Toon posts:

Hulp game pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
kunnen jullie mij wat raad geven over de volgende configuratie?
Dit is wat een lokale pc winkel mij voorstelt voor een budget van rond de 2000 euro.
Ik zou willen dat hij de komende paar jaar zwaardere games kan afspelen en eventueel later een sterkere videokaart aankan.
Helaas durf ik hem zelf niet te bouwen dus de onderdelen apart bestellen is uitgesloten.
Product
Processor AMD Athlon 64 3500+ Socket 939 297,1
Moederbord ASUS A8N-SLI nForce4 SLi Socket 939 147,5
Koeler AMD boxed koeler 0
Geheugen 2 x 512MB PC3200 DDR Corsair value 117,8
Videokaart ASUS GeForce 6800 TD 256 Mb 322,1
Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy 2 ZS OEM 67,8
Netwerkcontroller nVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller 0
Harde schijf Maxtor Serial ATA 250GB 16 Mb cache 134,9
Dvd-speler LG 16x48x, black 26,5
Dvd-brander LG black Dual layer 69,6
Behuizing Tybotech case Briza black 58,6
Voeding Cooler Master RS-450Real Power, 450W 87,2
Monitor (LCD) BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) 417,3
Luidsprekers Creative Inspire T7900 117,4
Toetsenbord Logitech LX500 black Keyboard (PS/2) 68,2
Muis Logitech MX518 Optical Mouse (USB) 51,4
TOTAAL 1983,4

Alvast bedankt,
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen 6800 TD doen, voor dat geld kan je een mooie x800 XL halen die veel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

En ik zou je pc winkel even vragen het geheugen in dual channel te testen, want dat hoeft niet gegarandeerd te werken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en bij de vobis is je geheugen per reepje 45 euro..ook corsair.

Ik zou zeggen pak google erbij en kijk eerst de prijzen.
Dit systeem is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geheugen kan ook wat beter voor de zelfe prijs bv. pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)
Daar moet ie aan kunnen komen aangezien die ook van corsair is (hopelijk voor de zelfde prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 16:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

Ziet d'r goed uit Robin :9~
alleen zou ik kijken of er een 7800 gtx in kan i.p.v. een 6800, maar dat is wel meteen 200 euro duurder.
anders moet je een x800 XL nemen zoals Nezzie al zei.
bekijk 'ns wat benchmarks (google), vooral de gamebenchmarks.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een 17 inch tft nemen. Die draait dezelfde resolutie als een 19 inch. Dus in bureaubladruimte is het even groot als 19 inch. Persoonlijk kijk ik liever naar 17 dan naar 19 inch, maar dat is persoonlijk. Probeer het een keer in die shop, ga een kwartier internetten op 19" en een kwartierje op 17".

De 100/150 euro die je ermee kunt winnen zou ik investeren in een snellere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herinner mij dat er problemen zijn tussen jou moederbordje en jou harde schijf, dat is ook de reden waarom ze in de Best Buy Guide van deze maand andere harde schijven gebruiken.. Voor de rest is het wel best een goede configuratie, alleen zou ik toch ook een andere vga kaart nemen.. 6800GT of als je veel geld hebt 7800GTX.. Voor de rest is jou configuratie bijna identiek met die voorgenoemde Best Buy Guide..

Edit: Deze problemen kunnen naar het schijnt opgelost worden meer info op www.google.be ;o)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Die Asus 6800 TD, is dat een echte GT? Zo nee, dan zou ik die niet nemen.
Bij de Alternate krijg je nu een Asus V9999GT/TD (een echte 6800GT) voor maar €258,- incl. verzendkosten. Of een PNY Verto (ook een 6800 GT) voor maar €248,- inclusief.

[ Voor 20% gewijzigd door Kosh66 op 14-07-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 19:23
Misschien is op internet bestellen toch geen slecht idee. Deze prijs krijg je bijvoorbeeld bij www.cool-prices.nl (met deze winkel heb ik erg goede ervaring)

Athlon 64 3500+ Skt 939 1600 FSB Boxed 512kb Venice 282,95
Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939 125,55
Twinmos 1GB DDR PC400 SPEED PREMIUM DUAL KIT (2x512) 109,95
ASUS ATI X800 XL 256Mb PCI-e 302,95
Creative Soundblaster Audigy 2 - ZS 7.1 Bulk 7,95
Maxtor 250GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10 125,80
LG DVD-ROM Drive Black 22,55
LG DVD RW+/- 16x Double Layer GSA-4163B Zwart 52,95
Coolermaster Centurion 5 CAC T-05. ZONDER VOEDING !!!! 58,95
Tagan 480 watt PSU 83,95
BenQ FP937S+ (19". 8ms. D-sub/DVI) 338,95
Creative Inspire 7.1 T7900 Speakerset 99,95
Logitech MX3100 Cordless Desktop 89,90
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaalprijs incl.BTW 1752,35

Met wat aanpassingen die ik zou doen. Als je wilt overklokken kun je nog een DFI moederbord overwegen.

Over de assemblage valt wel wat te regelen als je voor zoveel geld een systeem besteld.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:00

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:02:
Helaas durf ik hem zelf niet te bouwen dus de onderdelen apart bestellen is uitgesloten.
Geen vriend / bekende die dit voor je zou kunnen doen? Het zou veel geld kunnen schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 23:39
ik zou iig een dfi bord nemen, die is altijd heer en meester geweest in de benchmarks.

de maxtor harddisk zou ik niet nemen, schijnen problemen te hebben. de samsung spinpoints zijn goede en stille harde schijven (al zou je het niet verwachten vanwege het treurige verleden)

volgens mij wil je toch wel een mx518 erbij en/of goede headset, is wel zo prettig als je vaak gamed (ook voor je ouders haha)

met die speakers heb ik geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

marcieking schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:06:
En ik zou je pc winkel even vragen het geheugen in dual channel te testen, want dat hoeft niet gegarandeerd te werken.
AMD 64 heeft geen baat bij dual channel configuraties, dus dat maakt niet uit. 100% garantie dat dual channel setup werkt heb je nooit, maar de kans op problemen is héél klein. De zogenaamde dual channel kits zijn vaak niet meer dan twee doodgewone dimmetjes bij mekaar...

Je processor lijkt me redelijk duur, zeker voor Nederlandse prijzen (jaja ook nog in België is het duur). Is een andere winkel een optie?

Voor het bouwen zou het vinden van een tweaker in de buurt geen probleem mogen zijn... Laat weten waar je juist woont, en lanceer een oproep :). Er zijn er die het gratis doen, en anderen doen het voor een schijntje :).

[ Voor 37% gewijzigd door Borromini op 14-07-2005 12:56 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Onderbouwing, waarom je bepaalde onderdelen gekozen hebt?
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:02:
Processor AMD Athlon 64 3500+ Socket 939 297,1 prijs/performance-verhouding

Moederbord ASUS A8N-SLI nForce4 SLi Socket 939 147,5 waarom SLI? alleen interessant als je nu 2 * 500+ euro aan grafische kaarten kan betalen, anders blijven 2 kaarten altijd trage dan een single kaart. Bovendien profiteren niet alles games even hard van SLI.

Koeler AMD boxed koeler 0 kostenbesparende default oplossing, als je minder kabaal wilt => Zalman 7700, maar je moet wel zien dat het compartible is met het mobo en de kast/voeding

Geheugen 2 x 512MB PC3200 DDR Corsair value 117,8 waarom Corsair? bied weinig meerwaarde voor meer meerprijs. Twinmos'en doen het even goed. Als je op lange termijn 1GB wilt dan 2 latjes van 512MB, als je voor 2GB gaat, dan 1 dikke lat van 1GB.

Videokaart ASUS GeForce 6800 TD 256 Mb 322,1 waarom GeForce 6800? Deze grafische kaart wordt regelmatig geowned door GeForce 6600 GT (zie vgacharts van tomshardware) en voor die prijs zou ik eerder voor een ATI X800 XL gaan.

Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy 2 ZS OEM 67,8 default consumentengeluidskaartje, als je meer eisen aan geluid stelt, dan voor Terratec gaan. Creative heeft in het verleden "creatief" (liegen) omgegaan met specs en resamplen is ook een probleem.

Netwerkcontroller nVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller 0
Harde schijf Maxtor Serial ATA 250GB 16 Mb cache 134,9 DiamondMax 10? Indien ja, deze bugged serie principeel boycotten

Dvd-speler LG 16x48x, black 26,5

Dvd-brander LG black Dual layer 69,6 waarom een LG brander? Nec branders zijn goed en scherp geprijst. Zij hebben de € 100 barriere doorbroken en hebben dus gezorgd voor betaalbare branders, hierdoor is Nec vrij default keuze voor DVD-branders.

Behuizing Tybotech case Briza black 58,6 kasten zijn persoonlijke keuzes

Voeding Cooler Master RS-450Real Power, 450W 87,2 hoogrendementvoeding, dat ziet er goed uit

Monitor (LCD) BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) 417,3

Luidsprekers Creative Inspire T7900 117,4 Als je minder plastic wilt horen, dan zou ik eerder voor Logitech speakers gaan.

Toetsenbord Logitech LX500 black Keyboard (PS/2) 68,2

Muis Logitech MX518 Optical Mouse (USB) 51,4

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 14-07-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

behalven dat de shop waar je koopt veel te duur is, kan je ook voor een 6800GT gaan, kost ongeveer even veel als de X800XL en levert ongeveer gelijke prestaties, het is net waar je je prettig bij voelt, verder is de prijs/kwalitijd/prestatie verhouding bij corsair niet echt denderend voor dat geld is er meer mooi spul te koop
overgens schijnt ook de maxtor daimond 10 serie niet bijster goed te zijn, kijk eens naar een westerndigital of een seagate
Borromini schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:38:
[...]

AMD 64 heeft geen baat bij dual channel configuraties, dus dat maakt niet uit. 100% garantie dat dual channel setup werkt heb je nooit, maar de kans op problemen is héél klein. De zogenaamde dual channel kits zijn vaak niet meer dan twee doodgewone dimmetjes bij mekaar...

Je processor lijkt me redelijk duur, zeker voor Nederlandse prijzen (jaja ook nog in België is het duur). Is een andere winkel een optie?

Voor het bouwen zou het vinden van een tweaker in de buurt geen probleem mogen zijn... Laat weten waar je juist woont, en lanceer een oproep :). Er zijn er die het gratis doen, en anderen doen het voor een schijntje :).
een amd 64 heeft wel degelijk baad bij dual channel, waarom denk je dat socket 754 processoren een hogere clocksnelheid hebben bij de zelfde rating? (een Socket 939 3000+ draaid op 1.8GHz en de socket 754 versie op 2.0GHz) om het dual channel gemis te compenseren ;)

[ Voor 54% gewijzigd door GoldenSample op 14-07-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

toetsenbord muis even vasthouden/voelen om te zien of het je bevalt

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
bedankt voor jullie reactie.
Ik ben vandaag naar Henno computers in Oostende geweest.
De verkoper is zelf een gamer en heeft me ook wat raad gegeven.
Hij zal me tegen zaterdag een offerte opmaken.
Ik twijfel wel aan zijn voorliefde voor intel. Ik lees op alle forums dat amd beter is voor gamen om niet te zeggen duurder, maar volgens de verkoper is amd veel onstabieler en af te raden.
Kunnen jullie mij hier alvast advies over geven ?
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onstabieler zijn ze dus absoluut niet anders verkoop je er toch geen miljoenen per jaar ? (zeg ik als intel gebruiker). Ze zijn gewoon beter over te klokken (en wat je tever overklokt kan instabiel worden).
Maar als ik jou was zou ik hem die offerte van een mede tweaker hierboven aan hem laten zien en kijken wat hij er van vind (dus 1750€) of geef dat overige geld uit aan een x850 XT of een 7800 dan heb je zeker nog 2 jaar plezier van de kracht die je dan koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:27:
Hallo,
bedankt voor jullie reactie.
Ik twijfel wel aan zijn voorliefde voor intel. Ik lees op alle forums dat amd beter is voor gamen om niet te zeggen duurder, maar volgens de verkoper is amd veel onstabieler en af te raden.
Robin
Het is vrij simpel. Als je op het moment een game CPU zoekt, is een AMD64 de enige optie. Het verhaal dat AMD veel onstabieler zou zijn komt rechtstreeks uit zijn duim.
Ga dus gewoon voor een AMD64 CPU!

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik twijfel wel aan zijn voorliefde voor intel. Ik lees op alle forums dat amd beter is voor gamen om niet te zeggen duurder,
AMD64 is veel beter voor gamen dan Intel: klik hier voor een goede vergelijking
maar volgens de verkoper is amd veel onstabieler en af te raden.
Zoooo 6 years ago...

Intel boven AMD aanbevelen voor games en AMD64 aanmerken als onstabieler dan Intel: verkoper heeft er duidelijk totaal geen verstand van, zoals zovele. Andere shop zoeken, waar ze wel weten waar ze over praten ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 23:05
Het schijnt dat de Asus A8N-SLI in combi met een Maxtor diammond max 10 (ik denk dat je die neemt aangezien de 16MB cache) nog weleens problemen geeft met herkenning van HD.

Bij het samenstellen van me eigen nieuwe pc heb ik na verschillende berichten in het Asus A8N ervaringen topic besloten geen maxtor te nemen in combo met de Asus A8N.

Om eventueele problemen te verkomen kan je net zo goed een andere HD uitkiezen (Hitachi, Western Digital, Seagate of Samsung ofzo) met bijna zelfde prestaties en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Robin
De verkoper denkt aan de procentjes en bonussen voor het verkopen van Intel processoren, want AMD doet niet aan verkopers "omkopen". Dus partijdige informatie, AMD was vroeger met K6 series soms onstabiel door brakke chipsets zoals Ali's, Via MVP3,... Sinds de Athlon is het een degelijke concurrent van Intel geworden.

Athlon 64 is op vlak van games een P4-killer, Athlon 64 heeft veel rauwe FPU-performance en games hebben dat nodig. P4 heeft dat niet en men implementeert instructiesetjes om dat tekort te verbergen, dat lukt redelijke bij dingen zoals mpeg4 encoding. Maar AMD levert tegenwoordig zoveel brutekracht dat Intel met hun "trucjes" niet meer kan volgen.

De P4 wordt buitengesmeten en Intel gaat ergens in 2006 met een opgefokte Pentium-M (zie de overklokresultaten in GoT) komen. Dan gaan we terug goede concurrentie zien tussen Intel en AMD, dat wordt wat beter voor de prijzen dan nu (Intel is not an option, als je 115W van de Prescott gezien hebt, dan snap je het wel).
Pagina: 1