Toon posts:

Piepen tijdens het opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM Laptop een R40e. Hij heeft het goed gedaan. Maar opeens als ik hem aan wil zetten krijg ik een piepend geluid. Het geluid gaat zo. piep....piep.piep.piep...piep.piep.piep....piep.
Weet iemand waarom ik de laptop niet meer kan opstarten en hoe ik het kan verhelpen.

Groet,

Guus

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Heeft dat meestal niet te maken met een kapot geheugen?
Aan de piepcode kun je horen wat de fout is, maar dat moet een meer ervaren tweaker maar even uitleggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je aan de piepen kan horen wat er fout is. Maar ik zou niet weten wat deze piepen betekenen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:19:
Ik weet dat je aan de piepen kan horen wat er fout is. Maar ik zou niet weten wat deze piepen betekenen.
Pak dan even de postcodes van je bios erbij, ben je er zo achter.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ehm... Het is de bedoeling dat je eerst zelf gaat zoeken voordat je hier iets gaat posten. Zoek maar eens op Google met zoekwoorden IBM Beeps. En zie daar, de eerste link geeft je antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik wil zoeken welke fout het is ga ik in dat lijstje kijken op de IBM site. Maar daar de piep die de laptop aangeeft niet in. Ik heb de piep volgens de IBM manier beschreven. 1-3-3-1 en die staat er niet bij. Weet iemand wat dit kan zijn.

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Misschien een van deze:

All other beep code sequences.
1. System Board

One long beep and two or three short beeps during POST.(Video error)
1. Video Adapter (if installed)
2. System Board

Three short beeps during POST.
1. See "System board memory" on page 62.
2. System Board

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Terw_Dan schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:22:
[...]

Pak dan even de postcodes van je bios erbij, ben je er zo achter.
Ja kijk in het telefoonboek of daar je oplossing bij staat :+

Maar even on-topic. Wat heb je gedaan voordat je die piepen kreeg? Was hij op batterij aangesloten of lichtnet? En hoe wil je hem opstarten? Heb je beide manieren al geprobeerd? Heb je de bios al gereset (als dat mogelijk is met die laptop)?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Accu? Probeer eens op te starten alleen met adapter.. Ik had het met mijn FujitseSiemens:S Nu is die neit meer zo mobiel :(

Hang loose, KiteSurfing for life!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The__Virus schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:08:
[...]

Ja kijk in het telefoonboek of daar je oplossing bij staat :+

Maar even on-topic. Wat heb je gedaan voordat je die piepen kreeg? Was hij op batterij aangesloten of lichtnet? En hoe wil je hem opstarten? Heb je beide manieren al geprobeerd? Heb je de bios al gereset (als dat mogelijk is met die laptop)?
Tja, als er iets fout gaat dan kun je toch beter gewoon een lijst met foutcodes erbij pakken, lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan duidelijk.
Beetje moeite doen lijkt me geen probleem toch.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Ondertussen zou je door moeten hebben dat we op GoT verwachten dat je eerst zelf probeert op zoek te gaan en dingen uit te proberen. Je opent hier een topic alsof je een helpdesk emailt - 'hier is het probleem, zoeken jullie het maar uit'. Dat is vragen om een slotje - zoek JIJ het lekker uit :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.