Toon posts:

[XP] inloggen met azerty ipv. qwerty toetsenbord *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bramvandensteen
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 30-12-2020
Beste medetweakers,

Na al een paar keer windows opnieuw geinstalleerd te hebben begint het mij te ergeren dat mijn toetsenbord in qwerty staat, niks erg want dit is zo weer verzet maar als ik windows opstart en op het welkomsscherm voor ik aangemeld ben mijn wachtwoord ingeef is dit in qwerty, een keer dat ik aangemeld ben werkt mijn toetsenbord in qwerty. Dit is zeer irritant omdat ik mijn wachtwoord altijd moet nadenken welke letters omgewisseld zijn. Is er een manier om ook voor dat ik aangemeld ben om AZERTY te hebben ipv Qwerty? Ik gebruik windows XP Home Edition

• FireWood
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 22:42
Tijdens de installatie voor andere toetsenbord indeling kiezen?

Of werkt dat niet?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:29
gewoon de engelse taal module voor je toetsenbord deinstalleren, zodat alleen het belgische (azerty is toch belgisch?!) over blijft

• DOP_ERWT
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-05-2016

DOP_ERWT

...m3nt!tt33s...

Wat je moet doen is even zorgen dat je je keyboard layout als enige taal of als default hebt staan, dan werkt het gewoon. (Dit kun je zelfs al bij de install doen).

Interested in manboobs?

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:10
Bij win2k kan je het gewoon aangeven bij de instalatie, moet volgens mij ook kunne bij de instal van xp.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart -> [rml][ XP] voor inloggen in xp staat keyboard op qwerty[/rml]

Ik neem aan dat je die zoektermen al had geprobeerd. Waarom werkt dat niet, wat zie je dan gebeuren?

Lees de volgende keer trouwens alle sticky topics even, dus in dit geval http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy. Zo is een topictitel "QWERTY" niet bepaald netjes tegenover alle andere forumbezoekers ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Joe-Y
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07-10-2006
Je kan dan even wat aanpassen in de registry van Windows. Ik heb dat ook een keer moeten doen.
Welke key het is weet ik zo even niet, maar een zoekopdracht m.b.v. google zou een hoop op moeten leveren.

• elevator
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Naast de oplossing van F_J_K kan je ook eens kijken naar:

Start -> Run -> Intl.cpl en dan in een van de tabs onderaan een vinkje zetten dat het voor alle talen werkt (ik kan even niet vertellen welk vinkje aangezien je er voor aangelogged moet zijn met administrator rechten maar een beetje rond kijken moet je het vinden) :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
ge-flopt schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:43:
gewoon de engelse taal module voor je toetsenbord deinstalleren, zodat alleen het belgische (azerty is toch belgisch?!) over blijft
Duits B)

Met ringelteken e.d.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Azerty is belgisch/frans dus ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Blackbone
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12-07-2007
Ga in regedit naar de volgende mappen:

HKEY_USERS\.DEFAULT\keyboard layout\preload

en

HKEY_CURRENT_USER\keyboard layout\preload

Wijzig in beide mappen de twee keys "1" en "default" naar: 0000040c

Dan staat hij standaard op AZERTY

• neanderthaler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:22

neanderthaler

Are friends electric?

Even een schroevendraaier ertussen en de toetsen hardwarematig even wisselen kan ook een optie zijn.

• Blackbone
neanderthaler schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:40:
Even een schroevendraaier ertussen en de toetsen hardwarematig even wisselen kan ook een optie zijn.
Snap jij het wel?

• Sebas1979
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:48
Snap jij humor wel?

• Blackbone
volgens mij jij ook niet

• Blackbone
ga wat doen met je leven man!

• Astaldo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10-12-2012
edit knop is ook wel eens ergens voor uitgevonden

Unimog kicks ass

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
stfu ok, get a life :/

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16-10 15:08
Stelletje frikandellendraaiers, ga naar buiten man. De zon schijnt.

• Makki
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-03-2011
Wanneer een bron van ergernis op te lossen is door voor een tientje een nieuw keyboard te kopen.....

Ga ik er wel van uit dat er geen diNovo ofzo staat

Asus P4P 800 Deluxe; 1 GB DDR 400; 2,8 PIV 800; SataRaid 0 (2 x Maxtor 120 GB); POV GFTi4200...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee