Goede tv-shop in Zuid Limburg voor Samsung LCD Tv

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 09:22
Onlangs heb ik mijn woning een flinke opknapbeurt laten geven en meteen op 3 plekken aansluitingen voor een lcd-tv aan de wand laten voorbereiden. Hier loopt electra/coax/vga/audio-video kabel naar toe allen netjes weggewerkt in de muur. Het nadert zijn voltooiing, dus langzaam komt het moment dichterbij dat de tv`s besteld moeten worden....echter 2 dilemma`s: welke? en waar kopen? Aangezien het om 3 wall mounted toestellen gaat en ook nog 1 kleinere op een stand, wil ik geen risico`s lopen. Dus.....ik zoek een betrouwbaar bedrijf (liefst omgeving Zuid Limburg) dat levert en installeert, dus inclusief monteren aan de muur. Daarnaast is mijn (voorlopige) keuze gevallen op deze Samsung:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp

Dit toestel kom ik nog heel weinig tegen in reviews en helemaal niet in de got-search.

Heeft iemand ervaring met dit toestel? Een belangrijk criterium bij mij was een maximale breedte van 80 cm bij een 32" toestel. Dit toestel heeft dit vanwege de speakers aan de onderzijde. Tevens vind ik het een mooi design.

Vraag 2 is dus: kan iemand mij een betrouwbaar en professioneel bedrijf adviseren in omgeving Zuid Limburg die deze toestellen kunnen leveren en monteren/installeren (als hun prijs enigszins concurreerbaar is uiteraard).

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04
Ik heb dat type Samsung sinds gisteren >:)

Echt een goed toestel zeg. Heb het nu nog alleen met Digitale TV draaien en de xbox erop, allemaal via RGB en dat ziet er goed uit, ondanks dat ik er 2 a 2,5 meter vanaf zit.

Geluid is ook redelijk, maar moet je niet teveel van verwachten. Voor beter geluid moet je natuurlijk via je Dolby setje laten lopen.

• Roy Batty
Nice Guy Eddie schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:31:
Ik heb dat type Samsung sinds gisteren >:)

Echt een goed toestel zeg. Heb het nu nog alleen met Digitale TV draaien en de xbox erop, allemaal via RGB en dat ziet er goed uit, ondanks dat ik er 2 a 2,5 meter vanaf zit.

Geluid is ook redelijk, maar moet je niet teveel van verwachten. Voor beter geluid moet je natuurlijk via je Dolby setje laten lopen.
Heb je het toestel ook eens getest met gewone (niet digitale) tv? Zo ja, hoe is de kwaliteit? Ik heb nl geen zin om op 4 plekken zo`n kastje neer te zetten.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:01

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

zeg, heb je toevallig ook digitale kabels in de muur gezet? Die Samsung heeft HDMI en DVI en 't is natuurlijk zonde om die niet te gebruiken :P

Deze Samsung lijkt mij overigens erg goed, maar ik ga voor de 40 inch. Nog heel even doorsparen...

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
heb je de Samsung al wel irl gezien en vergeleken? Verbaast mij dat je een dergelijke TV blijkbaar ongezien wilt kopen. Samsung LCD TV's zijn redelijk maar veel logischer zou ik dan een Sharp, Philips, Panasonic of Loewe vinden. Deze merken maken normaliter betere LCD TV's dan Samsung.
Qua design lijkt de Samsung mij ook wat minder om aan de muur te hangen maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Winkel in Zuid-Limburg zou ik zo niet weten maar elke redelijke TV verkoper wil m.i. wel 3 TVs verkopen en installeren.

Verwijderd

Over die samsung staat echt al een heleboel op het internet. Kijk bijvoorbeeld eens bij kieskeurig, verder staat er een heleboel op buitelandse fora.

De meningen over het beeld zijn unaniem erg goed, ook voor analoog beeld. Er schijnt wel een klein probleem te zijn met 720p materiaal dat af en toe verschillend refresht op het scherm, het zogenaamde tearing. Maar ik weet nie tof je dat belangrijk vind. Ik zou zelf ook zeker naar de nieuwe philips 7320 kijken, en de nieuwe LG 31 serie!

• Roy Batty
gratis_vodka schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:31:
zeg, heb je toevallig ook digitale kabels in de muur gezet? Die Samsung heeft HDMI en DVI en 't is natuurlijk zonde om die niet te gebruiken :P

Deze Samsung lijkt mij overigens erg goed, maar ik ga voor de 40 inch. Nog heel even doorsparen...
Er ligt momenteel een VGA-kabel en 3 x audio/video-kabel. Is het niet zo dat ook de digitale tv altijd weer via een soort D/A converter analoog beeld moet ontvangen via z`n cinch-aansluitingen?

De kabels liggen in individuele buizen, dus ze zijn te vervangen.

• Roy Batty
BartNL schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:12:
heb je de Samsung al wel irl gezien en vergeleken? Verbaast mij dat je een dergelijke TV blijkbaar ongezien wilt kopen. Samsung LCD TV's zijn redelijk maar veel logischer zou ik dan een Sharp, Philips, Panasonic of Loewe vinden. Deze merken maken normaliter betere LCD TV's dan Samsung.
Qua design lijkt de Samsung mij ook wat minder om aan de muur te hangen maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Winkel in Zuid-Limburg zou ik zo niet weten maar elke redelijke TV verkoper wil m.i. wel 3 TVs verkopen en installeren.
Ik heb inmiddels een shop gevonden die toestellen met flinke korting voor 1435 Euro (32") wil leveren en aan de muur monteren, dus geen internet-shop. De samsung is met name gekozen omdat deze maar 80 cm breed is omdat de boxen aan de onderkant zitten. Ik heb het toestel inderdaad nog niet live kunnen bekijken, maar de verschillen met de andere fabrikanten kunnen volgens mij niet zo groot zijn. Daarnaast is Samsung een van de weinige panel-fabrikanten. Hun lcd-producten lijken mij daarom goed doorontwikkeld. Voor de opdracht definitief de deur uitgaat wil ik `m wel nog even gezien hebben.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Roy Batty schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:29:
[...]....de verschillen met de andere fabrikanten kunnen volgens mij niet zo groot zijn. Daarnaast is Samsung een van de weinige panel-fabrikanten. Hun lcd-producten lijken mij daarom goed doorontwikkeld....
Samsung kan best goede LCD TVs maken maar de reden die je hier opgeeft gaat niet op. De verschillen zijn zeker aanwezig zeker in donkere schaduwscenes. Hoog contrast van bijvoorbeeld cartoons doen m.i. alle LCDs erg goed en zijn dan ook ideaal demo materiaal voor de verkoper van LCD TVs ;). Neem daarom als je gaat kijken in ieder geval zelf een DVD mee die donkere schaduwscenes bevat.

Verwijderd

Check deze review van deze knakker maar eens, met verscheidende foto´s van onder andere, beeld met van kabel tv,720p hdtv uitzendingen, Xbox media centre, en pc spellen.
pas op de foto´s zijn elke +/- 18 mb per stuk

klik

Verwijderd

Roy Batty schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:50:
Onlangs heb ik mijn woning een flinke opknapbeurt laten geven en meteen op 3 plekken aansluitingen voor een lcd-tv aan de wand laten voorbereiden. Hier loopt electra/coax/vga/audio-video kabel naar toe allen netjes weggewerkt in de muur. Het nadert zijn voltooiing, dus langzaam komt het moment dichterbij dat de tv`s besteld moeten worden....echter 2 dilemma`s: welke? en waar kopen? Aangezien het om 3 wall mounted toestellen gaat en ook nog 1 kleinere op een stand, wil ik geen risico`s lopen. Dus.....ik zoek een betrouwbaar bedrijf (liefst omgeving Zuid Limburg) dat levert en installeert, dus inclusief monteren aan de muur. Daarnaast is mijn (voorlopige) keuze gevallen op deze Samsung:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp

Dit toestel kom ik nog heel weinig tegen in reviews en helemaal niet in de got-search.

Heeft iemand ervaring met dit toestel? Een belangrijk criterium bij mij was een maximale breedte van 80 cm bij een 32" toestel. Dit toestel heeft dit vanwege de speakers aan de onderzijde. Tevens vind ik het een mooi design.

Vraag 2 is dus: kan iemand mij een betrouwbaar en professioneel bedrijf adviseren in omgeving Zuid Limburg die deze toestellen kunnen leveren en monteren/installeren (als hun prijs enigszins concurreerbaar is uiteraard).

Bij voorbaat dank voor alle reacties.
Dit bedrijf maakt gebruik van een particulier koeriersbedrijf, zodat je zelf kunt afspereken waar en vooral wanneer ze het ding bij jouw op komen hangen, alleen denk ik dat je zelf de gaten moet boren en de lcd aan de muur moet hangen
klik

kabels zul je zelf ook aan moeten schaffen

Want er bestaan weinig bedrijven die dit doen denk ik ?
Kijk ook hier eens goed rond:klik
En bel verschillende winkels op of ze het ding ook ophangen aan de muur, want je zult ook een wallmount nodig hebben

Succes

• Roy Batty
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:22:
Over die samsung staat echt al een heleboel op het internet. Kijk bijvoorbeeld eens bij kieskeurig, verder staat er een heleboel op buitelandse fora.

De meningen over het beeld zijn unaniem erg goed, ook voor analoog beeld. Er schijnt wel een klein probleem te zijn met 720p materiaal dat af en toe verschillend refresht op het scherm, het zogenaamde tearing. Maar ik weet nie tof je dat belangrijk vind. Ik zou zelf ook zeker naar de nieuwe philips 7320 kijken, en de nieuwe LG 31 serie!
Ok Kippekop bedankt voor de tip; die Philips 32PF7320 ziet er retestrak uit; je hebt me nu dus aan het twijfelen gebracht. Momenteel zijn de volgende toestellen dus in de race:

Samsung LE32R51B vs Philips 32PF7320

In de reviews bij Kieskeurig.nl is men over het algemeen lyrisch over de Samsung; ook de Philips krijgt een goede pers. Over het algemeen zijn er nog vrij weinig reviews en meningen te vinden over beide (nog jonge) toestellen. Iemand nog een advies?? Beide zitten zo rond de 1500 Euro. Ik wil gewoon het meeste voor mijn geld; design speelt echter ook een rol. Beide toestellen hebben een vrij uitgsproken design; wat vinden jullie?

Pagina: 1