Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

410 watt voeding van dell precision 420

Pagina: 1
Acties:

• Substance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb deze week een Dell Precision 420 gekregen, alleen de voeding ervan is kapot. Ik ben nu op zoek naar een alternatieve voeding, of eventueel een manier om hem te repareren. Helaas gaat het hier niet om de meest gangbare voeding. Ik heb al gezocht op google, dell en op got, maar kan over deze voeding heel weinig vinden. Omdat hij stuk is valt er ook weinig door te meten, en heb ik ook nog nergens op internet de voltages kunnen vinden.

Het enige topic wat ik op got erover kon vinden was deze:
460Watt Dell Voeding met 2 ATX stekkers - pinouts

De kleurcode's zijn alsvolgt:

stekker p1: (24 polig)
PinKleur
1rood
2zwart
3rood
4zwart
5wit
6paars
7geel
8blauw
9zwart
10zwart
11blauw
12blauw
13grijs
14zwart
15zwart
16zwart
17
18rood
19rood
20rood
21bruin
22rood
23blauw
24zwart

Stekker p2: (20 polig)
PinKleur
1blauw-wit
2blauw-wit
3blauw-wit
4blauw-wit
5zwart
6zwart
7geel
8zwart
9geel
10zwart
11
12orange
13orange
14orange
15zwart
16zwart
17zwart
18zwart
19roze
20rood

Als ik de voeding aansluit dan hoor ik hem tikken, en zie ik het standby lampje op het mobo met dezelfde regelmaat mee tikken. Aan de binnenkant ziet de voeding er normaal uit: niks doorgebrand, zelfs geen kapotte zekering.

Specs:
Modelnummer: NPS-410BB
Output: 410 watt

Er zit een LiteOn printplaat in, maar kan als ik daar op zoek ook niks vinden

Kan iemand mij verder helpen? En is het mogelijk om een normale ATX voeding zo te tweaken, zodat ik deze kan vervangen? Of weet iemand een mogelijke oorzaak van die tik?

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 15:13
Als je hem net heb gekocht, heb je toch nog garantie ? Dan krijg je hem gewoon vergoed door Dell (lijkt mij)

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Xghost schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:14:
Als je hem net heb gekocht, heb je toch nog garantie ? Dan krijg je hem gewoon vergoed door Dell (lijkt mij)
De Precision 420 is al een behoorlijk oud model, daar zal hij dus geen garantie meer op krijgen dunkt me. Wat als je Dell even belt met deze vraag? Misschien kunnen zij je verder helpen?

edit:

Heb je hier niets aan?

[ Voor 16% gewijzigd door CamU op 14-07-2005 21:21 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

maar als je 2 stekkers er uit heb steken eentje met 20 pins en 1 met 24 hebben ze inplaats van het standard verloop stuk van 24->20 pins voor atx 2 compleet aparte bekabeling gemaakt of ligt dat aan mij? zaten ze beide ook in je mobo geprikt? zo nee dan kan je volgens mij gewoon een mobo nemen van amerk met zelfde wattage. tegenwoordig hebben ze bijna allemaal 24 pins met een verloopje er bij naar 20pins , maar meestal kan je hem zonder da verloop als er ruimte is ook zo inprikken. hmm pine outs zijn neit ut zelfde of een volgorde er in. heeft dell een eigen atx standard dan?

[ Voor 10% gewijzigd door gakkethijs op 14-07-2005 22:02 ]

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

als je psu tikt, en de ledjes van je hdd en je mobo tikken mee, ligt et misschien aan je mobo i.p.v. aan de psu

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• Substance
gakkethijs schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:00:
maar als je 2 stekkers er uit heb steken eentje met 20 pins en 1 met 24 hebben ze inplaats van het standard verloop stuk van 24->20 pins voor atx 2 compleet aparte bekabeling gemaakt of ligt dat aan mij? zaten ze beide ook in je mobo geprikt? zo nee dan kan je volgens mij gewoon een mobo nemen van amerk met zelfde wattage. tegenwoordig hebben ze bijna allemaal 24 pins met een verloopje er bij naar 20pins , maar meestal kan je hem zonder da verloop als er ruimte is ook zo inprikken. hmm pine outs zijn neit ut zelfde of een volgorde er in. heeft dell een eigen atx standard dan?
Ze zaten er allebei in. Ik heb geprobeerd er 1 aan te sluiten, maar toen hoorde ik die tik niet en deed het mobo ook niks. Ik heb nog een standaard ATX voeding met 20 pins, maar die durf ik niet te testen, omdat ik bang ben dat die ploft. Ik heb ergens gelezen dat de meeste dells na 1998 een 20 polige stekker hebben, maar die niet voldoet aan de standaard ATX normen.
De Precision 420 is al een behoorlijk oud model, daar zal hij dus geen garantie meer op krijgen dunkt me. Wat als je Dell even belt met deze vraag? Misschien kunnen zij je verder helpen?
Deze pc stamt uit juli 2001. Ik heb wel ergens een hardwareshop gezien die de voeding levert, maar dat kost gewoon iets van 200 euro. Ik denk als je Dell belt dat het niet goedkoper is. Zoveel heb ik weer niet over voor zo'n oude Dell. Dit is dus een leuke pc om ff te tweaken :Y)

• Substance
RicX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:27:
als je psu tikt, en de ledjes van je hdd en je mobo tikken mee, ligt et misschien aan je mobo i.p.v. aan de psu
Ja dat zat ik me dus ook af te vragen, maar aangezien de tik echt uit de voeding komt denk ik dat het toch de voeding is. Mijn ervaring is dat bij 9 van de 10 problemen de oorzaak bij de voeding ligt. Maargoed, de mogelijkheid is niet uit te sluiten.

Verwijderd

Tikken in een geschakelde voeding duid meestal op sluiting en je vertelde dat het ledje mee knipperd op je moederbord dat geeft dus aan dat er waarschijnelijk geen sluiting in je moederbord zit, sluit je voeding eens aan zonder iets er op tikt hij dan nog?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Substance schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:03:
[...]
Deze pc stamt uit juli 2001. Ik heb wel ergens een hardwareshop gezien die de voeding levert, maar dat kost gewoon iets van 200 euro. Ik denk als je Dell belt dat het niet goedkoper is.
I know, vandaar ook mijn edit van eerder deze avond: lijkt me dat je hem via ebay wel wat goedkoper kunt bemachtigen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Substance
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:45:
Tikken in een geschakelde voeding duid meestal op sluiting en je vertelde dat het ledje mee knipperd op je moederbord dat geeft dus aan dat er waarschijnelijk geen sluiting in je moederbord zit, sluit je voeding eens aan zonder iets er op tikt hij dan nog?
Dan tikt ie niet, maar dan wordt ie ook niet belast. Ik heb geprobeerd hem aan te zetten zonder mobo (2 contactjes doorverbinden) maar dat werkte niet. Ik wist ook niet zeker of ik de goede contactjes had doorverbonden.

• Substance
He dat is wel die voeding :) Dat is een mooi prijsje.... jammer dat hij alleen in de US levert |:(

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Substance schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:07:
[...]

He dat is wel die voeding :) Dat is een mooi prijsje.... jammer dat hij alleen in de US levert |:(
ik zie toch echt staan:
Attention International bidders. Please ask for a quote before bidding. I can only ship via Global Express. Items are sold as is to international bidders.
:)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Anders kun je altijd nog een nieuw (niet-dell) moederbord en voeding halen... Ben je waarschijnlijk ook voor een paar tientjes klaar en alles ATX-compatible

• Substance
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:32:
Anders kun je altijd nog een nieuw (niet-dell) moederbord en voeding halen... Ben je waarschijnlijk ook voor een paar tientjes klaar en alles ATX-compatible
Dan wordt het ook een nieuw geheugen, er zit namelijk rimmgeheugen in. En het mobo is opzich nog best vet, want hij ondersteund dual processor. :*)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je een beetje rondzoekt hier, zul je zien dat er ook converters te koop zijn (20$ ofzo) voor oudere Dell PSU's..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:45:
dat bedoelde ik... :P
Substance schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:55:
Dan tikt ie niet, maar dan wordt ie ook niet belast. Ik heb geprobeerd hem aan te zetten zonder mobo (2 contactjes doorverbinden) maar dat werkte niet. Ik wist ook niet zeker of ik de goede contactjes had doorverbonden.
misschien heb je dan aan dit plaatje iets:
Afbeeldingslocatie: http://modtown.co.uk/mt/images/article/psumod/large/modtown_Img037286.JPG
een draadje tussen de twee rooie puntjes... hupsakee, klaar is case

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Pagina: 1