Toon posts:

[mobo] Probleem met pci-e kaart op dfi lanparty

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft gister een nieuwe computer gekocht

specs:
DFI LanParty UT nF4 Ultra-D
AMD 64 3000+
Nvidia 6600 GT (pci expres)

Hij heeft de computer zelf in elkaar gezet en is gaan spelen. Alles werkte meteen probleem loos. Maar nadat hij de computer opnieuw opstarte deed hij niks meer. Alleen de ventilatoren gingen draaien.

Vandaag heb ik geprobeerd uit te zoeken waar het aan ligt. Ik heb een pci kaartje gebruikt en daarmee start hij probleem loos op. Je zou dus zeggen dat de 3d kaart kapot is. Maar als we de 3d kaart erin zetten dan geven de diagnostic leds aan dat er een probleem met de processor is. Wat dus niet zo is omdat hij met een pci kaartje wel opstart.

Ik heb de lokale computerboer al gebeld en hij wil ons morgen avond even helpen om de 3d kaart te testen (ik heb geen pci-e bord) Dan weten we dus pas of de 3d kaart kapot is.

Maar omdat ik geen ervaring heb met pci-e dacht ik dat ik mischien iets over het hoofd zie en er is hier vast wel iemand die weet of dat zo is ofniet.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik doe zo maar eens een gooi... voeding?

Bij dit soort problemen is het van belang dat je zo uitgebreid de configuratie van de PC vermeld, incl. OS en overige software. :)

Verwijderd

Heb je de bios al gereset?

Verwijderd

Topicstarter
ja bios is al gereset. En we hebben ook zonder geheugen geprobeert maar dat geeft geen verschil.
Zijn voeding is 400 watt en dan lijkt me toch wel toerijkent. Ik weet zo niet welk merk.
Hij heeft windows xp maar lijkt me niet dat dat echt van belang is want hij geeft amper beeld dus het probleem zit hem in de hardware of de bios.

Maar er is dus geen fout die je met pci-e kunt maken, iets wat je kunt vergeten.
Dan denk ik dat we vanavond maar even afwachten dan weten we zeker of de kaart nog werkt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Maar wat voor 400 watt voeding? Welk merk en hoeveel Ampére levert ie op de 12V-lijn? Dat is het belangrijkste, dus als je dat even kan vermelden...! Probeer eens met die videokaart erin te starten maar dan zonder hardeschijf, cd-rom/dvd-rom spelers en overige dingen.

Dus alleen processor, geheugen en videokaart. Als hij het dan wel weer doet, is het de voeding. Want 400 watt zegt niets. Als het een Sweex of Q-Tec is, kun je hem beter gelijk weggooien en een échte voeding (die iig veiliger en stabieler en krachtiger is als die erin zat). Ik kan je zelf een goede koop aanraden: De Huntkey LW-6500H3, kost weinig, levert 500 watt en is ATX2.0 met o.a. dubbele 12-V lijnen enz. Is superstabiel op mijn systeem met AMD 3500+ overgeklokt.