Nog zin om P3-700 te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik neem misschien binnenkort het Asus p3b-f moederbord van mijn broer over, waar op dit moment een p3-600EB op zit. Die wil ik dan verkopen, om er een p3-700E op te zetten, aangezien die nog wel eens ruim 933Mhz willen halen. Heeft het nog om nu nog zo'n proc+moederbord te kopen? Ik heb op dit moment een asus p2b-f met een celeron 500. Kan ik niet beter een duron nemen met moederbord? Aangezien die Asus p3b-f weer iets achterhaald is, of niet?

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Nou, valt allemaal wel mee denk ik, zo achterhaald is een PIII 700 niet, je moet wel ff bedenken dat als je een duron//thunderbird nieuw koopt en je er een nieuw mobo bijkoopt een 300w voeding ook weer een vereiste is..... hangt ervan af hoeveel geld je kwijt wil zijn. En het is trouwens helemaal niet zo dat een 700 altijd 933 haalt. Het kan ook zijn dat je hem veel minder ver kan overklokken.
mzzls liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Dr_Frickin_Evil
Ik vergeet er effe bij te zeggen dat mn persoonlijke voorkeur naar Intel uitgaat (vraag me niet waarom, gewoon meer vertrouwen in). Dat niet elke p3-700E zo hoog is op te klokken weet ik, maar de vriend van mn zus werkt bij een computerzaak, en ik koop al mn spullen via hem, en ik denk dat, als de proc niet wil, ik wel iets met hem kan regelen :).

Verwijderd

Voor de prijs van een P3 (als je de 700 nog ergens vindt) kun je al een MSI K7T PRO 2 (let op die 2) mobo voor een duron kopen. Een duron CPU kost ook niet veel geld en zijn zeer goed overclockbaar. Het zal wel duurder uitkomen, maar je gaat de 933 mhz wel ruim overschrijden.
En dab komen we bij iets anders: wat zijn bij jullie goedkope winkels? Bij ons (in België) zijn dat vooral www.pcpartcenter.com (zeer goedkoop >:) ); www.padeg.com en http://www.gtop.com/mmcs.htm ( http://www.gtop.com/prix.htm )
Vooral die pcpartcenter is de moeite.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

P3-700E laat zich makkelijker overklokken naar 933 Mhz dan met P3-800E. Zelfs op standaard vcore!

Durons zijn zelf wel goedkoper maar de moederborden zijn wel duurder dan intel mobo's. Intel zijn tot nu toe enigen met dual mogelijkheid. Bij AMD is dat nog erg beperkt. Het is aan je de keus.

Verwijderd

zeker, kan ie niet op je asus p2b-f? @133Mhz.
Goed over te klokken hoor, kijk mar nar de mijne onderaan.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zaterdag 13 januari 2001 17:19 schreef MrDummy het volgende:
Durons zijn zelf wel goedkoper maar de moederborden zijn wel duurder dan intel mobo's. Intel zijn tot nu toe enigen met dual mogelijkheid. Bij AMD is dat nog erg beperkt. Het is aan je de keus.
Mhhaha een intel moderbord goedkoper.. als je een beetje chipset wil neem je de 815 chipset en die kosten net zo duur...

Dual bullshit voor thuisgebruik. Maja als er strax in augustus een dualbordje voor amd-procs komen koop ik er wel 1 :9~

Verwijderd

Dual bullshit voor thuisgebruik. Maja als er strax in augustus een dualbordje voor amd-procs komen koop ik er wel 1 :9~
Lekker tegenstrijdig.

Ik heb een hekel aan die mensen die in zwart en wit denken:
Intel = bad
AMD = good

:r

Wees a.u.b. objectief

• Dr_Frickin_Evil
Precies, zo denk ik er ook over. Alle grote bedrijven zijn "evil", kijk maar naar Microsoft. AMD mag dan wel sneller zijn, kwalitatief heb ik toch meer vertrouwen in Intel (daar breekt tenminste niet zo snel een stuk van de core af), ook heeft AMD nog steeds wat meer problemen (kijk maar op dit forum). Ik wilde in eerste instantie ook een AMD, maar ik heb nu toch liever een Intel.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 12:33
Op zaterdag 13 januari 2001 19:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Precies, zo denk ik er ook over. Alle grote bedrijven zijn "evil", kijk maar naar Microsoft. AMD mag dan wel sneller zijn, kwalitatief heb ik toch meer vertrouwen in Intel (daar breekt tenminste niet zo snel een stuk van de core af), ook heeft AMD nog steeds wat meer problemen (kijk maar op dit forum). Ik wilde in eerste instantie ook een AMD, maar ik heb nu toch liever een Intel.
- Alleen bij domme mensen breekt de core af :P.
- Er komen hier meer problemen voor met AMD's simpelweg door het feit dat er meer mensen rondlopen met een AMD dan een Intel.
Pagina: 1