Energieverbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kan iemand mij helpen aan een lijst van systemen en hun energieverbruik? Dus specs van een systeem en bijvoorbeeld idle en "maximum" of "gemiddeld" belasting verbruik (bij voorkeur zonder monitor). Ik heb een tijdje lopen zoeken naar dat soort lijstjes, maar die kan ik niet vinden.

Het gaat mij er om een soort referentie te hebben die mij helpt het energie verbruik van een systeem onder bepaalde omstandigheden te schatten. Dus ik hoop dat er tweakers zijn die eens een metertje aan hun PC hebben gehangen. Laptops zijn ook interessant.

Bij futuremark hebben ze mooie lijsten met systemen en benchmark resultaten. Eigenlijk zou je bij het draaien van die benchmarks ook het energie verbruik moeten meten. Bij bijvoorbeeld 3d mark krijg je dan dus een gaming energie verbruik voor een bepaald systeem.

[ Voor 43% gewijzigd door KopjeThee op 14-07-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:37
Voor laptops is volgens mij de Pentium M degene die het best presteert zonder veel energie te verbruiken. Nog beter is een Centrino systeem waar de Pentium M processor deel van uitmaakt en waar ander componenten ook afgestemd zijn op energiegebruik zoals de wi-fi controller...

Op een desktop hoef je daar niet echt op te letten hoor. Hoe zwaarder de voeding... hoe meer stroom ie zal verbruiken denkek

Enfin, je hebt daar toch niet te maken met een batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu.html

De pagina van BalusC. Altijd erg handig voor dit soort wetenswaardigheden ;)

En veel handige linkjes: Verwijderd in "Verbruik energie PC : full load, normal ..."

[ Voor 29% gewijzigd door Roamor op 15-07-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie ^^ :)

Dit topic is gesloten.