Toon posts:

[P3 900mhz WinXP] autocheck error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb hier een Pentium 3 900 Mhz met 384 mb geheugen staan. Het probleem begon allemaal met een melding tijdens het opstarten van Windows XP "Autocheck not found -- skipping autocheck" waarna de pc rebootte.

Ik heb toen alle hardware er uit gehaald en er in gezet om te kijken of het aan mogelijke hardware lag. Zo heb ik gekeken of het aan het geheugen lag, nee. Conclusie: HDD stuk

Dit dacht ik, ik heb er een andere hdd ingezet (een 10 gb schijf) waarna ik Windows XP wilde installeren. Nu is het vreemde dat steeds bij het kopieren van bestanden die benodigd zijn voor de setup (dus in die DOS mode, blauw scherm, dat hij de SETUP-files kopieerd) hij meldingen geeft dat er bestanden niet gekopieerd konden worden.

Ik denk: Hmm, CD beschadigd? Andere XP cd er in. Zelfde error maar dan steeds met andere bestanden (timesbd.ttf, mshtml.dll, etc).

Toen dacht ik, misschien ligt het aan de cd-rom drive? Toen de setup eens uitgevoerd via de cd-burner. Hij blijft die errors geven.

Nu heb ik geen idee meer wat het probleem kan zijn. Is het moederbord kapot ofzo? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast heel veel bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Defecte IDE-kabel of defecte controller (op je moederbord). Maar wat ook wel eens wil helpen is gewoon de CD van je vader/moeder/broertje/buren lenen maar wel je eigen registratie-key invoeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Zoek eens op installatieproblemen bij cd-installatie. De resulaten zullen je verbazen.
Ik installeer altijd vanaf een aparte partitie.... is sneller en werkt altijd. Probeer het eens... :)

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46
Inderdaad cd-installaties gaan niet altijd zoals het zou horen. Ik heb ook redelijk vaak (op verschillende pc's) dat de windows xp installatie pas goed gaat na enkele keren opnieuw proberen, na een keer of 3 lukt het meestal.

Mijn eerste idee was in dit geval ook defecte IDE kabel of controller.

[ Voor 8% gewijzigd door XtremeDesign op 14-07-2005 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de IDE kabels vervangen, heel Windows XP opnieuw geinstalleerd.. Nadat alles geinstalleerd was en windows was opgestart kreeg ik een fout-rapport dat er iets was met een logboek/minidump. Weggeklikt. Toen de SP2 cd er in en geeft ie steeds RANDOM een error bij het uitpakken, "het bestand is beschadigd". Ik snap niet meer waar het probleem nu kan zitten. Dan moet het toch echt zo zijn dat het moederbord kapot is of die controller (maar die zit toch op het moederbord?).

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 12:13
Klinkt alsof je geheugen dan brak is, of je (nieuwe :?) harddisk... :X

Daarna zou ik gaan kijken naar je CDromdrive, moederbord e.d.

Love Hardware!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 11:54
geheugen is je grootste kanshebber denk ik. www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
Sjeepee schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:32:
Klinkt alsof je geheugen dan brak is, of je (nieuwe :?) harddisk... :X

Daarna zou ik gaan kijken naar je CDromdrive, moederbord e.d.
Raar, cdrom drive en de cd-r drive hebben het beide, geheugen zitten 2 bankjes in, 1 x 128 en 1 x 256, heb er eerst 1 uitgehaald om te testen, toen de andere, .. de hdd's heb ik ook al vervangen.. moet het wel aan mobo liggen dus :S?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu memtest aan het draaien, toen ik hem opstarte al direct 54 errors (allemaal rode regels).. Dus ik denk dat het aan het geheugen ligt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:43:
Ben nu memtest aan het draaien, toen ik hem opstarte al direct 54 errors (allemaal rode regels).. Dus ik denk dat het aan het geheugen ligt?
Redelijk goed gedacht... Heb je ze apart of samen getest?? Probeer ze in ieder geval ff apart te testen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sjeepee
het KAN natuurlijk aan je geheugencontroller (moederbord dus) liggen.. maar dan moeten beide dimmetjes errors geven (en dat doen ze ook toch?)..

Er staan geen BIOS-instellingen verkeerd oid?

Love Hardware!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de 256 mb er uitgehaald.. toen weer memtest gedraaid... en gaf 0 errors ( dus alleen de 128 er in)... toen windows xp opgestart.. SP2 cd er in en het uitpakken werkte gewoon. Ik ga zo nog even die 256 MB chip testen... kijken of die het apart wel doet... In ieder geval wil ik iedereen alvast hartstikke bedanken voor het meedenken en helpen zoeken naar een oplossing. Thanks!!

• Sjeepee
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:50:
Ik heb net de 256 mb er uitgehaald.. toen weer memtest gedraaid... en gaf 0 errors ( dus alleen de 128 er in)... toen windows xp opgestart.. SP2 cd er in en het uitpakken werkte gewoon. Ik ga zo nog even die 256 MB chip testen... kijken of die het apart wel doet... In ieder geval wil ik iedereen alvast hartstikke bedanken voor het meedenken en helpen zoeken naar een oplossing. Thanks!!
Klinkt hoopvol :Y)

Love Hardware!

Pagina: 1