ADSL inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik heb twee harde schijven op mijn pc. (windows XP) Op de ene schijf kon ik niet meer op internet. Ik kreeg voortdurend dit: http://photobucket.com/al...iew&current=probleem1.jpg
Dus is het zeker geen hardware probleem!
Dacht dat het mischien met mijn firewall te maken had en probeerde die uptedaten maar dat ging ook niet. Nu heb ik hem volledig uninstallt. (internet norton security 2004)
Ook drivers opnieuw van de modem geïnstalleerd (het is een asus AAM 6000UG USB modem) Maar nog altijd zelfde!!!
Instellingen staan goed dacht ik:
http://photobucket.com/al...iew&current=probleem4.jpg
[url]]http://photobucket.com/albums/a311/dieter87/?action=view&current=probleem3.jpg[/url]
http://photobucket.com/al...iew&current=probleem2.jpg

Mijn drie lampjes van mijn USB modem branden (voortdurend, dus niet knipperen)

Als ik mijn inloggegevens van skynet invul, komen die computertjes in de taakbalk erop (dus ben ik verbonden) maar geen enkele site werkt. Volgende keer dat ik opstart kan ik mijn inloggegeven niet meer invullen want als ik klik op het icoontje van 'adsl modem connection' opent hij het inlogschermpje niet meer! (bij nieuwste drivers op site van asus staat er :

"Version 1.12.0018Q 2004/03/05update

OS Win98SE / WinME / Win2K / WinXP

Description AAM6000UG USB driver (It's not suitable for Belgacom's clients in Belgium

File Size 4.32 (MBytes) "

Ik zit dus bij belgacom (skynet)

Wat kan je meer doen dan je driver te installeren en je login en paswoord van je provider in te vullen!

Specs,

3.2ghz
1024mb ram
...

mvg dieter

[ Voor 124% gewijzigd door dieter87 op 14-07-2005 19:24 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Je hebt iets van dual boot ofzo?

Je plaatjes werken niet, maar buiten dat, je topicstart is te summier om wat mee te kunnen.

Verder zegt dat plaatje zo goed als niks.

URL plaatje: http://i14.photobucket.co...11/dieter87/probleem1.jpg

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dus op de andere HD doet hij het wel?

Moet je nog iets installeren voor je provider (welke?). Moet je nog inlogggen bij die provider

Niet dat IK je dan kan helpen, want ik ken de belgische situatie niet

Output van "ipconfig /all" (copy en past van command prompt naar hier is wellicht zinvol., dit vn een foute en een werkende config?

PS, controleer de links van je plaatjes eens.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dieter87
leuk_he schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:11:

Output van "ipconfig /all" (copy en past van command prompt naar hier is wellicht zinvol., dit vn een foute en een werkende config?

PS, controleer de links van je plaatjes eens.
En hoe doe je dit?

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
start -> uitvoeren (run) -> cmd intypen -> OK klikken -> Ipconfig /all intypen :)

• dieter87
Dit staat er waar het internet werkt! (skynet)

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem5.jpg

Dit is waar het niet werkt (geeft zelfs geen info)

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem6.jpg
Je hebt iets van dual boot ofzo?
Ja inderdaad!
Verder zegt dat plaatje zo goed als niks.

URL plaatje: http://i14.photobucket.co...11/dieter87/probleem1.jpg
Weet ik wel. Maar daarmee wilde ik mijn probleem uitleggen!

Zou systeemherstel helpen?? Neen zeker! :|

[ Voor 74% gewijzigd door dieter87 op 14-07-2005 19:27 ]

• dieter87
Kan iemand me helpen zodat ik mijn hd weeral niet moet formateren. 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dieter87 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:05:
Kan iemand me helpen zodat ik mijn hd weeral niet moet formateren. 8)7
Als jij geen gegevens krijgt bij een ipconfig op die 2e installatie is je TCP/IP stack aan barrels.

probeer het eens met WinsockXPfix (search hier of google) en kijk dan nog eens.

[google=tcp/ip reinstall XP]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Dat zou nou werkelijk onnodig zijn. Op de configuratie die het niet doet heb je geen ip-adres en geen tcp/ip instellingen. Logisch dat het dan niet werkt. Vul deze in volgens de handleiding (zal je vast wel gekregen hebben) of bel met de helpdesk van skynet. Die kunnen het je in 2 minuten vertellen.

• dieter87
cowgirl schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:10:
Dat zou nou werkelijk onnodig zijn. Op de configuratie die het niet doet heb je geen ip-adres en geen tcp/ip instellingen. Logisch dat het dan niet werkt. Vul deze in volgens de handleiding (zal je vast wel gekregen hebben) of bel met de helpdesk van skynet. Die kunnen het je in 2 minuten vertellen.
Ik heb die instellingen al zelfs 10-tallen keer ingevuld, dus ik weet wel degelijk hoe het moet!
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem7.jpg
Die twee computertjes komen er dan vanonderen erop, maar mijn internet explorer werkt nog altijd niet (pagina kan niet weergeven worden) Als ik een heropstart kan ik mijn gegevens niet meer opnieuw ingeven omdat als ik op icoon 'adsl connection' druk, gebeurt er nix meer. Dus blijkbaar zijn mijn IPinstellingen dan ook weer weg. DIt is mijn probleem!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Echooooo.... :+
BackSlash32 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:10:
Als jij geen gegevens krijgt bij een ipconfig op die 2e installatie is je TCP/IP stack aan barrels.

probeer het eens met WinsockXPfix (search hier of google) en kijk dan nog eens.

[google=tcp/ip reinstall XP]
Kom op, zo moeilijk is dat toch niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dieter87
Kom op, zo moeilijk is dat toch niet?
'The NetShell utility (netsh) is a command-line scripting interface for the configuring and monitoring of Windows XP networking. This tool provides an interactive network shell interface to the user.

Waar vind je dit dan?

Als je ik uitleg goed begrijp moet je dit progje openen op reset drukken en een naam aan het .txt bestand geven. Of niet? :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staat ook in de Windows Operating Systems - FAQ
Als je ik uitleg goed begrijp moet je dit progje openen op reset drukken en een naam aan het .txt bestand geven. Of niet? :?
Ik gaf je geen uitleg, ik verwijs je alleen naar een mogelijke oorzaak en het proggie waarmee je dat kan proberen te verhelpen.

dat tooltje is zo simpel dat het eigenlijk geen uitleg nodig heeft, ik snap je punt niet helemaal?

• dieter87
dat tooltje is zo simpel dat het eigenlijk geen uitleg nodig heeft, ik snap je punt niet helemaal?
Hoe open of hoe kom je aan dit tooltje? Staat dit al op mijn pc of moet ik dat downloaden!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt google wel gebruikt toch??

http://home.earthlink.net.../ruXP/Internet/fixing.htm

Het staat zelfs in de faq!!! http://faq.tweakers.net/wos/WinsockXPFix.exe

[ Voor 31% gewijzigd door Br@m op 15-07-2005 19:31 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• dieter87
Moet je modem driver eigenlijk geïnstalleerd zijn vooraleer je dit doet? (want heb ik nog niet gedaan)

Ik heb het geprobeerd met Winsockfix Utility > fix > systeem herstarten
Maar heb nog altijd dit:
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem6.jpg

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staan er wel netwerk adapters in apparaatbeheer?

• dieter87
BackSlash32 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:37:
Staan er wel netwerk adapters in apparaatbeheer?
Dit staat er:

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem9.jpg

(Kan ik soms een instelling niet veranderen dat ik een nederlandstalige versie van die microsoftsupportpagina krijg, want ik krijg voortdurend de franse versie, alhoewel die wellicht in het NL , Engels ook bestaat!)

Is dit een goede manier? (omdat die duidelijk en in het nederlands staat of geldt deze niet voor windows XP?)

TCP/IP stack verwijderen en herinstalleren
Indien het nog niet werkt kan een volledige herinstallatie van de winsock nu wel soelaas brengen.
Ga naar de netwerk instellingen in het configuratiescherm en laat enkel de netwerkkaart staan, verwijder al de rest.
netwerk niet compleet, ja dat weten we en nog niet herstarten
ga naar Start / Run / Regedit / HKey Local Machine (expand) / System (expand) / Current Control Set (expand) / Services (expand)
delete de keys winsock en winsock2
sla je registry op en herstart de pc
ga terug naar configuratiescherm en netwerkprotocol en installeer met behulp van de windows cd terug de TCP/IP stack op de netwerkkaart
herstart en test de verbinding

indien dit nog niet voldoende is kan je ook nog dit extra proberen:

verwijder opnieuw de TCP/IP stack zoals hier juist boven tot en met stap 4, maar kijk ook iets verder in de registers
eveneens onder services, vind je eventueel ook expand VxD
onder VxD delete de keys: AFVXD, DHCP, MSTCP, WINSOCK en WINSOCK2
sla je registry op en herstart de pc
ga terug naar configuratiescherm en netwerkprotocol en installeer met behulp van de windows cd terug de TCP/IP stack op de netwerkkaart
herstart en test de verbinding

[ Voor 75% gewijzigd door dieter87 op 16-07-2005 11:15 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kee dan, valt die mooie gele [!] je soms niet op?
Dat betekent dat je drivers helemaal niet goed geinstalleerd zijn, verbaast me niks dat het dan niet werkt.

• dieter87
BackSlash32 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:18:
[...]

Kee dan, valt die mooie gele [!] je soms niet op?
Dat betekent dat je drivers helemaal niet goed geinstalleerd zijn, verbaast me niks dat het dan niet werkt.
Maar of ik drivers nu installeer of niet! Het werkt steeds niet met winsock! Druk op fix, herstelt ze zogezegd > pc herstarten, maar ze zijn dan nog altijd nog niet gereset.

Zo het niet beter zijn om de dll file van mijn schijf waar mijn internet wel nog werkt te plaatsen waar het internet niet werkt? (dus oude winsock.dll deleten en van andere schijf in de plaats)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Zorg eerst dat je de juiste drivers voor je USB Modem installeert. Het lijkt mij beter om pas weer op je probleem terug te komen als het (her)installeren van de modem ook geen resultaat oplevert.
dieter87 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:48:
[...]

Maar of ik drivers nu installeer of niet! Het werkt steeds niet met winsock!
(...)
Die fix is ook alleen maar voor reeds juist geïnstalleerde netwerkadapters (je USB Modem in dit geval).

[ Voor 47% gewijzigd door Joen op 16-07-2005 17:01 ]

• dieter87
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:59:
Zorg eerst dat je de juiste drivers voor je USB Modem installeert. Het lijkt mij beter om pas weer op je probleem terug te komen als het (her)installeren van de modem ook geen resultaat oplevert.

[...]

Die fix is ook alleen maar voor reeds juist geïnstalleerde netwerkadapters (je USB Modem in dit geval).
Juist ja, dan staat er bij apparaatbeheer > apparaat werkt correct (3 lampjes van modem branden dan, ook groene bol met DSL staat in taakbalk) -> dus modemdrivers correct geïnstalleerd lijkt me!

Maar als ik dan op icoon van adsl connection druk gebeurt er niets en na de tweede keer opstarten is dit icoon zelfs weg. (dit verandert dus ook niet als ik winsock heb gebruikt)

En als ik bij opdrachtprompt 'netsh int ip reset logfile.txt' intyp staat er iets van geen geldige 32-bit toepassing!

Kan iemand me helpen? (wat ik moet doen in duidelijke stapjes beschrijven, plz)

[ Voor 12% gewijzigd door dieter87 op 16-07-2005 17:20 ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

1. trek je USB modem UIT.
2. Verwijder in apparaatbeheer alles met een geel icoon.
3. Herstart je computer.
4. Klik "Nee" als hij vraagt om nieuwe hardware te installeren.
5. Installeer de modem zoals in de handleiding staat.

Edit:
kijk ook eens op de cd van de driver, er staat waarschijnlijk wel een "cleanup" tooltje op om alle verwijzingen naar de driver weg te halen. Installeer volgens de handleiding en ga niet klakkeloos alles aansluiten, de volgorde is vaak belangrijk (eerst driver/dan pas aansluiten of omgekeerd).

Heb jaar op de Skynet helpdesk gewerkt, die Asus modems zijn echte krengen :P Kijk ook eens op de Skynet site voor nieuwe drivers, die eerste versies zaten vol bugs.

[ Voor 52% gewijzigd door WhiteDog op 16-07-2005 19:02 ]

• Joen
dieter87 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:18:
[...]

Juist ja, dan staat er bij apparaatbeheer > apparaat werkt correct (3 lampjes van modem branden dan, ook groene bol met DSL staat in taakbalk) -> dus modemdrivers correct geïnstalleerd lijkt me!

Maar als ik dan op icoon van adsl connection druk gebeurt er niets en na de tweede keer opstarten is dit icoon zelfs weg. (dit verandert dus ook niet als ik winsock heb gebruikt)

En als ik bij opdrachtprompt 'netsh int ip reset logfile.txt' intyp staat er iets van geen geldige 32-bit toepassing!

Kan iemand me helpen? (wat ik moet doen in duidelijke stapjes beschrijven, plz)
Die lampjes waar je het over hebt zeggen niets. Die gele icoontjes in Windows apparaatbeheer des te meer: die duiden op een hardwarematige storing of niet of niet goed geïnstalleerde drivers.
Die drivers is toch het eerstewaar je in jouw geval naar moet kijken. Voer ook zeker eens de handelingen uit zoals WhiteDog omschrijft.

• dieter87
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:04:
[...]

Die lampjes waar je het over hebt zeggen niets. Die gele icoontjes in Windows apparaatbeheer des te meer: die duiden op een hardwarematige storing of niet of niet goed geïnstalleerde drivers.
Die drivers is toch het eerstewaar je in jouw geval naar moet kijken. Voer ook zeker eens de handelingen uit zoals WhiteDog omschrijft.
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:04:
[...]

Ik heb nog niet hetgeen gedaan wat je hierboven gezegd heb maar dat heb ik nu! (drivers zijn geïnstalleerd!)

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem10.jpg

Op mijn andere schijf heb ik dit!

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a311/dieter87/probleem11.jpg

Waar dat er nu nog een geel uitroepteken staat is niet van belang omdat dit de onboard netwerkkaart is! (dit staat ook zo met een uitroepteken op mijn schijf waar internet nog werkt!)

Je zegt verwijder alles met een geel icoon. Verwijderen hoe doe je dit? Je kunt alleen uitschakelen kiezen! :?

[ Voor 14% gewijzigd door dieter87 op 16-07-2005 21:55 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Installeer toch maar die driver voor die onboard netwerk kaart. Als je 'm niet gebruikt kan je 'm altijd nog disablen.

• Joen
Op eerdere plaatjes stond er ook nog een geel icoontje bij die USB Modem, vandaar dat ik het meermaals zei dat je eerst die goed moet installeren.

Zoals gezegd: verwijder al je netwerkapparaten eens en installeer in ieder geval je USB Modem volgens de handleiding en niet op eigen houtje. Je hebt kunnen lezen hier boven dat die Asus USB modems krengen zijn.

• dieter87
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:44:
Op eerdere plaatjes stond er ook nog een geel icoontje bij die USB Modem, vandaar dat ik het meermaals zei dat je eerst die goed moet installeren.

Zoals gezegd: verwijder al je netwerkapparaten eens en installeer in ieder geval je USB Modem volgens de handleiding en niet op eigen houtje. Je hebt kunnen lezen hier boven dat die Asus USB modems krengen zijn.
Heb ik al gedaan en volgens de handleiding!

Ik denk dat er toch meer mis is met mijn besturingssysteem. Ik zocht namelijk naar de winsock.dll, maar de map system 32 staat er niet meer tussen?? 8)7 (Ook zoeken > winsock.dll levert niks op!)

[ Voor 8% gewijzigd door dieter87 op 17-07-2005 12:06 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
dieter87 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:04:
[...]

Heb ik al gedaan en volgens de handleiding!

Ik denk dat er toch meer mis is met mijn besturingssysteem. Ik zocht namelijk naar de winsock.dll, maar de map system 32 staat er niet meer tussen?? 8)7 (Ook zoeken > winsock.dll levert niks op!)
:z

Windows verkenner:
Extra, Mapopties, Weergave, Vinkje weghalen bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen." en dan ook nog het bolletje plaatsen bij "Verborgen mappen en bestanden weergeven".

Dat je de bestanden niet vindt met de zoekfunctie klopt ook aangezien je onder "Geavanceerde opties" (in het zoekscherm) kunt aangeven dat ie ook naar verborgen/systeembestanden moet zoeken en standaard staat dat uit.

Als je system32 map niet meer aanwezig zou zijn, dan zou je pc waarschijnlijk niet eens meer opstarten.

[ Voor 44% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-07-2005 12:57 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dieter87 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:04:

Ik denk dat er toch meer mis is met mijn besturingssysteem.
Nee, er is iets mis met je manier van werken.

Je hebt niet eens een goed geinstalleerd systeem staan (je bent de helft van je drivers vergeten > usb bijvoorbeeld, zal wel je chipset drivers zijn, das vragen om problemen als je goed wil troubleshooten).

Zorg eerst dat je je installatie met alle drivers voor je systeem op orde hebt, en ga dan pas met stap 2 aan de gang, hier schiet niemand iets mee op namelijk.
(mijn behulpzaamheid stopt hier zo ongeveer, geen zin meer.)

Pagina: 1