model: UJ-845-C)
- Audio AC'97 2.2, built-in dual speakers and microphone, speaker/headphone
- I/O Ports: 1x PCMCIA, 4x USB 2.0, VGA, DVI, S-video, IEEE 1394a, Mic in, Headphone, RJ11, RJ45, 5-in-1 media reader
- 56K v.92 Fax/modem
- 2-3.5 hrs battery life w/h 4800mAh battery
duzzzz de 4002 is iets langzamer, kleinere disk, minder geheugen, net ff niet het top model dus. Of de verschillen het prijsverschil waarmaken durf ik niet te zeggen, ik wacht nog steeds op mijn 4005
# Aansluitingen: Bluetooth, Ethernet, gigabit Ethernet, Firewire, IR, modem, TV-out, USB 1.x, USB 2.0, cardreader Wireless LAN
De 4005
- ATI Radeon Xpress 200P chipset with Mobility Radeon X700 GPU and 128MB video memory
- I/O Ports: 1x PCMCIA, 4x USB 2.0, VGA, DVI, S-video, IEEE 1394a, Mic in, Headphone, RJ11, RJ45, 5-in-1 media reader
- 56K v.92 Fax/modem
duzzzz de 4002 is iets langzamer, kleinere disk, minder geheugen, net ff niet het top model dus. Of de verschillen het prijsverschil waarmaken durf ik niet te zeggen, ik wacht nog steeds op mijn 4005
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Ja, maar waar haal je die info vandaan? Een essentieel verschil is volgens mij het scherm. De 4002 heeft een 15.4" TFT WXGA CrystalBrite met slechts 1280 x 800 resolutie! Hoe zit dat? Het lijkt wel of er meerdere versies van de 4002 en 4005 op de markt zijn gebracht.lameeuw schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:02:
De 4002:
De 4005
- 56K v.92 Fax/modem
[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 07-04-2006 12:29 ]
Anoniem: 34225
4002 heeft wxga, 1280*800
4005 heeft wsxga+, 1680*1050
En niks anders. Altijd al zo geweest.
Dus geen verschil buiten de resolutie
Hmmm, moet zeggen dat er nogal veel verschillende info vergeven wordt over het scherm, de ene site heeft het over dezelfde reso voor beide laptops, de andere geeft weer verschillende reso's aan. Denk dat de verschillende sites het mis hebben, ik kom voor de 4002 idd meestens de reso 1280*800 tegen maar hiervoor wordt ook vaak de 1680*1050 reso aangegeven. Het scherm maar even links laten liggende kom ik tot de conclusie dat de 4005 duurder is wegens 20 GB meer diskspace, dubbele hoeveelheid geheugen, een snellere proc en dat zal het dan wel zijn zo op het eerste gezicht.Anoniem: 34225 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:11:
4002 heeft wxga, 1280*800
ik ga er vanuit dat het scherm van de 4002 de 1280*800 resolutie heeft. Hoe ik aan de specificaties kom ?? simpelweg Google gebruiken, zo moeilijk is het toch niet om Acer Ferrari 4005 of Acer Ferrari 4002 in te tikken ?? Krijg je een hele zooi aan mogelijkheden
Dat ik nog steeds wacht op mijn 4005 (2 stuks welteverstaan) heeft te maken met een failliesement ergens van een groothandel, daar staan de laptops die niet eens van hem zijn ??

[ Voor 12% gewijzigd door lameeuw op 07-04-2006 23:12 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Ik ben van plan om het geheugen uit te breiden.
2x512 ipv 2x256.
Als ik dat zelf doe, heeft dat gevolgen voor de garantie ?
Of is het verstandig om dan misschien het oude geheugen te bewaren voor eventuele reparaties.
2x512 ipv 2x256.
Of is het verstandig om dan misschien het oude geheugen te bewaren voor eventuele reparaties.
Vind ik ook een hele goede vraag. Ik krijg mijn Acer Ferrari 4002WLMi namelijk morgen en ben ook van plan heeel snel de 2 x 256 MB eruit te doen en te vervangen voor 1 x 1024 MB.Anoniem: 110847 schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:26:
Ik ben van plan om het geheugen uit te breiden.
2x512 ipv 2x256.
Als ik de garantieboeken erop nalees geld de garantie wel echter niet op het geheugen die men er later zelf inbouwd.
Maargoed het staat er in behoorlijk irritant nederlands dus wil het graag zeker weten.
Het lijkt me wel gewoon, Fujutsu Siemens doet ook niet moeilijk als er geheugen is bijgeplaatst.
Deze ervaringen heb ik op mn werk opgedaan.
Maargoed het staat er in behoorlijk irritant nederlands dus wil het graag zeker weten.
Het lijkt me wel gewoon, Fujutsu Siemens doet ook niet moeilijk als er geheugen is bijgeplaatst.
Deze ervaringen heb ik op mn werk opgedaan.
Ik had hier eerder gezegd dat ik de 4002 niet zou kopen. Maar ik heb er pas toch een gekocht. Eigenlijk wilde ik toch de 4005. Maar ik vond deze eigenlijk net even te duur. En toen ik een 4002 voor 825 euro kon krijgen was de beslissing snel genomen. Deze heeft iets mindere specs maar voor die prijs kon ik het net laten.
"i'm happy". Hij ziet er mooi uit. En is lekker snel (oke iets minder snel, maar dat overleef ik wel)
Nu alleen nog even linux er opzetten.
btw. Ik zag dat de 4005 van de nederlands acer site is gehaald. Waarom zou dat zijn?
En dat zij daar ook verkeerd aangeven wat de resolutie van het scherm van de 4002 is. Deze is echt 1200x800
"i'm happy". Hij ziet er mooi uit. En is lekker snel (oke iets minder snel, maar dat overleef ik wel)
btw. Ik zag dat de 4005 van de nederlands acer site is gehaald. Waarom zou dat zijn?
En dat zij daar ook verkeerd aangeven wat de resolutie van het scherm van de 4002 is. Deze is echt 1200x800
Ik hoop dat je bedoelt € 825,00 excl. BTW ? De resolutie is 1280 * 800.Anoniem: 144843 schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:30:
Ik had hier eerder gezegd dat ik de 4002 niet zou kopen. Maar ik heb er pas toch een gekocht. Eigenlijk wilde ik toch de 4005. Maar ik vond deze eigenlijk net even te duur. En toen ik een 4002 voor 825 euro kon krijgen was de beslissing snel genomen. Deze heeft iets mindere specs maar voor die prijs kon ik het net laten.
Hoe goed doet de losse muis het bij jou ? Hoor en lees namelijk af en toe dat deze wat traag is of af en toe hapert ?
Die muis werkt erg slecht.
Met de usb-kabel eraan heb ik m nog niet aan de praat gekregen (BlueTooth uit),
Met BlueTooth is ie slecht.
Jammer want het is een mooie muis
Met de usb-kabel eraan heb ik m nog niet aan de praat gekregen (BlueTooth uit),
Met BlueTooth is ie slecht.
Jammer want het is een mooie muis
Nu ga ik Windows XP64 maar eens proberen aan de praat te krijgen op deze laptop.
Het is zondag en er valt niet veel te beleven dus ik ga me vermaken op bovenstaande manier
*Edit
XP 64 draaid als een trein op deze laptop.
Drivers zijn allemaal te vinden op www.acer.com.
Het is zondag en er valt niet veel te beleven dus ik ga me vermaken op bovenstaande manier
*Edit
XP 64 draaid als een trein op deze laptop.
Drivers zijn allemaal te vinden op www.acer.com.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 110847 op 09-04-2006 16:39 ]
Uuhhh ja sorry typo 1280x800 is correct.WiLLoW_TieN schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:40:
[...]
Ik hoop dat je bedoelt € 825,00 excl. BTW ? De resolutie is 1280 * 800.
Hoe goed doet de losse muis het bij jou ? Hoor en lees namelijk af en toe dat deze wat traag is of af en toe hapert ?
Wat moet ik over die muis zeggen. Deze is niet echt super kut maar ..... echt lekker is ie ook niet. Ik moet er heel erg aan wennen. Ben nog aan het checken hoe ik hem het beste laat werken.
En nee. De prijs was 825 euro inc BTW.
Anoniem: 122530
ik heb de 4002, de verschillen tussen de 4002 en 4005 waren voor mij niet echt interessant,
kwa snelheid is het apparaat super!
ik vind alleen het ronde keyboard irritant (kan er niet aan wennen) en de muis heb ik 1keer gebruikt en snel weer terug in de doos gedaan. gebruik nu een trust BT muis, deze is een stuk kleiner en lichter
nog een nadeel vind ik (ik had eerst een hp dv1159) dat de fan constant staat te blazen.
nu draai ik er vista 5342 op, werkt gewoon soepel incl alle grafische effecten
kwa snelheid is het apparaat super!
ik vind alleen het ronde keyboard irritant (kan er niet aan wennen) en de muis heb ik 1keer gebruikt en snel weer terug in de doos gedaan. gebruik nu een trust BT muis, deze is een stuk kleiner en lichter
nog een nadeel vind ik (ik had eerst een hp dv1159) dat de fan constant staat te blazen.
nu draai ik er vista 5342 op, werkt gewoon soepel incl alle grafische effecten
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 122530 op 13-04-2006 11:29 ]
Welke recente games spellen jullie op je Acer Ferrari 4002 WLMi en met hoeveel intern geheugen ?
En op welke resolutie en settings ?
Ik zit dan te denken aan FarCry, Quake4, DooM3, Battlefield2 enz enz
En het Ferrari achtergrondje ( met kalender erin ) loopt een paar dagen achter ? Hoe stel je dit in ?
En het Ferrari achtergrondje ( met kalender erin ) loopt een paar dagen achter ? Hoe stel je dit in ?
[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-04-2006 21:31 ]
* KICK * Deze is ook gaaf als je de virtual tour kiest
Niemand ? Heb in ieder geval vandaag 1 reepje 1024 MB DDR PC2700 SODIMM 200 pins besteld
Niemand ? Heb in ieder geval vandaag 1 reepje 1024 MB DDR PC2700 SODIMM 200 pins besteld
[ Voor 34% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-04-2006 21:49 ]
Anoniem: 122530
op de support ftp van acer staat een update voor je calender "2006 calender (ferrari 4000)"WiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:08:
Welke recente games spellen jullie op je Acer Ferrari 4002 WLMi en met hoeveel intern geheugen ?
link
Ik heb net 't topic even doorgelezen, want ben zelf al geruime tijd aan't overwegen een Acer Ferrari te kopen. Toen ik op't punt stond een 4005 aan te schaffen, werd de 4002 plots zo goedkoop en begon ik te twijfelen.
Nu heb ik eventjes rondgesurft en het blijkt dat de Acer Aspire 5025 (geen Ferrari voor alle duidelijkheid) een iets hogere kloksnelheid en dubbel zoveel RAM-geheugen heeft. (op het eerste zicht zijn de andere specs, inclusief grafische proc., zowat gelijk). De prijs ligt een dikke 100 euro hoger dan de 4002
Kan dit geen goed alternatief zijn? (of zijn er nog andere?)
Nu heb ik eventjes rondgesurft en het blijkt dat de Acer Aspire 5025 (geen Ferrari voor alle duidelijkheid) een iets hogere kloksnelheid en dubbel zoveel RAM-geheugen heeft. (op het eerste zicht zijn de andere specs, inclusief grafische proc., zowat gelijk). De prijs ligt een dikke 100 euro hoger dan de 4002
Thanx dit was de gouden tip nu loopt het weer goedAnoniem: 122530 schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:18:
[...]
op de support ftp van acer staat een update voor je calender "2006 calender (ferrari 4000)"
link
Die heeft geen BlueTooth, geen DVI-out, en waarschijnlijk een 4200 rpm HD.Church of Noise schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:45:
Ik heb net 't topic even doorgelezen, want ben zelf al geruime tijd aan't overwegen een Acer Ferrari te kopen. Toen ik op't punt stond een 4005 aan te schaffen, werd de 4002 plots zo goedkoop en begon ik te twijfelen.
Verder als je het topic over de Acer 502X leest scheuren de deksels regelmatig in.... Om bovenstaande redenen heb ik de Acer 5024 niet gekocht. Vind trouwens de Ferrari ook gewoon mooier.
[ Voor 24% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-04-2006 15:01 ]
Anoniem: 112681
bij welke winkel heb je hem gekocht dan, als ik vragen mag,Anoniem: 144843 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:18:
[...]
Uuhhh ja sorry typo 1280x800 is correct.
Wat moet ik over die muis zeggen. Deze is niet echt super kut maar ..... echt lekker is ie ook niet. Ik moet er heel erg aan wennen. Ben nog aan het checken hoe ik hem het beste laat werken.
En nee. De prijs was 825 euro inc BTW.
en zit er op de 4002 een spif aansliting?
Ik neem aan dat je onderstaande bedoeld ?Anoniem: 112681 schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:41:
[...]
bij welke winkel heb je hem gekocht dan, als ik vragen mag,
en zit er op de 4002 een spif aansliting?
S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers
Die zit er wel op ja
O ja waar zit die dan ik heb die laptop namelijk ook netAnoniem: 110847 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:05:
[...]
Ik neem aan dat je onderstaande bedoeld ?
S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers
Die zit er wel op ja
Weet iemand hoe je scrol knopje gebruikt in het midden van de touchpad?
Als ik die indruk dan gaat ie geen kant op.
Als ik die indruk dan gaat ie geen kant op.
[ Voor 3% gewijzigd door -whodini- op 20-04-2006 21:59 ]
wje moet wel naar de kant drukken die je opwhit he... niet in het midden.
yep heb het zeflde probleem, als ik omlaag druk op dat scroll knopje , blijft hij gewoon staan op die pagina. Hij gaat niet naar beneden
moet je effe bij het confugratiescherm ---> muis kijken.
Start ik hem vandaag op, geen internet verbinding.
Wifi kaart kon geen router vinden.
Na een paar keer proberen doet het lampje ook niet meer.
Heb ik een usRobotics kaartje geleend van een vriend en in de zijkant gestoken en voila weer internet.
Weet iemand hoelang je hem ongeveer kwijt bent voor reparatie?
Ben er niet blij mee het ging zo goed
Wifi kaart kon geen router vinden.
Na een paar keer proberen doet het lampje ook niet meer.
Heb ik een usRobotics kaartje geleend van een vriend en in de zijkant gestoken en voila weer internet.
Weet iemand hoelang je hem ongeveer kwijt bent voor reparatie?
Ben er niet blij mee het ging zo goed
[ Voor 1% gewijzigd door -whodini- op 11-05-2006 23:25 . Reden: typo ]
Anoniem: 157155
Even tussendoor, weet iemand misschien wat de accutijd van een Acer Ferrari 4002 WLMiB is? Weet dat de ML processor wat meer stroom vreet als de MT maar dat is geloof ik 25 > 35.
Ik haal er meestal 3 uurtjes mee, soms wat langer.Anoniem: 157155 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:10:
Even tussendoor, weet iemand misschien wat de accutijd van een Acer Ferrari 4002 WLMiB is? Weet dat de ML processor wat meer stroom vreet als de MT maar dat is geloof ik 25 > 35.
Het ligt eraan wat je doet natuurlijk.
Ik zit een beetje te internetten en af en toe msn.
Als ik een spel speel houd hij het ongeveer 2 uur vol volgens mij.
Nadat ik een 7200rpm schijf heb, gaat de accu ietsjes eerder leeg.
Hoeveel minuten het scheelt is mij nog niet bekend.
Oke, bedankt! zeer nuttige informatie voor me. Ik ben niet van plan een 7200 rpm hdd erin te zetten, maar wat geheugen dus 2x512 ipv 2x256 komt zeker nog wel in de loop van de maanden zodra het beestje binnen is.Anoniem: 110847 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:04:
[...]
Ik haal er meestal 3 uurtjes mee, soms wat langer.
Het ligt eraan wat je doet natuurlijk.
Ik zit een beetje te internetten en af en toe msn.
Als ik een spel speel houd hij het ongeveer 2 uur vol volgens mij.
Nadat ik een 7200rpm schijf heb, gaat de accu ietsjes eerder leeg.
Hoeveel minuten het scheelt is mij nog niet bekend.
Zag namelijk nergens een review over de 4002 wlmib op t.net. Misschien dat iemand wat high res foto's wil maken van zijn beestje, en daar wat informatie in wil zetten? Zou voor mij iig top zijn! Als ik hem zelf had, had ik de review zelf wel gemaakt.
Ik heb dit gedaan door 1x1gb te bestellen en heb nu 1250mb geheugen.Oke, bedankt! zeer nuttige informatie voor me. Ik ben niet van plan een 7200 rpm hdd erin te zetten, maar wat geheugen dus 2x512 ipv 2x256 komt zeker nog wel in de loop van de maanden zodra het beestje binnen is.
Dit heb ik gedaan omdat ik misschien in de toekomst nog wel 1gb erbij haal zodat ik op 2048 kom
Mijn pa ook ff blijgemaakt met 1x256, want hij had 1x512.
[/guote]Zag namelijk nergens een review over de 4002 wlmib op t.net. Misschien dat iemand wat high res foto's wil maken van zijn beestje, en daar wat informatie in wil zetten? Zou voor mij iig top zijn! Als ik hem zelf had, had ik de review zelf wel gemaakt.
Ik heb geen digicam en zal een kijken naar een oplossing.
Maar wat wil je zoal weten over de laptop ?
Nou het zit zo, aangezien hij is gedaalt naar 920 euro is hij voor mij heel aantrekkelijk. Moet er namelijk nog een pda langs kopen. Ik heb hem in het echt gezien, bij harense smid. Maar wil natuurlijk wel zeker zijn voor mijn aankoop. Ik zag het 3dmark05 verschil tussen ati drivers en omega drivers. Die keuze is dus simpel. Hoorde ook dat accuduur +-3uur is onder office gebruik. Echter hoe presteerd het in games, qua resolutie, fps etc... Neem als game bijvoorbeeld gf2 en cod2. Welke resolutie speelt het spel vloeiend en onder hoeveel frames? Misschien dat je dat zou kunnen uitzoeken voor me? Tevens wil ik hem in een Crumpler Sticky Date doen. Puur aangezien er een aparte sleeve in die tas zit, die thuis ook nog eens van pas kan komen. En ik moest toch nog een nieuwe tas hebben voor mijn nieuwe opleiding.Anoniem: 110847 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:04:
[...]
Ik heb dit gedaan door 1x1gb te bestellen en heb nu 1250mb geheugen.
Dit heb ik gedaan omdat ik misschien in de toekomst nog wel 1gb erbij haal zodat ik op 2048 kom
Mijn pa ook ff blijgemaakt met 1x256, want hij had 1x512.
[...]
Ik heb geen digicam en zal een kijken naar een oplossing.
Maar wat wil je zoal weten over de laptop ?
Welk geheugen heb je er trouwens in gedaan, Merk en Type en Prijs? Dan weet ik welke prijzen ik ongeveer moet aanhouden.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157155 op 19-05-2006 13:09 ]
Kijk hier eens en hiero.
Heb hem zelf ook de Acer ferrari 4002 WLMi
inmiddels wel met 1 x 1024 MB SO-DIMM en de Omega drivers voor de ATi X700.
Heb hem zelf ook de Acer ferrari 4002 WLMi
[ Voor 19% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-05-2006 21:02 ]
Hoe snel is je geheugen 333 0f 400 Mhz?
Wil namelijk ook uitbreiden maar weet niet of 400Mhz in kan.
Ik heb gewoon PC2700 / 333 Mhz besteld op het doosje van Kingston staat KVR333X64SC25/1G-whodini- schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:04:
Hoe snel is je geheugen 333 0f 400 Mhz?
Heb net bij de MediaMarkt een neopreen sleeve/secondskin gekocht voor mijn Acer Ferrari 4002 WLMi de NCLE2 voor € 19,99 past goed. Maybe kunnen andere eigenaren wat met deze info.
Maat van de hoes 36,3cm x 28cm x 4,6cm.
Maat van de hoes 36,3cm x 28cm x 4,6cm.
Zo even een update afgelopen Zondag ( 28 Mei ) wordt mijn laptop in 1 keer tragger en tragger.
Opstarten duurt ook steeds langer... Hij is pas 5 weken oud...Wat dingen geprobeerd en getest. Uiteindelijk Maandagmiddag HDtune geinstalleerd en jawel HD is aan het overlijden.
Acer gelijk gebeld ( 29 Mei ) en in overleg mocht ik alleen de HD opsturen en niet de gehele laptop, dus een RMA nummer gekregen. Maandagmiddag ( 29 Mei ) heb ik via TNT/TPG de kapotte HD aangetekend & verzekerd verstuurt o.v.v RMA nummer en dit ook doorgebeld.
Had hun telefonisch uitgelegd dat ik 2 Juni weer naar het buitenland moest voor mijn werk voor 5 weken. Ze zouden gelijk mits voorraad de nieuwe HD afsturen.
Zojuist ( 1 Juni ) via UPS de nieuwe HD ontvangen.
Ik moet zeggen lekker bezig bij Acer
Kreeg zelfs een Hitachi 100 GB 5400 rpm ( met Win XP Pro ) en had een Toshiba 80 GB 5400 rpm
( Win XP Home ) opgestuurd.
Opstarten duurt ook steeds langer... Hij is pas 5 weken oud...Wat dingen geprobeerd en getest. Uiteindelijk Maandagmiddag HDtune geinstalleerd en jawel HD is aan het overlijden.
Acer gelijk gebeld ( 29 Mei ) en in overleg mocht ik alleen de HD opsturen en niet de gehele laptop, dus een RMA nummer gekregen. Maandagmiddag ( 29 Mei ) heb ik via TNT/TPG de kapotte HD aangetekend & verzekerd verstuurt o.v.v RMA nummer en dit ook doorgebeld.
Had hun telefonisch uitgelegd dat ik 2 Juni weer naar het buitenland moest voor mijn werk voor 5 weken. Ze zouden gelijk mits voorraad de nieuwe HD afsturen.
Ik moet zeggen lekker bezig bij Acer
Kreeg zelfs een Hitachi 100 GB 5400 rpm ( met Win XP Pro ) en had een Toshiba 80 GB 5400 rpm
Ok, goede zaak.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:03:
Zo even een update afgelopen Zondag ( 28 Mei ) wordt mijn laptop in 1 keer tragger en tragger.
Ik moet zeggen lekker bezig bij Acer![]()
Toevallig is mijn HDD 2 dagen terug ook overleden.
Ik heb van mijn werk een vervangende HD geleend zodat ik verder kan.
Ik ga hetzelfde ook proberen te regelen met de Acer Helpdesk.
Dus ook alleen de HDD opsturen zonder klapdoos
is het makkelijk om de HD zelf te vervangen ?? en vervalt de garantie dan gelijk als je dat doet ??
Ik heb van Acer zelf een HDD gekregen dus men weet daar dat ik ermee aan het sleutelen ben geweest.Anoniem: 98940 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:04:
is het makkelijk om de HD zelf te vervangen ?? en vervalt de garantie dan gelijk als je dat doet ??
Er werd verder nergens naar gevraagd en kreeg na 3 dagen netjes een nieuwe HDD.
Hmmm...ik heb zojuist 4 stuks Acer Ferrari 4005 WLMi gekocht (ja, ik had er ook één nodig
). Waarschijnlijk de laatsten (en da's goed nieuws voor degenen die op de nieuwe series 1000 en 5000 zitten te wachten want die worden niet eerder beschikbaar gesteld dan wanneer alle "oude" modellen door het dealerkanaal verkocht zijn!) want ik heb ze uit Oostenrijk moeten laten komen, dus met Oostenrijks toetsenbord (QWERTZ, ringel-S en umlautjes
). Ik slim; gelijk 4 US-keyboards erbij besteld. 
Krijg ik vervolgens het hele zootje binnen, begin ik natuurlijk eerst die toetenborden te vervangen. Eerst alle behuizingsschroefjes losgedraaid; behuizing wilde niet los. Geheugenmodules, WiFi module etc. etc. verwijderd en de schroefjes die ik daar aantrof losgedraaid; behuizing wilde niet los.
Contraboutjes van de poorten losgeschroefd; behuizing wilde nóg niet los.
Kijken of het met een beetje buigen, wrikken, schuiven gaat; nog die !#?!@*&!! behuizing vast!
Zoeken op internet naar technische systeembeschrijvingen en -tekeningen (ben ik gewend; ik ben 99,9% IBM-man) maar dat heeft Acer niet. Ik bellen met de helpdesk van Acer; krijg ik een verveelde knul aan de telefoon wiens toon duidelijk aangeeft dat ik de zoveelste zeikklant ben met domme vragen. Ik vertel hem dat ik het toetsenbord wil vervangen, alle modules heb verwijderd, 180 schroefjes in mijn hand heb maar dat ik de behuizing niet los krijg en ik vraag hem om een tip, een handigheidje of dat er misschien nog verborgen nokjes, schuifjes of schroefjes zijn of zo...
Zegt die knul; "Het moet gewoon werken"...
Ik; "Hoe bedoelt u dat?"
Knul; "Het moet gewoon werken"...
Ik; "Ja, dat vind ik ook maar kunt u mij vertellen hoe ik het toetse..."
Knul; "Als u ***ALLE*** schroefjes los hebt dan moet het ***GEWOON WERKEN***"
Ik; "..."
Ik bedank de knul voor zijn zinvolle bijdrage en gooi de hoorn op de haak. Vervolgens krijg ik een kortstondig verlicht moment; laat ik eens een blik werpen op de achterkant van één van die nieuwe toetsenborden. Wat blijkt; er hoeft in totaal slechts één schroefje losgedraaid te worden
(bij accu-uitsparing naast serienummer-stickertje) waarna je aan de bovenkant van het toetsenbord met een klein schroevendraaiertje een paar minuscule nokjes kun wegduwen en *klik* het keyboard klapt naar je toe. 
Ergo;
Toetsenbord vervangen 1e Ferrari: 3,5 uur.
Toetsenbord vervangen volgende Ferrari's: 3 minuten.
Anyway, één Ferrari meteen geflashed, geformatteerd, XP erop, nieuwste drivertjes erbij, apps erop, eigen wallpaper en screensaver erop, diskimage naar de andere Ferrari's en gáán!!! Alles werkt, maar vooral SNEL......en MOOI!!! Ik heb hier dan ook geen problemen met BT-muis, WiFi of harddisk. Héérlijke apparaten. Voor deze laptops gebruiken we van die slanke aluminium koffers die -evenals de laptop zelf, want ik wordt regelmatig aangestaard en aangesproken- altijd wel bekijks trekken...
Krijg ik vervolgens het hele zootje binnen, begin ik natuurlijk eerst die toetenborden te vervangen. Eerst alle behuizingsschroefjes losgedraaid; behuizing wilde niet los. Geheugenmodules, WiFi module etc. etc. verwijderd en de schroefjes die ik daar aantrof losgedraaid; behuizing wilde niet los.
Zoeken op internet naar technische systeembeschrijvingen en -tekeningen (ben ik gewend; ik ben 99,9% IBM-man) maar dat heeft Acer niet. Ik bellen met de helpdesk van Acer; krijg ik een verveelde knul aan de telefoon wiens toon duidelijk aangeeft dat ik de zoveelste zeikklant ben met domme vragen. Ik vertel hem dat ik het toetsenbord wil vervangen, alle modules heb verwijderd, 180 schroefjes in mijn hand heb maar dat ik de behuizing niet los krijg en ik vraag hem om een tip, een handigheidje of dat er misschien nog verborgen nokjes, schuifjes of schroefjes zijn of zo...
Zegt die knul; "Het moet gewoon werken"...
Ik; "Hoe bedoelt u dat?"
Knul; "Het moet gewoon werken"...
Ik; "Ja, dat vind ik ook maar kunt u mij vertellen hoe ik het toetse..."
Knul; "Als u ***ALLE*** schroefjes los hebt dan moet het ***GEWOON WERKEN***"
Ik; "..."
Ik bedank de knul voor zijn zinvolle bijdrage en gooi de hoorn op de haak. Vervolgens krijg ik een kortstondig verlicht moment; laat ik eens een blik werpen op de achterkant van één van die nieuwe toetsenborden. Wat blijkt; er hoeft in totaal slechts één schroefje losgedraaid te worden

Ergo;
Toetsenbord vervangen 1e Ferrari: 3,5 uur.
Toetsenbord vervangen volgende Ferrari's: 3 minuten.
Anyway, één Ferrari meteen geflashed, geformatteerd, XP erop, nieuwste drivertjes erbij, apps erop, eigen wallpaper en screensaver erop, diskimage naar de andere Ferrari's en gáán!!! Alles werkt, maar vooral SNEL......en MOOI!!! Ik heb hier dan ook geen problemen met BT-muis, WiFi of harddisk. Héérlijke apparaten. Voor deze laptops gebruiken we van die slanke aluminium koffers die -evenals de laptop zelf, want ik wordt regelmatig aangestaard en aangesproken- altijd wel bekijks trekken...
[ Voor 6% gewijzigd door JHMvP op 05-07-2006 11:53 ]
AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***
http://www.google.nl/sear...4000+service+manual&meta=
Google was je nog niet bekend enzo?
Had je een hoop tijd bespaard
Hmmm...bijdehandje...StonedKinG schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:20:
[...]
http://www.google.nl/sear...4000+service+manual&meta=
Google was je nog niet bekend enzo? Had je een hoop tijd bespaard
Google is mij inderdaad vagelijk bekend maar of dat nou zo veel tijd bespaard zou hebben... Ik heb namelijk wat links en rechts geklikt in de resultaten van jouw link en ben inderdaad uiteindelijk wel bij een redelijke servicemanual uitgekomen waarin zo'n beetje alles wordt beschreven BEHALVE HET DEMONTEREN VAN HET KEYBOARD!!!
[ Voor 7% gewijzigd door JHMvP op 19-07-2006 11:13 ]
Voor de volledigheid, mijn scores op de Acer Ferrari 4005WLMi;
- 3DMARK03 - 6155
- 3DMARK05 - 2636
- 3DMARK06 - 681
[ Voor 24% gewijzigd door JHMvP op 21-07-2006 11:46 ]
Omega drivers zijn iig sneller dan die standaard dingen...JHMvP schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:39:
Voor de volledigheid, mijn scores op de Acer Ferrari 4005WLMi;Alle tests gedraaid op default settings. Iemand suggesties voor verbetering?
- 3DMARK03 - 6155
- 3DMARK05 - 2636
- 3DMARK06 - 681
Deze resultaten *zijn* al met Omega-drivers (die echter nog steeds zijn gebaseerd op Catalyst 6.5 i.p.v. 6.6!).StonedKinG schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:42:
[...]Omega drivers zijn iig sneller dan die standaard dingen...
Eh...blijkt nu dat Omega-driver, Catalyst 6.6 en 6.7 zorgen voor oververhitting van mijn videokaart bij gebruik van netstroom (op accu wordt een lager energieverbruiksprofiel gebruikt en werkt alles prima).
Ik ben dus weer terug bij de originele drivers van Acer die volgens mij ook op 6.5 zijn gebaseerd maar dat weet ik niet zeker. (Reparatie/modificatie onder garantie door Acer zou overigens 10-15 dagen in beslag nemen omdat de laptop dan naar Duitsland zou worden gestuurd
).
Ik ben dus weer terug bij de originele drivers van Acer die volgens mij ook op 6.5 zijn gebaseerd maar dat weet ik niet zeker. (Reparatie/modificatie onder garantie door Acer zou overigens 10-15 dagen in beslag nemen omdat de laptop dan naar Duitsland zou worden gestuurd
Update: Ook met de standaard VGA-drivers van XP heb ik hetzelfde probleem;
van de vier die deze problemen heeft met de Acer Ferrari (22 draaiuren tot nu toe).
Suggesties zijn zéér welkom.
- Laptop aan de netstroom -> na 5 minuten verschijnen lijnen en blokjes, garbeld beeld en daarna hard hangen of een BSOD met error betreffende "ati2dvag.dll"
- Laptop op de accu -> geen probleem
Suggesties zijn zéér welkom.
Subtiel kickje (of moet ik een nieuw topic openen?
)
Nou komt deel III van mijn Acer Ferrari 4002 drama.
Vlak voor de vakantie,zo rond 10 Juli,begon mijn laptop af en toe wat kuren te vertonen bij het opstarten. 1 in de 30 a 40 keer dat hij opstartte piepte hij 1 keer lang en 2 keer kort en dit herhaaldelijk. Hij startte dus niet sterker nog hij kwam niet eens voorbij de POST. Als je hem dan uitzette en daarna weer aan was er helemaal niks mis met de machine ? Heb op internet gezocht naar de PEEP code en dit kon duiden op een mobo probleem of een probleem met het geheugen van de GPU.
Goed Acer ingelicht en een RMA nummer gekregen zodat de laptop na mijn vakantie,nu in zijn geheel, weer RMA kon. Want op zich was er wel mee te werken.
Dus laptop werd op de 17de Aug. opgehaald door UPS. Het mobo zou worden vervangen.
En hij was gisteren de 23ste alweer terug Ik dolbij. Op de bon staat Change parts,clean,system checked,mainboard replaced,system tested OK. Dat klonk goed echter de laptop deed bij mij thuis helemaal niks. Niet op de accu en niet op AC voeding
En er zat een fysieke kleine beschadiging op het scherm
Ik gelijk Acer gebeld. De laptop word aankomende Maandag weer opgehaald.
Ik moest er maar een erg boze brief bij doen. Maybe werd dan de gehele unit gewisseld voor een nieuwe ( Yeah right... ).
Ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte.
Vlak voor de vakantie,zo rond 10 Juli,begon mijn laptop af en toe wat kuren te vertonen bij het opstarten. 1 in de 30 a 40 keer dat hij opstartte piepte hij 1 keer lang en 2 keer kort en dit herhaaldelijk. Hij startte dus niet sterker nog hij kwam niet eens voorbij de POST. Als je hem dan uitzette en daarna weer aan was er helemaal niks mis met de machine ? Heb op internet gezocht naar de PEEP code en dit kon duiden op een mobo probleem of een probleem met het geheugen van de GPU.
Goed Acer ingelicht en een RMA nummer gekregen zodat de laptop na mijn vakantie,nu in zijn geheel, weer RMA kon. Want op zich was er wel mee te werken.
Dus laptop werd op de 17de Aug. opgehaald door UPS. Het mobo zou worden vervangen.
En hij was gisteren de 23ste alweer terug Ik dolbij. Op de bon staat Change parts,clean,system checked,mainboard replaced,system tested OK. Dat klonk goed echter de laptop deed bij mij thuis helemaal niks. Niet op de accu en niet op AC voeding
Ik gelijk Acer gebeld. De laptop word aankomende Maandag weer opgehaald.
Ik moest er maar een erg boze brief bij doen. Maybe werd dan de gehele unit gewisseld voor een nieuwe ( Yeah right... ).
Ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte.
Ik hoop voor je dat hij weer heel terug komt.Ik gelijk Acer gebeld. De laptop word aankomende Maandag weer opgehaald.
Mijn ervaring met Acer was wel goed, heb ook alleen maar een defecte HDD gehad.
Deze kon ik los opsturen.
Ik werk bij de grote concurent (Siemens) en bij onze laptop wordt vrij snel de base-unit vervangen.
Het hele onderste gedeelte dus.
Bij Siemens doen ze er niet zo moeilijk over, hoop bij Acer ook niet.
Inmiddels heb ik ook een paar keer de beepcode voor "probleem met GPU" gehad...
Anyway, zolang ik geen zwaar belastende zaken draai op de laptop (3dmark, MediaPortal, etc) dan blijft-ie op de accu goed werken... Ik denk dat ik hem volgende week maar eens ga opsturen...
Oh ja, ik zit nu al wel op Catalyst 6.8 Mobility drivers...en met de VPU-recoverer hoef ik hem al een stuk minder vaak op te starten, maar goed, het blijft natuurlijk geneuzel om met een defect apparaat door te blijven werken..
Oh ja, ik zit nu al wel op Catalyst 6.8 Mobility drivers...en met de VPU-recoverer hoef ik hem al een stuk minder vaak op te starten, maar goed, het blijft natuurlijk geneuzel om met een defect apparaat door te blijven werken..
[ Voor 30% gewijzigd door JHMvP op 28-08-2006 15:32 ]
Laptop was gisteren terug het leek in eerste instantie allemaal in orde.
Hij startte weer op en ze hebben het TFT-panel ook vervangen dat vond ik wel netjes.
Maar toen ik hem de 2de keer opstartte Beeeeeeeeeep Beep Beep
Hij gaat dus weer retour. Maybe wordt hij nu gewoon eens helemaal vervangen voor mijn gevoel is
het een Monday Morning Unit.
Hij startte weer op en ze hebben het TFT-panel ook vervangen dat vond ik wel netjes.
Maar toen ik hem de 2de keer opstartte Beeeeeeeeeep Beep Beep
Hij gaat dus weer retour. Maybe wordt hij nu gewoon eens helemaal vervangen voor mijn gevoel is
het een Monday Morning Unit.
@Willow_Tien:
Waardeloos man! Ik leef met je mee.
Ik heb de mijne nog niet opgestuurd omdat ik ook bang ben voor dit soort geneuzel. Het zat er natuurlijk ook dik in; daar waar ik eerder altijd koos voor degelijkheid en geweldige service (100% IBM hier), ben ik ditmaal gevallen voor uiterlijke schoonheid...en tsja...wie mooi wil zijn moet lijden.
Grote kans dat ik binnenkort eerst zélf eens wat ga prutsen om te kijken of de problemen kunnen worden opgelost; ik weet bijna zeker dat het een warmteprobleem is bij de GPU (beetje te weinig koelpasta? te klein koellichaam?). Ik kan namelijk wél twee a drie uren foto's bekijken met de standaard "voorbeeld"-functie in Explorer maar oh wee als ik Media Portal opstart die wat geavanceerdere functies uithaalt bij het weergeven van foto's (langzaam schuiven i.v.m. 50hz trilling van TV), dan is hij binnen 2 minuten over z'n toeren. We kunnen wel twee speelfilms achter elkaar bekijken met Media Player Classic maar een 3Dmark draait nog geen minuut...
Ik heb de mijne nog niet opgestuurd omdat ik ook bang ben voor dit soort geneuzel. Het zat er natuurlijk ook dik in; daar waar ik eerder altijd koos voor degelijkheid en geweldige service (100% IBM hier), ben ik ditmaal gevallen voor uiterlijke schoonheid...en tsja...wie mooi wil zijn moet lijden.
Grote kans dat ik binnenkort eerst zélf eens wat ga prutsen om te kijken of de problemen kunnen worden opgelost; ik weet bijna zeker dat het een warmteprobleem is bij de GPU (beetje te weinig koelpasta? te klein koellichaam?). Ik kan namelijk wél twee a drie uren foto's bekijken met de standaard "voorbeeld"-functie in Explorer maar oh wee als ik Media Portal opstart die wat geavanceerdere functies uithaalt bij het weergeven van foto's (langzaam schuiven i.v.m. 50hz trilling van TV), dan is hij binnen 2 minuten over z'n toeren. We kunnen wel twee speelfilms achter elkaar bekijken met Media Player Classic maar een 3Dmark draait nog geen minuut...
Idd zit er serieus over na te denken om hem na ( een succesvolle ) reparatie te verkopen.JHMvP schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:16:
@Willow_Tien:
Heb er onlangs voor maar € 59,00 2 jaar garantie bijgekocht ( informatique.nl ! ).
Dus ik zou hem dan kunnen verkopen met nog 2 1/2 jaar garantie erop.
Zit erover na te denken om voor mezelf dan een ASUS ( AMD TL52 ) A6T-AP008B ( € 1082,00 ) te kopen of een Toshiba ( Intel Dou T2250 ) A100-683 ( € 1029,00 )
Of voor mij een ASUS ( AMD TL50 ) A6M-Q037H ( € 799,50 ) en voor mijn vrouw een ASUS ( AMD Sempron ) A6M-Q011H ( € 659,00 ) dan hebben we beide wat.
Tsja...verkopen...de andere drie Ferrari's hier doen het (nog) perfect. En die extra garantie...hmmm...ik denk altijd maar dat als de constructie van de niet-bewegende onderdelen (eenmaal) goed is, dat er dan weinig meer kan gebeuren...WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:04:
[...]
Idd zit er serieus over na te denken om hem na ( een succesvolle ) reparatie te verkopen.
Heb er onlangs voor maar € 59,00 2 jaar garantie bijgekocht ( informatique.nl ! ).
Dus ik zou hem dan kunnen verkopen met nog 2 1/2 jaar garantie erop.
Ik heb gisteravond de Toshiba Satteliet A100-683 besteldJHMvP schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:24:
[...]
Tsja...verkopen...de andere drie Ferrari's hier doen het (nog) perfect. En die extra garantie...hmmm...ik denk altijd maar dat als de constructie van de niet-bewegende onderdelen (eenmaal) goed is, dat er dan weinig meer kan gebeuren...
De Acer Ferrari 4002 gaat aankomende maandag WEER RMA en wordt daarna verkocht.
Hmmm...ik vind de Ferrari tóch mooier.
Maarreh...gaat die 4002 ook steeds naar Duitsland voor RMA?
Mijn HDD mocht ik toen gewoon naar Den Bosch sturen.JHMvP schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:48:
Hmmm...ik vind de Ferrari tóch mooier.![]()
De Acer Ferrari 4002 WLMib is vandaag weer ( 4de keer RMA ) door UPS opgehaald en is weer onderweg naar Den Bosch.
Gelukkig is vandaag via TPG ook mijn nieuwe Toshiba Sattelite A100-683 gekomen
Gelukkig is vandaag via TPG ook mijn nieuwe Toshiba Sattelite A100-683 gekomen
Afgelopen 3 Okt. was de Acer Ferrari 4002 WLMib terug en hij was weer helemaal in orde.
Ze hadden het mobo en HD vervangen. Ze hebben er echter een 4200 rpm ingezet
Hij is vandaag door 1 of ander N00B gekocht en ik ben er dus vanaf.
Diegene tikte zo € 825,00 voor dat ding af. Schrijf ik dus wel € 175 af in 6 maanden maar ja.
Wel definitief 1 kopzorg minder. Heb trouwens gisteren net een simpele Acer Aspire 5101 AWLMi gekocht voor mijn vrouw. Ik had gewoon een maandagochtend Ferrari
Ze hadden het mobo en HD vervangen. Ze hebben er echter een 4200 rpm ingezet
Hij is vandaag door 1 of ander N00B gekocht en ik ben er dus vanaf.
Diegene tikte zo € 825,00 voor dat ding af. Schrijf ik dus wel € 175 af in 6 maanden maar ja.
Wel definitief 1 kopzorg minder. Heb trouwens gisteren net een simpele Acer Aspire 5101 AWLMi gekocht voor mijn vrouw. Ik had gewoon een maandagochtend Ferrari

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-10-2006 14:40 ]
joepiieeee.....
als het goed is heb ik maandag mijn acer ferrari 5000 !!!!
als het goed is heb ik maandag mijn acer ferrari 5000 !!!!
Het hele topic al es doorgelezen?
Dat valt ook wel weer mee toch ?
Ik heb tot nu toe nog alleen goede ervaringen met mn 4002
ik heb ook al vanaf het begin een super werkende 4005.
Onlangs was er een vage bluetooth storing. sporadisch was het bluetooth device "unknown hardware"
en even later werkte het weer.
Laptop opgestuurd, binnen een week weer terug met nieuw bluetooth kaartje en alles draait weer.
Voor de rest nog NOOIT problemen mee gehad.
Het enige wat ik wel heb, er ziet iets van stof, of broodkruimel onder 1 van de knoppen van het touchpad.
Hoe zou ik dit het beste eruit kunnen krijgen?
Onlangs was er een vage bluetooth storing. sporadisch was het bluetooth device "unknown hardware"
en even later werkte het weer.
Laptop opgestuurd, binnen een week weer terug met nieuw bluetooth kaartje en alles draait weer.
Voor de rest nog NOOIT problemen mee gehad.
Het enige wat ik wel heb, er ziet iets van stof, of broodkruimel onder 1 van de knoppen van het touchpad.
Hoe zou ik dit het beste eruit kunnen krijgen?
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Een paar weken geleden werd het oververhittingsprobleem zó erg dat ik hem toch maar heb opgestuurd naar Acer. 
Affijn, laptopje is 3 weken weggeweest en kwam vanochtend weer binnen. Blijkt dat ze het moederbord hebben vervangen...dus ik dacht "dat ziet er goed uit". Dus ik pak de doos net uit, hang de Ferrari aan de stroom en start hem op. Waarachtig, alles doet het nog.
Ik loop even weg om koffie te halen en na een minuutje of 10 kom ik terug bij de laptop...laptop is UIT!!!
Dus ik roep hier "wie heeft er met z'n tengels aan mijn laptop gezeten!" en krijg alleen schaapachtige, onschuldige blikken terug. 
Dus ik zet de laptop weer aan, bureaublad verschijnt en hopla!...laptop is weer uit. Weer aangezet, bureaublad verschijnt en hopla!...laptop is weer uit.
Anyway, ik heb dus vanochtend bij Acer langer in de wacht gehangen dan dat ik plezier heb gehad van m'n Ferrari met nieuw moederbord. Vandaag gaat-ie wederom richting Acer...

Affijn, laptopje is 3 weken weggeweest en kwam vanochtend weer binnen. Blijkt dat ze het moederbord hebben vervangen...dus ik dacht "dat ziet er goed uit". Dus ik pak de doos net uit, hang de Ferrari aan de stroom en start hem op. Waarachtig, alles doet het nog.
Ik loop even weg om koffie te halen en na een minuutje of 10 kom ik terug bij de laptop...laptop is UIT!!!

Dus ik zet de laptop weer aan, bureaublad verschijnt en hopla!...laptop is weer uit. Weer aangezet, bureaublad verschijnt en hopla!...laptop is weer uit.
Anyway, ik heb dus vanochtend bij Acer langer in de wacht gehangen dan dat ik plezier heb gehad van m'n Ferrari met nieuw moederbord. Vandaag gaat-ie wederom richting Acer...

Laptopje kwam na 5 weken (!!!) weer terug bij 't baasje...ik kijk op de reparatiebon...blijkt dat ze een moederbord hadden geplaatst met een verkeerde weerstand...tsktsktsk. Nieuwe spare-parts en gebruikte discontinued onderdeeltjes doorelkaargehusseld in het magazijn? Anyway, er was dus wéér een nieuw moederbord geplaatst.
Anyway, hij deed het perfect...óók na een halfuurtje nog!
Ik was weer zo gelukig als een kind!
TOTDAT een week later de verlichting in de drukknopjes voor BlueTooth en WiFi het niet meer deden. Maar geen haar op mijn hoofd die erover dacht om hem weer ter reparatie aan te bieden want hij deed het verder nog prima!
TOTDAT eergisteren bleek dat de accu niet meer werd bijgeladen. Sterker nog, ook met de netadapter was de Ferrari niet in beweging te krijgen. Accu's en netadapters omgewisseld met m'n andere Ferrari's...niks.
Vandaag dus maar weer met Acer gebeld; ditmaal was ik binnen 2 minuten aan de beurt. En inderdaad, voor de DERDE keer in een paar maanden gaat-ie weer richting Acer...
PS. De andere Ferrari's doen het -zéker gezien de mate van misbruik- overigens nog steeds perfect...
Anyway, hij deed het perfect...óók na een halfuurtje nog!
TOTDAT een week later de verlichting in de drukknopjes voor BlueTooth en WiFi het niet meer deden. Maar geen haar op mijn hoofd die erover dacht om hem weer ter reparatie aan te bieden want hij deed het verder nog prima!
TOTDAT eergisteren bleek dat de accu niet meer werd bijgeladen. Sterker nog, ook met de netadapter was de Ferrari niet in beweging te krijgen. Accu's en netadapters omgewisseld met m'n andere Ferrari's...niks.
Vandaag dus maar weer met Acer gebeld; ditmaal was ik binnen 2 minuten aan de beurt. En inderdaad, voor de DERDE keer in een paar maanden gaat-ie weer richting Acer...
PS. De andere Ferrari's doen het -zéker gezien de mate van misbruik- overigens nog steeds perfect...
WOEI!!! Vanochtend (al!!!) is mijn Ferrari weer teruggekomen! 
Hoewel...
meteen de bijgaande reparatiebon bekeken en wat schetst mijn verbazing:
"No trouble found.
Tested system extensiveliy, harddisk & memory tested oke, 15 hours stress tested, but no problems found or occurred during testing, could not duplicate problem. Adapter & battery both work fine. Tested system => OK"

Hoewel ik er de zin niet van inzag, heb ik hem wel uit de doos gehaald en voor de zekerheid nog even opgestart...maar hij was NOG SLECHTER dan dat ik hem had opgestuurd...LED's doen het nog steeds niet, de schakelwerking van de drukknoppen werkt nu ook niet meer en het scherm ziet er vreemd uit; heel flets en met rare blokjes... Edit: ze hadden aan de geavanceerde instellingen van de videokaart zitten prutsen.
Dus Acer maar gelijk weer gebeld om te vertellen dat mijn geduld nu op is...dat mijn laptop nu in een paar maanden al 3 keer heen-en-weer gezonden is en dat van de kennisloze stagiaires die naar mijn systeem hebben gekeken, ze er ditmaal blijkbaar eentje hebben uitgekozen die ook nog eens blind is...
Niet dat het helpt ofzo...VANMIDDAG GAAT MIJN FERRARI VOOR DE VIERDE KEER NAAR ACER!!!
(Acer, Empowering People! Inderdaad, ik krijg erg veel *destructieve* energie van Acer)
Hoewel...

"No trouble found.
Tested system extensiveliy, harddisk & memory tested oke, 15 hours stress tested, but no problems found or occurred during testing, could not duplicate problem. Adapter & battery both work fine. Tested system => OK"
Hoewel ik er de zin niet van inzag, heb ik hem wel uit de doos gehaald en voor de zekerheid nog even opgestart...maar hij was NOG SLECHTER dan dat ik hem had opgestuurd...LED's doen het nog steeds niet, de schakelwerking van de drukknoppen werkt nu ook niet meer en het scherm ziet er vreemd uit; heel flets en met rare blokjes... Edit: ze hadden aan de geavanceerde instellingen van de videokaart zitten prutsen.
Dus Acer maar gelijk weer gebeld om te vertellen dat mijn geduld nu op is...dat mijn laptop nu in een paar maanden al 3 keer heen-en-weer gezonden is en dat van de kennisloze stagiaires die naar mijn systeem hebben gekeken, ze er ditmaal blijkbaar eentje hebben uitgekozen die ook nog eens blind is...
Niet dat het helpt ofzo...VANMIDDAG GAAT MIJN FERRARI VOOR DE VIERDE KEER NAAR ACER!!!
[ Voor 4% gewijzigd door JHMvP op 10-07-2007 12:35 ]