Omdat ik op de universiteit en werk maar beperkte toegang tot internet heb (met dank aan de proxy), kan ik niet op webmin komen via poort 10000. Ik wil dit eigenlijk wel kunnen, omdat veel foutjes in apache e.d. alleen goed op te sporen zijn als ik van buiten mijn eigen netwerk kan testen.
Nu kan ik in miniserv.conf de poorten aanpassen in 443 ipv 10000, maar dit lijkt Webmin te negeren bij een herstart. Als ik in webmin zelf de poort verander in 443, dan klaagt webmin dat deze niet gebruikt kan worden.
Ik kwam erachter dat Apache een virtuele server op poort 443 had draaien. Die heb ik vervolgens verwijderd en apache opnieuw gestart.
Maar nog steeds weigert webmin op poort 443 te werken...
Ik kan op dit moment even niet met netstat kijken of er een process actief is op poort 443, maar volgens mij is dat niet het geval.
Nu kan ik in miniserv.conf de poorten aanpassen in 443 ipv 10000, maar dit lijkt Webmin te negeren bij een herstart. Als ik in webmin zelf de poort verander in 443, dan klaagt webmin dat deze niet gebruikt kan worden.
Ik kwam erachter dat Apache een virtuele server op poort 443 had draaien. Die heb ik vervolgens verwijderd en apache opnieuw gestart.
Maar nog steeds weigert webmin op poort 443 te werken...
Ik kan op dit moment even niet met netstat kijken of er een process actief is op poort 443, maar volgens mij is dat niet het geval.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier