Toon posts:

[XP] Startmenu koppelingen allemaal verdwenen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is er een mogelijkheid om het startmenu helemaal terug op te bouwen? Ik ben echt elke koppeling kwijt, zelfs die van windows. Ga ik bijvoorbeeld naar: start => programma's => bureau accesoires => communicatie => (leeg). Dit is zo met alles, ook met mijn eigen programma's. Bestaat er een oplossing voor om al deze snelkoppelingen terug te rebuilden ofzo?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je zoiets niet met TweakUI oplossen :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie daar niet de optie om mijn startmenu te herstellen.

Verwijderd

Al eens gekeken of de map "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's" leeg is? Daar zitten namelijk de snelkoppelingen van programma's die voor alle gebruikers geïnstalleerd zijn. Heb je ook geen policy aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
in de map programma's bij all users staan idd de mappen van programma's maar de linken naar deze programma's ontbreken. Dat van die policy weet ik niet, zal eerst uitzoeken waar ik dat kan vinden.

vreemd genoeg is de map "systeem beheer" ook leeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 12:49 ]

• Outerspace

Outerspace

Check je computer eens op spyware, en op virussen.
Heb je toevallig rare processen lopen, en wat word er allemaal opgestart via msconfig :?

De map Systeembeheer hoort namelijk ook niet leeg te wezen, dus ik gok op spyware/virus.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb uit schaamte de reden weggelaten :'(
Ik denk dat het mis gelopen is met het programma system Mechanic 5. Nadat hij "overbodige" bestanden verwijderd had liep het mis. Ik heb ook geen backups laten maken. Ik hoopte dat er gewoon een progammaatje bestond dat mijn hardeschijf kon scannen op geinstalleerde programma's en deze in startmenu plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 13:00 ]

• Outerspace

Outerspace

Sja, dan zou ik het ook niet weten :P
Ik heb nog nooit met dat programma gewerkt.
Kan je je computer niet naar een bepaalde datum terugzetten, zodat alles weer gefixed is :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet alleen dat ik naar systeemherstel kan geraken via:
Start >> Alle programma's >> Bureau accessoires >> Systeemwerkset >> Systeemherstel
natuurlijk ontbreekt die koppeling daar.
Weet er iemand de rechtstreekse link naar dit programmaatje?

ok ik heb de link gevonden en herstel uitgevoerd: c:\windows\system32\restore\rstrui

Het probleem heeft zich hersteld. En dan te weten dat ik normaal gezien systeemherstel gelijk uitzet na de windows installatie. Gelukkig ben ik dat deze keer vergeten :)

merci voor de reacties en de hulp.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 13:30 ]

Pagina: 1