Batch Commands

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 10:38
Hallo,

Ik ben een beetje wat aan het testen voor de grap om vanuit een .bat bestand een 2 andere .bat bestanden te laten openen. Ik vraag me af waarom dit niet werkt:

C:\hallo1.bat
C:\hallo2.bat

Als ik het open dan opent hij alleen hallo1.bat :S

Nog een vraag;

Ik zie een aantal programmatjes dat je de computer naam met net send kan spoofen.. is hier ook een dos command voor?

En nog een vraag;

Is het mogelijk om vanuit een .bat bestand zeg maar als je het opent dat het die .bat bestand automatisch opstart in windows..

Bedankt!

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:08
Een batch vanuit een batch aanroepen moet je via "Call" doen.. dus "CALL Hallo1.bat" en "CALL Hallo2.bat", dan blijft de batchfile die je opstart nog in het geheugen en loopt ie het regel voor regel af.

computernaam spoofen? wat bedoel je precies? Met net send verstuur je berichtjes naar andere computers/gebruikers

Laatste vraag snap ik helemaal niet; batchfiles start je op vanuit een commandinterpreter.. als je een batchfile opent banuit windows dan opent ie eerst een command-prompt.

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 14-07-2005 15:16 ]

Pvouput live

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:53

Stewie!

Keen must die!

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Is dit je bat file?
C:\hallo1.bat
C:\hallo2.bat

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Chrisz
Haha thx.. vraag 1 is beantwoord..

Ik bedoelde dat als je een net send bericht stuurd dat je eigen PC naam er niet staat maar bijvoorbeeld ADMINISTRATOR..

En ik bedoelde dat als je windows opstart dat hij automatisch bijv hallo1.bat opent..
En dat moet dan door een .bat bestand in de windows startup worden gezet..

[ Voor 14% gewijzigd door Chrisz op 14-07-2005 15:15 ]

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 22:45
Batch... even denken.

Voor je regel met c:\.....\1.bat zet je call. dit doe je voor alle batchbestanden die je wilt uitvoeren. Zo dus:

call 1.bat
call 2.bat

Dan lijkt het technisch gezien alsof de content van de 2 batchbestanden gewoon in het aanroepende bestand staat. (zo ongeveer)

Om een batchbestand automatisch te openen bij opstarten windows/pc zijn er meerdere mogelijkheden. je kunt 'm in je dir 'opstarten' zetten, dan wordt hij gelijk met je virusscanner/firewall/officezoekbalk geopend, vlak nadat windows begint te draaien, je kunt 'm ook met het call-commando opnemen in je autoexec,bat. Dan start hij voordat je computer is opgestart al.

[ Voor 39% gewijzigd door BJup op 14-07-2005 15:15 ]

• Chrisz
BJup schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:13:
Batch... even denken.

Voor je regel met c:\.....\1.bat zet je call. dit doe je voor alle batchbestanden die je wilt uitvoeren. Zo dus:

call 1.bat
call 2.bat

Dan lijkt het technisch gezien alsof de content van de 2 batchbestanden gewoon in het aanroepende bestand staat. (zo ongeveer)

Om een batchbestand automatisch te openen bij opstarten windows/pc zijn er meerdere mogelijkheden. je kunt 'm in je dir 'opstarten' zetten, dan wordt hij gelijk met je virusscanner/firewall/officezoekbalk geopend, vlak nadat windows begint te draaien, je kunt 'm ook met het call-commando opnemen in je autoexec,bat. Dan start hij voordat je computer is opgestart al.
Dus dan moet ik in het .bat bestand instellen dat hij dat bestand naar C:/.............../Startup kopieerd?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:08
Als je geen Windows 2000/XP gebruikt werkt dat nog wel ja.. die gebruikt geen autoexec.bat en config.sys meer..

Pvouput live

• Chrisz
Krypt schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:17:
Als je geen Windows 2000/XP gebruikt werkt dat nog wel ja.. die gebruikt geen autoexec.bat en config.sys meer..
Is er dan ook een andere manier voor bijvoorbeeld dat hij hem in je register er in zet om dat te booten?

• BJup
Xitro schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:16:
[...]

Dus dan moet ik in het .bat bestand instellen dat hij dat bestand naar C:/.............../Startup kopieerd?
Nee, je zet gewoion het batchbestand wat je wilt uitvoeren in c:\...\startup\

• BJup
Of je zet 'm bij de taakplanner neer, met als schema dat 'ie start als de PC opstart.aanmeldt

• Chrisz
Ok dan nog mijn andere vraag..

Hoe kan ik via een andere naam net senden..

Zoals dit: http://www.singerscreations.com/Images/NetSendSpoofer.gif maar dan zonder dat programma dan in een .bat file!

[ Voor 45% gewijzigd door Chrisz op 14-07-2005 15:27 ]

Verwijderd

onmogelijk, tenzij misschien als je heel die stokoude .bat rommel buitensmijt en in vbs gaat scripten.

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 15:29 ]

Verwijderd

Xitro schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:16:
[...]

Je wilt een batchfile draaien die een andere batchfile ergens neerzet zodat die automatisch wordt gedraaid als je Windows opstart ??????????

Ben je soms een (rudimentair) Virusje aan het schrijven ?? :? 8)7 :+

• Chrisz
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:28:
[...]

Je wilt een batchfile draaien die een andere batchfile ergens neerzet zodat die automatisch wordt gedraaid als je Windows opstart ??????????

Ben je soms een (rudimentair) Virusje aan het schrijven ?? :? 8)7 :+
hahahaha nee is gewoon een testje..
het is vakantie en ik heb niks te doen.. je snapt het wel..

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisz op 14-07-2005 15:33 ]

• Chrisz
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:28:
onmogelijk, tenzij misschien als je heel die stokoude .bat rommel buitensmijt en in vbs gaat scripten.
Hmmm, dat kan ik niet! :P Agh dan maar niet is ook niet zo heel belangrijk..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sorry hoor, maar dat zoek je zelf maar uit. Of doe het gewoon uit eigen naam als je wat wilt zeggen, daarom staat er een afzender bij :)
Op GoT gaan we wat mij betreft niet meehelpen aan dat soort grappig bedoelde "scriptkiddy" zaken.

Ook de rest lijkt me niet erg frisse bedoelingen hebben en aangezien de andere vragen worden uitgelegd op de sites die in de Software Algemeen - FAQ staan, sluit ik dit topic.

offtopic:
VBScript leren kan trouwens nooit kwaad, WSH werkt veel flexibeler dan batch. Maar de nadruk ligt dan wel op leren :P.

[ Voor 1% gewijzigd door Spider.007 op 14-07-2005 15:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.