Toon posts:

HD wil niet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude hd (maxtor 30gb) is kapot gegaan, dus een nieuwe besteld (WD 120gb).

Als ik hem erin doe en pc opstart dan blijft me load lampje branden op me pc tower en de pc zit vast. Met geluk kom ik in Windows setup maar daar kan ik geen partities maken. ‘geen toegang tot hd’. Als ik in bios kan komen met geluk dan word ie PERFECT herkend, helemaal niks mis. Heb ook het pinnetje geprobeerd op alle standen, ook niet gefixed.

Ik had even me hd weer ontkoppelt en even een power stekkertje van voeding uit een cd drive gehaald en ide kabel erin gelaten. Startte mijn pc op… en precies dezelfde symptomen, load lampje en vast zitten. Heb ook een andere power stekkertje geprobeerd maar dit werkte ook niet. Het lijkt er dus op dat me hd gewoon geen stroom krijgt.
Het moet iets met de voeding te maken hebben denk. Een klasgenoot had tijd terug hetzelfde probleem met een 120gb schijf, terwijl een 160 perfect werkte :/ Na het vervangen van zijn voeding werkte zijn hd eindelijk.

Mijn hardware:

AMD Athlon™ 64 Processor 3400+, 2210MHz, 1mb
512 ddr400
MSI K8N Neo Platinum
SAPPHIRE RADEON 9600 PRO ATLANTIS
LG CD-ROM CED-8080B
LG CD-RW CED-8080B
A Open 350W Ultra Silent

Ik wou dit topic graag plaatsen omdat ik toch graag wil weten of iemand een simpele oplossing weet, of hetzelfde heeft gehad. I need help 

Maus

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

je zou ook even kunnen kijken of een nieuwe IDE kabel soelaas biedt, scheelt je misschien een voeding ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Vervang kabel door de juiste soort. Controleer master slave jumper, ook van de overige hardware. Biosupdate lijkt me niet nodig als ie um verder goed herkend.
Sluit um anders ook nog even aan op een andere controller om te kijken wat ie dan doet.
Indien dat niet werkt is ie defect lijkt me.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Heb je wel een nieuwe ide kabel gebruikt(ata100/133) heb je hem er niet verkeerd om in?
Ja het is mogelijke om dat voorelkaar te krijgen als je hard genoeg duwd:)

Verwijderd

Topicstarter
ja nieuwe kabel, ja heb andere kabel geprobeerd en ja heb in andere controller geprobeerd te stoppen. Ik weet het echt niet meer :( Ik gaat denk straks even na me broer en hem daar in de pc stoppen denk, kan weinig kwaad denk? wil niet de boel daar slopen natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd in andere pc. Werkt ie ook niet, duidelijk :( thnx anyway!
Pagina: 1