Toon posts:

HP Lasertjet 1020/1022 kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als een aantal jaar een cheap ass Epson C40 UX inkjetprintertje in gebruik, de laatste tijd betaal ik me scheel aan cartridges en gaat de kwaliteit van de afdrukken steeds meer achteruit. Nu heb ik eens nagedacht en besef ik me dat ik bijna nooit wat in kleur print.

Aankomend jaar dien ik veel rapporten en documenten voor mijn opleiding te gaan schrijven, ook ben ik bezig met een eigen bedrijfje op te zetten waarbij ik dus veel projectvoorstellen en facturen ga schrijven.

Bij de MyCom heb ik de HP Lasterjet 1020 en 1022 zien staan, om het bedrag hoef ik het niet te laten (150 - 200 euro), maar heeft iemand ervaringen met deze apparaatjes? Ook ben ik benieuwd wat een nieuwe toner gaat kosten want dat heb ik nog niet kunnen vinden...

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier de HP Laserjet 1022. Alles wat geprint wordt ziet er netjes en zakelijk uit. Ik ben er erg tevreden over.

Het verschil tussen beide printers is voornamelijk het aantal dpi waarop ze kunnen printen. Ze kunnen beide op 1200 printen, alleen print de 1020 op 600 dpi als je Fastres of RET gebruikt.
De 1022 kan gewoon in elke situatie op 1200 printen.

Een nieuwe toner kost rond de 65 euro, ik denk dat dat voor beide printers wel ongeveer gelijk zal zijn. Er zit ook een "economode" op waardoor je langer met je toner doet. Vanzelfsprekend wordt de printkwaliteit dan wel wat minder.

Het enige (kleine) nadeel van deze printer, is dat het papier een klein beetje krult vanwege de hitte. Maar dat is vrij makkelijk recht te strijken met je handen.

Als je nog meer wilt weten of bepaalde foto's wil zien, moet je het me maar laten weten ;)

Voor andere geinteresseerden; de 1022:
Afbeeldingslocatie: http://www.gepbolt.hu/ii/hp-laserjet-1022_big.jpg

En de 1020:
Afbeeldingslocatie: http://www.gepbolt.hu/ii/hp-laserjet-1020_big.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door mjszwo op 14-07-2005 18:12 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De eerste tonerdoos die je erbij krijgt is vaak wel maar voor een kwart gevuld. Hou er dus rekening mee dat je vrij snel een nieuwe toner moet kopen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Dat de eerste toner vaak maar weinig gevuld is had ik al ergens gehoord, in ieder geval bedankt voor de bevestiging ervan.

Ik zie dat de 1022 een uitstekende lade heeft voor het papierinvoer, zit daar ook nog een kapje op wat het papier beschermt tegen stof? Hoe moet ik tegen de 1020 aankijken schuif je daar zo'n soorgelijke lade naar binnen en doe je dan de klep dicht, want daar zie ik geen uitstekende papierlade?

Mensen die de 1022 of 1020 in bezit hebben, graag jullie ervaringen met deze apparaatjes...

• mjszwo
  • Niet online
Zoals je op de foto's kan zien die ik gepost heb, heeft de 1022 een transparante stofkap over de papierlade.

De 1020 heeft (lijkt mij) dezelfde papierlade, maar dan zonder stofkap. Daarom denk ik dat hij ook met de papierlade dichtgeklapt is afgebeeldt. Want zonder stofkap ziet het er natuurlijk wat minder deftig uit.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:43
Een veel gehoord euvel bij de 1020 is dat het papier opkrult. Bij een vriendin heb ik dat ook gezien (het staat ook in veel reviews). Ik weet niet of het ook geldt voor de 1022...

Een anders slecht punt dat uit de review naar voren komt is de slechte afdrukkwaliteit van afbeeldingen. Op zich vond ik het heel erg meevallen, maar de experts denken daar dus anders over.

Bovendien is het, als je veel print in ieder geval, is het goedkoper om een iets duurder model printer te nemen, want daarvan is de prijs per afdruk lager.

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat bij deze beide modellen het papier krult tijdens het afdrukken (ligt dat trouwens niet aan het aantal grams papier dat je gebruikt, kan me voorstellen dat lichter papier sneller krult dan zwaarder) weet iemand dan een model waarbij het papier niet krult?

Verwijderd

Het papierkrullen is helemaal geen probleem verder. Ik heb zelf een HP Laserjet 2840 en het komt er al vrij recht uit. Als ik dan het papier direkt op een buroblad neer leg is het helemaal plat, denk door de snelle afkoeling. Overigens de toners die erbij geleverd werden waren normale toners, 5000 voor zwart/wit en 4000 voor kleur.

Kwaliteit is mooi en de bijgeleverde software uitstekend. Voor het eerst sinds jaren dat ik me eens niet druk hoef te maken over inktcardrigde's, welke uitgerekend per print nu veel goedkoper is op de laserjet. Zelf denk ik dat de inkt printers snel gaan verdwijnen nu de laserjet steeds meer voet aan de grond krijgt.

Overigens zou ik voor de 1022 gaan. Een printer is niet prettig in gebruik als je steeds het klepje moet open en dicht doen en voorzien van papier. Na 10 keer heb je dat ook wel gehad ;)

Succes

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:17:
Stel dat bij deze beide modellen het papier krult tijdens het afdrukken (ligt dat trouwens niet aan het aantal grams papier dat je gebruikt, kan me voorstellen dat lichter papier sneller krult dan zwaarder) weet iemand dan een model waarbij het papier niet krult?
Zwaarder papier krult inderdaad minder/niet.
En een model dat niet krult... dan moet je toch bij de duurdere printers gaan kijken denk ik... Ik heb veel reviews van verschillende printers gelezen voordat ik de 1022 kocht, en elke laserprinter in deze prijscategorie krult wel een beetje.

Ik las nog wel een tip dat als je aangeeft dat je op transparant papier print, het papier minder heet wordt en dus minder krult. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd omdat het krullen bij mij echt minimaal is (bij licht, goedkoop papier).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik over een aantal weken dan wel de trotse bezitter van een 1022 mag zijn (verjaardagscadeau + zelf geld bijleggen), het is dus nog eventjes wachten voor mij...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Denk er wel ff aan dat de 1000 serie, geen of slechte netwerkondersteuning heeft. Da's wel ff handig om te weten. Veel printservertjes pikken deze printers niet.

• mjszwo
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:00:
Denk er wel ff aan dat de 1000 serie, geen of slechte netwerkondersteuning heeft. Da's wel ff handig om te weten. Veel printservertjes pikken deze printers niet.
Waarom zou je een printerserver gebruiken als er ook een netwerkmodule (zowel bedraad als een draadloze) beschikbaar is?
Dan heb ik het wel over de 1022, ik weet niet of de 1020 ondersteuning voor een netwerkmodule heeft.

Verwijderd

Topicstarter
printerservers heb ik niets mee van doen, hij komt gewoon aan mn eigen pc te hangen eveneens als de oude inktjetprinter. de laserprinter wordt niet beschikbaar gemaakt voor anderen via het thuisnetwerkje hier....

Verwijderd

Topicstarter
mooie boel die 1022 is uit het assortiment bij de MyCom, ook de lokale computerboer (hobbyist) kon het apparaat niet meer bestellen bij zijn leverancier. Bij informatique.nl heb ik hem nog wel zien staan, wat mij opvalt is dat dit apparaat toch redelijk moeilijk verkrijgbaar is.

Zit er nu daadwerkelijk een groot verschil tussen de 1020 en 1022 qua afdrukkwaliteit (respectivelijk 600*600 dpi en 1200*1200 dpi)?

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Momenteel verkoopt mycom de samsung ML-1610 laserprinter voor 80 euro, die als beste getest schijnt te zijn volgens Computer Totaal Juli/Augustus 2005. Zelf ben ik me aan het orienteren op een nieuwe printer (momenteel een HP deskjet 950 waarvan de kleur/zwart beide net op zijn)

Heeft iemand ervaring met deze printer? Heeft het een beetje goedkope toner? Ben van plan maandelijks een pagina of 100/200 uit te printen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:50
Slashdotter schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:15:
Momenteel verkoopt mycom de samsung ML-1610 laserprinter voor 80 euro, die als beste getest schijnt te zijn volgens Computer Totaal Juli/Augustus 2005. Zelf ben ik me aan het orienteren op een nieuwe printer (momenteel een HP deskjet 950 waarvan de kleur/zwart beide net op zijn)

Heeft iemand ervaring met deze printer? Heeft het een beetje goedkope toner? Ben van plan maandelijks een pagina of 100/200 uit te printen.
Vriend van mij heeft deze printer 2 week geleden gekocht op aanraden van mij. Is er erg tevreden mee voor de dingen die hij er mee doet(vooral rapporten, weinig plaatjes etc..). De toner voor deze printer ligt rond de 65-70 euro

Verwijderd

bij iets meer dan 150 paginas per maand is de Kyocera FS1010 een prima keus.
Kost ca 275 euro , maar aangezien je 6000 paginas per kit kunt printen.. heb je dat verschil zo terug..
http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=10317
en kijk nog even bij
Verwijderd in "Het Grote Printer Topic - Deel 1"

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmmm... interessant,

Op deze pagina staat dat de toner die je ervoor koopt 2,000 Pagina's kan printen
(en dat de meegeleverde 1,000 pagina's aankan, dus 1/2 gevuld is).

Dan is die Kyocera FS1010 met z'n 6000 pagina's idd een stuk beter.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 09:33
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:43:
mooie boel die 1022 is uit het assortiment bij de MyCom, ook de lokale computerboer (hobbyist) kon het apparaat niet meer bestellen bij zijn leverancier. Bij informatique.nl heb ik hem nog wel zien staan, wat mij opvalt is dat dit apparaat toch redelijk moeilijk verkrijgbaar is.
Hij is wel te krijgen bij een aantal MediaMarkten, kan evt de prijs van Groningen wel voor je posten hier.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Slashdotter schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:36:
Hmmm... interessant,

Op deze pagina staat dat de toner die je ervoor koopt 2,000 Pagina's kan printen
(en dat de meegeleverde 1,000 pagina's aankan, dus 1/2 gevuld is).

Dan is die Kyocera FS1010 met z'n 6000 pagina's idd een stuk beter.
;) ....

PS: en de Kyocera heeft 8 MB en deze 2 MB printmemory standaard.
De ondersteuning voor OS'en is bij de Kyocera ook prima, alle Windows, Linux distros (driver standaard bijna bij alle distros aaanwezig en ik dacht MAC ook.

Verwijderd

mad-dog schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:20:
[...]

Vriend van mij heeft deze printer 2 week geleden gekocht op aanraden van mij. Is er erg tevreden mee voor de dingen die hij er mee doet(vooral rapporten, weinig plaatjes etc..). De toner voor deze printer ligt rond de 65-70 euro
Ik heb de ML 1610 ook gekocht vanwege het papierkrullen bij de goedkopere HP modellen. Ik ben er tevreden mee ... maar heb nog niet veel geprint.

Oh ja hij is al beste getest (Computer Totaal) en je hebt 2 jaar garantie. Bij HP maar 1 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 13:11 ]

Pagina: 1