Cloaking

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Het volgende :

We hebben hier meerdere website´s
www.bedrijfsnaam.nl
www.bedrijfsnaam2.nl
www.bedrijfsnaam3.nl

Nu hebben we alle website´s ondergebracht onder 1 hostingspakket
we hebben nu
www.bedrijfsnaam.nl
www.bedrijfsnaam2.nl is alleen het adres en wijst naar www.bedrijfsnaam.nl/bedrijfsnaam2
www.bedrijfsnaam3.nl is alleen het adres en wijst naar www.bedrijfsnaam.nl/bedrijfsnaam3

Door gebruik te maken van cloaking, ziet de bezoeker niet dat men doorgesluist
wordt naar www.bedrijfsnaam.nl/bedrijfsnaam2 als men naar www.bedrijfsnaam2.nl gaat, omdat de url in de adresbalk niet wijzigt.

Nu las ik het volgende op internet :

Cloaking volgens ilse:

Cloaking werkt als volgt: de server waarop een website staat, kan zien of er een gewone bezoeker naar de site komt, of dat het de zoekrobot van ilse is. De server is zo in te stellen, dat wanneer de zoekrobot langskomt, een andere pagina wordt getoond dan wanneer een èchte bezoeker naar die site gaat. De pagina die aan de zoekrobot wordt getoond, kan zo worden opgebouwd dat er totaal geen nuttige informatie op staat, maar wel allemaal keywords waarmee de site gevonden kan worden.Sites die werken met cloaking, worden meteen door ilse uit de zoekmachine gehaald.

Geldt bovenstaande (dus kans dat je geschrapt wordt uit de zoekmachine) ook voor mij nu ?

En zo ja, hoe kan ik de situatie hetzelfde houden, zonder gebruik te maken van cloaking ?

Alvast bedankt!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
Jouw definitie van cloaking is anders dan die van Ilse.
Volgens Ilse (en ook google en vast nog meer zoekmachines) is het verboden de zoekrobot een andere pagina voor te schotelen dan de gebruiker ziet
Jij cloaked je domeinnaam, en dat heeft niets te maken met de andere soort van cloaken - je zult dus niet uit de zoekmachine geschrapt worden.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Jouw cloaken is 'doorverwijzen', algemeen.

Ilse's cloaken is selectief zoekmachines doorverwijzen, dus valsspelen. Dat is heel wat anders.

Oplossing: jouw methode geen cloaking meer noemen, maar gewoon 'doorverwijzen' :+.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 11:26
Is het niet veer professioneler om bedrijfsnaam1.nl en bedrijfsnaam2.nl als extra hostheader toevoegen aan je bedrijfsnaam.nl.

Nu komen alle 3 de demienen uit op bedrijfsnaam.nl, maar kan je met een PHP/ASP script heel eenvoudig uitlezen welke hostheader er wordt gerbuikt en aan de hand daarvan verschillende pagina's laten zien.

Staat een stukje beter vind ik persoonlijk.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!