Toon posts:

Telefoongesprekken analyseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een bedrijf die graag de telefoongesprekken wil analyseren. Via een kabel vanaf de telefooncentrale kan ik de gesprekken volledig loggen.

03/07/05 04:12NM 102 06 <INKOMEND> 0612345678 00:01'28

Achtereen wordt het volgende weergegeven:
Datum - Tijd - Toestelnr - CO (geen idee wat het is) - INKOMEND/UITGAAND - Telnr.- Gespreksduur.

Toestel nr. 294 is de centrale en dat zijn degene die in de wacht staan.

Ik heb al wat geexperiementeerd met Excel, maar dit is toch nogal specifiek (met conversie e.d.).

Graag wil ik het volgende kunnen rapporteren:
- Datum + Tijd -> Hoeveel lijnen in actief (spitsuur)
- Gemiddelde gespreksduur
- Gemiddelde wachttijd (op toestelnr. 294)
- Per toestelnummer het aantal gesprekken per dag/uur
- Etc

Kan iemand mij hierbij helpen? Of weet iemand software waarmee dit eenvoudig kan? Op Google heb ik nog niets kunnen vinden. Het bedrijf heeft ongeveer 500 inkomende gesprekken per dag.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is er bij je telefooncentrale geen software die je zou kunnen gebruiken? Als het een zakelijk ding is heeft het vast wel mogelijkheden. Watvoor centrale hebben we het over?

CO misschien conversation? Misschien zou je dit zelf kunnen maken door de data van de centrale automatisch in een database te importeren/schrijven? En dan een kleine website maken met wat rekenfuncties erin?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CO zal wel zijn voor gesprekken vanuit openbaar (KPN, Versatel, etc.)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36
CO is je netlijn.

Het is wel handig als je wat meer specifieke informatie geeft. Hoe krijg je de gegevens binnen? Wat is het merk en type van de centrale?

[ Voor 82% gewijzigd door Pino op 14-07-2005 16:22 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu even niet op het bedrijf, er is geen software meegeleverd. Het gaat om een Panasonic centrale (type moet ik even opzoeken). Een PC krijgt via Hyperterminal gegevens binnen deze worden weggeschreven in een txt bestandje.....morgen ben ik op 't bedrijf, dan geef ik meer info omtrend de centrale

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
de firma Mind heeft een kostentelpakket voor deze centrale, maar je kan het ook zelf ontwikkelen met bijvoorbeeld Visual BAsic. Heb ik ook gedaan en werkt naar tevredenheid bij m'n klanten !

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Panasonic ISDN 6 SO DIGITAL SYPER HYBRID SYSTEM.

pkouwer, kan ik het Visual Basic script van jou bekijken/kopen? Zit een beetje met mijn tijd om het zelf te gaan ontwikkelen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb wat berichten verwijderd; als jullie elkaar willen mailen moet je dat vooral doen; dergelijke ver- en aankoop praatjes via het forum proberen te regelen is geen goed idee :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1