[Outlook 2003 onder Windows XP] Kan links niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thijs77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Sinds kort krijg ik het bericht 'Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder'.

Ik heb toen de veiligheidsinstellingen veranderd zonder succes.

Daarna Office 2003 verwijderd vervolgens met Office 2003 resource kit de rest verwijderd.

Daarna opnieuw geinstalleerd. Toen het rare, al mijn mails, contactlijst, etc. is er nog gewoon en ook de melding komt weer tevoorschijn als ik op een link klik.

Heb virusscanners (Kaspersky en Zonealarm) en antispyware (Hitman pro, Microsoft Antispyware) laten draaien. Geen problemen meer.

Ik gebruik Winxp en heb maar 1 account (mijn eigen).

Iemand een oplossing?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

2 mogelijkheden:

- Of je probeert een attachment te openen die door MS als onveilig wordt aangemerkt.
- Of het registreren van je http-aanroep is niet goed gegaan.

Kan je iets specifieker zijn in wat je precies doet en hoe je "de beperkingen" verwijderd hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 14-07-2005 17:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• thijs77
Ik heb helemaal niets gedaan, dat is juist het vreemde. Ineens was het er.

Ik krijg van bijvoorbeeld de free record shop een mail binnen die in html geschreven. Ik krijg dus een mooi plaatje in mijn venster. Als ik in dat plaatje klik op een link dan krijg ik dat bericht.

Zoals ik al beschreef probeerde ik heel office opnieuw te installeren. Ook dat lukt, echter op de een of vage manier onthoud het systeem alles en ziet mijn outlook er hetzelfde uit (dezelfde instellingen, contactpersonen, etc.) en ik hoef er niets meer aan te doen.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik weet niet of dit gaat helpen maar het kan alvast geen kwaad:
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat je .PST bestand corrupt is maar je kan het altijd eens scannen met
SCANPST.EXE
dat je ergens in
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1033
zou moeten vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Neobahamuth op 14-07-2005 18:33 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA -> OFF

Dat de boel na verwijderen van Office blijft bestaan zal inderdaad zijn omdat je je PST (en wellicht nog wat registerwaarden) bewaarde.

Als bovenstaande niet werkt: heb je het ook als je een nieuwe Windows-account en een nieuwe PST gebruikt?
Check anders ook even met regmon welke registersleutels op dat moment worden uitgelezen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oplossing is meestal het snelste:
De file-types voor URL: opnieuw koppelen aan je browser en klaar.

Maar als je inderdaad dingen hebt verwijderd/weggegooid/aangepast met de ORK, dan zou ik gewoon netjes en clean beginnen en kijken wat het resultaat is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• thijs77
Heb de .pst file gescand met SCANPST.EXE. Hij vondt fouten en die kon je herstellen. Dat gedaan. Hij werkt nog steeds niet.

toen een ander account aangemaakt. Link opent nog steeds niet.

In regmon gekeken, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

Het laatste, de file-types voor URL: opnieuw koppelen aan je browser heb ik nog niet gedaan. Ik weet eerlijk niet gezegd hoe dat moet. Kan iemand me vertellen hoe je dat doet.

Anders nogmaals Office installeren. Kan iemand me vertellen wat ik nu allemaal moet doen om het echt helemaal te verwijderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je Office programma's verwijdert worden de instellingen in je gebruikersprofiel niet verwijderd, evenmin als pst bestanden (waar je agenda, mail en contactpersonen inzitten).

dat is een "by design feature" trouwens ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• thijs77
Niemand een oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thijs77 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:57:
Het laatste, de file-types voor URL: opnieuw koppelen aan je browser heb ik nog niet gedaan. Ik weet eerlijk niet gezegd hoe dat moet. Kan iemand me vertellen hoe je dat doet.
Tijdje terug was er wel zoiets dergelijks met Outlook en firefox, als je een link opende en je had FF als primary browser kreeg je een "save as" dialoog omdat de koppeling niet goed werkte.
Daar moest je dan iets dergelijks mee doen om het weer aan de gang te krijgen, wellicht dat je als je daar op gaat zoeken iets meer kan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gbrugman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Jouw probleem zit 'm in de koppeling van de IE browser aan Outlook. Voor het weergeven van html-berichten doet Outlook een beroep op IE. Jammer je had niet Office of Outlook opnieuw hoeven te installeren maar een herinstall IE zou wel kunnen helpen waardoor in de registry de koppelingswaarden worden bijgewerkt. Misschien dat je als default browser bijvoorbeeld tijdelijk Firefox kan opgeven en vervolgens de default browser weer op IE zet. Dan worden ook de registerwaarden weer bijgewerkt.
Ik ken het probleem vanuit het verleden en weet dat een IE Her-installatie dit probleem meestal weer verhelpt.
Succes

gbrugman

• thijs77
Ik heb geprobeerd ie te herinstallen. Maar hij geeft een melding dat er al een nieuwere versie is.

Ik heb ff dit forum uitgepluist en kwam op de microsoft pagina. Ik heb precies gedaan wat daar stond. De computer opnieuw opgestart, dan krijg ik een melding dat ie verwijderd is.

Dan weer op het install icoontje gedrukt, krijg ik weer die melding. Weet iemand een andere manier?

• dweez
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik had sinds enige dagen ook dit probleem.
Ik dacht dat dit eerst te maken had met de installatie van Kasperksy, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Het heeft te maken met de beveiligingsinstellingen van Internet Explorer.
Ga naar Extra => Internet Opties => beveiliging => aangepast niveau en zet daar de popup blokkering uit.
je kunt altijd nog een apart progje gebruiken om de popups te killen

Voor mij werkte deze oplossing en werken de links vanuit de mail weer.

succes

Verwijderd

Dag iedereen. ;)

Ik heb dit probleem sinds kort ook.

Ik heb alles in deze threath geprobeerd, maar blijf dezelfde zeik houden. Ook kan ik Internet Explorer niet geheel verwijderen (alleen zoals gezegd uit menu start en het bureaublad)

Er wordt hierboven ook gezegd dat de file-types voor URL's opnieuw gekoppeld dienen te worden. is er een mogelijkheid om dit handmatig te doen, of gaat dat niet?
Wat bedoel je hiermee?

Toch nog andere oplossingen?

Hier is de fout nog eens: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wielehlm/pics/outlookfout.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 23:57 ]

Verwijderd

Niemand? :/

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:45:
Ik heb alles in deze thread geprobeerd]
Wat is alles? Je hebt Office opnieuw geinstalleerd onder een nieuw (Windows) gebruikersprofiel met een nieuwe PST?

offtopic:
SA -> OFF betekent dat het topic was verplaatst van Software Algemeen naar waar het nu staat: namelijk Officesuites en -software :)

IE opnieuw installeren: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378 of http://www.theeldergeek.com/repair_reinstall_ie_and_oe_6.htm

URL: neem het niet 1-op-1 over maar gebruik evt. [rml]F_J_K in "[ XP] Updaten software werkt niet"[/rml] ter inspiratie. Maar zoals al gezegd: wegens de integratie IE-OL zou het wel eens niet genoeg kunnen zijn (durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Het is gelukt. Ik kan niet precies zeggen hoe ik het nu gedaan heb.... maar het werkt. :S

Verwijderd

Na een snelle zoektocht op Google kwam ik op deze pagina > http://zdnet.be/help.cfm?id=41885

Onderstaand stukje tekst heeft bij mij hetzelfde probleem opgelost (overigens zonder "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is" aan te vinken):
[...] Een eerste, mogelijke oplossing schuilt in de instellingen van Internet Explorer; u hoeft dat niet met de registereditor aan de slag. Ga daartoe via Extra naar Internet-opties en klik op het tabblad Programma's. Klik in de eerste plaats op de knop 'Webinstellingen herstellen...'. Controleer vervolgens nog even voor de zekerheid of de juiste e-mailclient staat geselecteerd in het rijtje en zet een vinkje voor de optie "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is". Klik op Toepassen. [...]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 13:03 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

goede aanvulling, thanks :)

Verwijderd

Even ter aanvulling, mijn boven geciteerde oplossing werkt wel, maar alleen als je Internet Explorer als standaard browser laat.

Ik gebruik zelf Firefox als standaard browser, en zodra ik dit bij Firefox in stel en Outlook (2003) opnieuw opstart krijg ik weer hetzelfde probleem... Behoorlijk irritant.

Nog geen concrete oplossing gevonden dus...

• spritje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 18:58
In Outlook 2003 onderstaande menu optie / schermpje selecteren:
"extra -> opties -> overige -> geavanceerde opties -> COM-invoegtoepassingen/toevoegen"

'Blader' dan naar de map met je favoriete browser ("Program Files -> Mozilla FireFox -> firefox.exe" natuurlijk), klik op firefox.exe en dan op OK.

Het is maf, FireFox opent dan, en in het schermpje "COM-invoegtoepassingen" staat hoegenaamd NIETS. Alsof -ie het niet 'slikt'. Toch gewoon op OK klikken in alle schermpjes. Bij mij deden URL's in e-mails het weer als vanouds.

Verwijderd

Probleem is waarschijnlijk iets met je URLMON.dll:

Alstu:
http://www.microsoft.com/...ity/columns/oerepair.mspx

Verwijderd

Hoi,

ik had het zelfde probleem,

ga in de internetexplorer naar menu tools->internet opties->programs->en druk op "reset web settings".

dit lost bij mij het door jullie omschreven probleem op.

suc6 allemaal

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

:P

offtopic:
En welkom op GoT :Y)

Verwijderd

Excusé voor het kicken van zo'n oud topic.

Maar, ik heb last van hetzelfde probleem. Ik heb alles in dit draadje geprobeerd evenals google afgezocht naar mogelijke oplossingen, maar niets helpt.

Iemand....
Pagina: 1