Toon posts:

hitachi,s kraken en klikken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekent dit gekraak / geklik van een hardeschijf (dat ie bijna op zijn eind is :( ofzo).

Mijn 2 Hitachi,s (80gb x2) in raid opstelling (sata) kraken behoorlijk bij het laden van windows/programma,s. Ok heb ik sinds gister last van overhitting maar dat is altijd al een probleem geweest van Hitachi hd,s (Maar nu heb ik er zelf echt last van gekregen omdat ik ze anders in mijn behuizing heb geplaatst en ze worden nu blijkbaar veel heter dan normaal: Gister crashte de hd,s om de zoveel minuten door de hitte waarschijlijk (ook daarna als ik weer probeerde op te starten sloegen de hd,s veels te laat aan).

Zijn deze hd,s nu dood aan het gaan ofzo. (ik word gek van hd,s altijd krakende en vervelende hd,s gehad nooit iets wat echt soepel liep).

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-03 14:29

Shuriken

Life is all about priorities

Zie kopje: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? in:OM FAQ / Beleid

[ Voor 4% gewijzigd door Shuriken op 14-07-2005 13:41 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
K*t schijven ze zijn nog niet eens 2maanden oud en in die 2 maanden heb ze hoogstens 48uur gedraaid :(

Ik heb ook het probleem dat ie bij het formateren vast hang en dan een klikkend geluid gaat maken.\

Als ik in windows aangeef snel formateren doet ie het wel weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 13:46 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-03 14:29

Shuriken

Life is all about priorities

In de faq staat een verwijzing naar deze tool van hitachi om te testen:
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn hitachi schijf deed de eerste 100 uur ofzo ook erg raar qua geluiden. Na die tijd draait hij gewoon normaal, inmiddels al weer 2 maanden aan 1 stuk in mijn server. Ik gok dus dat het bij mij gewoon calibratiegeluiden waren. Wel is het zo dat ze slecht tegen hitte kunnen, op het moment dat de HD temp boven de 49 graden komt slaat hij vast. Ik moet dan met een repair tool aan de gang om de data weer toegankelijk te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door AtleX op 14-07-2005 13:51 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze net effe weer geprobeerd na het overhit probleem van gister en nu vielen ze weer uit bij het booten van windows klik(hd1 uit) klik(hd2 uit). :r

Black screen .. Reboot

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 14:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FAQ-gevalletje, dicht dus.

Of je de volgende keer eens wat meer inzet en inzicht wil tonen en aan je researchvermogen wilt werken, voordat je een topic start. De FAQ van dit subforum is hier werkelijk uitgebreid over. Ook over de betrouwbaarheid van de harddisk.

In de Algemene gedragsregels (Netiquette) kun je teruglezen hoe je wél een topic op GoT behoort te starten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 14-07-2005 16:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.