Ik ben redelijk nieuw in linux en scripting onder linux. Ik heb gegoogled en GoT search al geraadpleegd maar of ik vind iets wat niet volledig is of het gaat meteen te ver met een of ander mega script.
Wat ik wil is:
Mijn backup script werkt mooi hoop ik, tenminste alles wat ik wil wordt gebackupped. Maar net als op mijn Windows server wil ik een log hebben van de backup procedure, en het liefst wil dit gemaild krijgen.
Tijdens mijn zoekpoging ben ik het 1 en ander tegen gekomen dus het moet volgens mij wel mogelijk zijn.
Dit is mijn huidige script:
#!/bin/sh
#backup script
CVS_PATH="/var/lib/cvs"
relatiestest_PATH="/var/www/relatiebeheertest"
DB_PATH="/var/lib/mysql"
BACKUP_PATH="/mnt/backup"
DB_USER="root"
PASSWORD="****"
# databases
for DATABASE in `ls $DB_PATH`
{
mysqldump --add-drop-table -u $DB_USER -p$PASSWORD $DATABASE > $BACKUP_PATH/$DATABASE.sql
}
# fogbugz fileuploads
tar -cvzf $BACKUP_PATH/uploads_Fogbugz.tar.gz /opt/fogbugz/FileUploads/
# cvs
tar -cvzf $BACKUP_PATH/cvsbackup.tar.gz $CVS_PATH
# testversie van relatiebeheer(WIP) door Saskia
tar -cvzf $BACKUP_PATH/relatiestest.tar.gz $relatiestest_PATH
for FILE in `ls $BACKUP_PATH`
{
chown samba.samba $BACKUP_PATH/$FILE
}
Ideaal zou voor mij zijn wanneer ik de output van het scherm die dit script opleverd mooi in een txt bestandje had. En dan nog eventueel een 2e logje met foutmeldingen, dit 2e log moet dan gemaild worden.
Ik ga hier geen compleet script vragen, maar hoop een zetje de goeie richting te krijgen. Met welke commando's ga ik dit voorelkaar krijgen? En is er toevallig een site waarop dit een beetje simpel staat uitgelegd?
Wat ik wil is:
Mijn backup script werkt mooi hoop ik, tenminste alles wat ik wil wordt gebackupped. Maar net als op mijn Windows server wil ik een log hebben van de backup procedure, en het liefst wil dit gemaild krijgen.
Tijdens mijn zoekpoging ben ik het 1 en ander tegen gekomen dus het moet volgens mij wel mogelijk zijn.
Dit is mijn huidige script:
#!/bin/sh
#backup script
CVS_PATH="/var/lib/cvs"
relatiestest_PATH="/var/www/relatiebeheertest"
DB_PATH="/var/lib/mysql"
BACKUP_PATH="/mnt/backup"
DB_USER="root"
PASSWORD="****"
# databases
for DATABASE in `ls $DB_PATH`
{
mysqldump --add-drop-table -u $DB_USER -p$PASSWORD $DATABASE > $BACKUP_PATH/$DATABASE.sql
}
# fogbugz fileuploads
tar -cvzf $BACKUP_PATH/uploads_Fogbugz.tar.gz /opt/fogbugz/FileUploads/
# cvs
tar -cvzf $BACKUP_PATH/cvsbackup.tar.gz $CVS_PATH
# testversie van relatiebeheer(WIP) door Saskia
tar -cvzf $BACKUP_PATH/relatiestest.tar.gz $relatiestest_PATH
for FILE in `ls $BACKUP_PATH`
{
chown samba.samba $BACKUP_PATH/$FILE
}
Ideaal zou voor mij zijn wanneer ik de output van het scherm die dit script opleverd mooi in een txt bestandje had. En dan nog eventueel een 2e logje met foutmeldingen, dit 2e log moet dan gemaild worden.
Ik ga hier geen compleet script vragen, maar hoop een zetje de goeie richting te krijgen. Met welke commando's ga ik dit voorelkaar krijgen? En is er toevallig een site waarop dit een beetje simpel staat uitgelegd?
[ Voor 4% gewijzigd door borgdaville op 14-07-2005 15:54 ]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...