Probleem met 6800le, presteert zeer slecht.

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 19:59
Hallo, ik heb net een 6800le aangeschaft, ook met het doel om deze te gaan unlocken. Hiervoor had ik een radeon9700@pro. Mn 3dmark score is echter erbarmelijk laag, rond de 1000 (in 2005). Als ik dat vergelijk met andere systemen is dat een gigantisch verschil.

Waaraan kan het liggen, ik heb gewoon de laatste drivers van de site van nvidia gehaald, verder heb ik alles van mn radeon gewoon netjes verwijderd. Ik heb een voeding van 300Watt, dus dat is misschien wat weinig.

Iemand enig idee? Alvast bedankt :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat zijn je overige specs? En hoe heb je die drivers van je Radeon verwijdert? En die voeding, ook al zou het een a-merk 300w zijn, is gewoon veel te krap. Ik zou die toch op zijn minst vervangen door een goede sterkere voeding.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Vrees toch dat er wat van je drivers is achtergebleven. er bestaan tools die alles verwijderen. Anders een fresh install

• DarkShadow
overige specs zijn: amd athlon xp 2500@3000+, 1gb ddr, nforce mobo, 120gb 7200rpm schijfke :).

In 2003 krijg ik bijna 6000 als score, maar is nog erg laag vergeleken bij anderen.

En het is dus mogelijk dat je voeding de prestaties beinvloed?

[ Voor 16% gewijzigd door DarkShadow op 14-07-2005 14:14 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
DarkShadow schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:13:
overige specs zijn: amd athlon xp 2500@3000+, 1gb ddr, nforce mobo, 120gb 7200rpm schijfke :).

In 2003 krijg ik bijna 6000 als score, maar is nog erg laag vergeleken bij anderen.

En het is dus mogelijk dat je voeding de prestaties beinvloed?
Ja, indien er niet genoeg stroom is, dan zal het niet zo goed werken. Op de websites van de verschillende makers van de 6800LE valt namelijk ook te lezen dat er MINIMAAL een 350 watt voeding aan moet hangen. Ik zou dan gelijk een goede voeding nemen.

Vanwege het Ati verhaal zou ik eerst een verse installatie proberen, aangezien we niet weten wat voor een merk voeding je hebt. Als je in je kast kijkt dan en er staat geen naam of q-tec op neem dan meteen een nieuwe.

• DarkShadow
ik heb gewoon de voeding die bij mn aopen kast werd geleverd. Heeft het altijd goed gedaan maar is nu inmiddels 4 jaar oud.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:50
Hier is een Freeware tooltje te vinden om je oude drivers (resten) te verwijderen:

http://www.drivercleaner.net/

Lees wel eerst even de gebruiksaanwijzing. Je moest geloof ik eerst alle drivers eraf halen, en dan in safe mode dit tooltje draaien.
Daarna pas je nieuwe drivers.

Ik raad aan dit te proberen voordat je een nieuwe voeding aanschaft. 300W is wel krap, maar als blijkt dat het niet hoeft, scheelt het toch weer centen :P

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 16:29
Dit probleem had ik ook ik scoorde in 3dmark05 zo`n ~1100, en battlfield 2 liep ook niet zo geweldig. Ondanks dat ik met driver cleaner alle oude drivers er af had gehaald (catalyst ati dus ).

Ik meende dat dit al te laag was dus heb ik windows op nieuw geinstalleerd ondanks dat die er nog geen week op stond en later de 80.40 drivers geinstalleerd en toen haalde ik stock in 3dmark 05 ~2700.

Daarna heb ik alle pipes en vertex shaders open gezet en zat ik op ~3800 :)

dus mijn advies is eerst gewoon windows her installeren voor dat je de hardware gaat aanpakken.

Spec`s

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:07
Dit probleem had ik ook :) simpel op te lossen door de GOEDE agp driver te installeren ;)

FF een stukje gekopieerd uit een mailtje:

- Download deze drivers:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=993 maar installeer ze nog niet
- Deinstalleer je huidige drivers in Configuratiescherm > Software
- Herstart je computer (belangrijk!)
- Bij het opstarten krijg je een setup voor nieuwe hardware; je
videokaart. Annuleer deze setup, waardoor je met de standaard VGA
drivers blijft werken.
- Voer nu de setup uit van de nieuwe drivers die je hebt gedownload

Na het herstarten kun je de AGP drivers downloaden voor jouw chipset.
Een snel overzicht:
- Voor VIA-chipsets: http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2 en
kies je OS en daarna Chipset or Platform driver.
- Voor SiS-chipsets: www.sis.com en kijk bij chipset drivers > AGP.
- Voor nForce-chipsets: www.nvidia.com en kijk bij Download drivers >
Platform / nForce drivers > Unified driver.

EDIT: ik denk dat je beter de nieuwste drivers kan installeren :) die op de link naar guru3d zijn nogal oud.

[ Voor 8% gewijzigd door G70boX op 14-07-2005 14:40 ]

• DarkShadow
TheCondor schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:37:
Dit probleem had ik ook ik scoorde in 3dmark05 zo`n ~1100, en battlfield 2 liep ook niet zo geweldig. Ondanks dat ik met driver cleaner alle oude drivers er af had gehaald (catalyst ati dus ).

Ik meende dat dit al te laag was dus heb ik windows op nieuw geinstalleerd ondanks dat die er nog geen week op stond en later de 80.40 drivers geinstalleerd en toen haalde ik stock in 3dmark 05 ~2700.

Daarna heb ik alle pipes en vertex shaders open gezet en zat ik op ~3800 :)

dus mijn advies is eerst gewoon windows her installeren voor dat je de hardware gaat aanpakken.
ai ik hoop dat ik meer geluk heb met windows... geen zin in installeren :/

• DarkShadow
Heb net alles weer eraf gegooid, driver cleaner in safe mode gebruikt en alles van ati nvida en nforce er af geflikkerd, opnieuw opgestart, en nieuwe drivers van nvidia eropgezet, daarna nforce unified driver. En ik heb nu een score van 2600 in 3dmark 2005 :), bedankt, nu eens kijken of ik dat ding ook kan unlocken.

meer pipelines openen helaas niet gelukt, beide leverden artefacts op :(

[ Voor 11% gewijzigd door DarkShadow op 14-07-2005 23:23 ]

Pagina: 1