Toon posts:

Laptop Scherm : Heel donker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede Middag,

Ik heb een Acer Travelmate 420 Laptop, Met een 15 inch scherm.. Ik heb hem gekregen van een
vriend van mij...Het beeld is extreem donker maar doet het wel, alsof het licht uit is... met een lamp der tegen aan is het net te lezen maar dat schiet niet op. Nu heb ik 2 vragen :

1 Weten Jullie wat er kapot is hoe ik het kan maken en hoeveel dat gaat kosten ?

2 Een vriend van mij heeft nog een compaq armada e500 met een 15 inch scherm liggen die nog wel goed is, zou het mogelijk zijn om deze over te zetten??

Alvast bedankt

Mvg Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:11

Aapje

Opel-beun
Klinkt als een dooie inverter of CCFL....
Je kan kijken met de inverter/CCFL van de compaq, of je inverter/CCFL nog goed zijn in je travelmate, denk dat je anders wel bij Acer die onderdelen los kan bestellen als de flaptop niet te oud is enzo : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dan.. maar kan ik die dan ook met die van compaq vervangen zodat ik verder niks hoef te bestellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 21:01
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:50:
oke dan.. maar kan ik die dan ook met die van compaq vervangen zodat ik verder niks hoef te bestellen ??
hoogstwaarschijnlijk gaat dat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:39
het kan natuurlijk ook zijn dat je contrast/helderheid heel laag steet ingesteld. Dat kun je via je bios of "Fn" toets hoger zetten. Als dit niet het geval is heb je een probleem en moet je toch echt gaan kijken naar je garantie en zo.

Of met een beetje mod werk de invertor en ccfl van die qomprak overzetten, mits de ccfl niet langer of dikker is. Ik heb et zo wel eens gedaan en het is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:11

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:50:
Zover ik weet past die meuk van flaptops bijna nooit omdat ze altijd alles apart doen, daarom doelde ik ook op 'testen' weet je iig waar 't aan ligt,
btw denk dat je net als eerder genoemt wel gekeken heb naar de settings ? : )

Zou lullig zijn, heb je je laptop open, bleek 't teliggen aan een simpel knopje B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jup al naar gekeken...iemand een zo goedkope mogelijke oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:08: Of met een beetje mod werk de invertor en ccfl van die qomprak overzetten, mits de ccfl niet langer of dikker is. Ik heb et zo wel eens gedaan en het is te doen.
De ccfl is wel de zelfde afmeting maar waar kan ik vinde hoe ik dat mod werk kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:03
kippy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:08:

Of met een beetje mod werk de invertor en ccfl van die qomprak overzetten, mits de ccfl niet langer of dikker is. Ik heb et zo wel eens gedaan en het is te doen.
Er zijn 2 soorten CCFL invertors: Spanningsgeregeld en pulsgeregelde voor de helderheid. Die 2 zijn niet echt uitwisselbaar onderling.

Verder heb je natuurlijk verschillen tussen de diverse ontsteekspanningen en stromen van de diverse buisjes. Een "willekeurige" invertor erop zetten zal misschien werken, maar niet altijd optimaal zijn voor je buisje (te hoge spanning) of invertor (te laag vermogen)

Beste optie: Kijk wat rond op marktplaats/speurders en mail een paar van die bedrijfjes die laptops fixen of ze zo'n invertor los verkopen.

Je kan ze ook op Ebay halen (USA/DE), alleen afhankelijk van bedrag zit je dan misschien met douane en invoerrechten enz.

Post eens het partnr van die invertor? Hoogstwaarschijnlijk is Acer niet de enige die die invertor gebruikt en als je wat meer modellen weet waar ie in gebruikt wordt zoekt dat een stuk ruimer.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 14-07-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb belang bij dat Armada scherm van die vriend van je, als hij die nog heeft .. Volgens mij heb ik een 14,1", en weet niet of die 15" er dus zomaar op kan .. iig mag je me mailen real_masir@hotmail.com wanneer ik eventueel dat scherm over kan nemen .. Thnx
Pagina: 1