Toon posts:

Nieuw MoBo?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey gasten!..
ik wil mn pc beetje gaan upgraden, en ben niet al te goed hierin, het geval is dat ik gewoon niet
precies weet wat ik moet kopen.. dus wil ik aan jullie vragen of jullie me misschien zouden kunnen
kunnen helpen:)

het zit zo, ik ben zoek naar een nieuw mobo ik ga ook een nieuwe processor kopen (waarschijnlijk AMD Athlon 64 3200+) en die moeten natuurlijk met elkaar compatible zijn, en ik game veel, vrij zware spellen
nu heb ik pas mn ram uitgebreid (vanwege BF2) naar 1792MB RAM (1x 1024, 1x 512 en 1x 256)
dus daar hoef ik (hopelijk) niet meer op te letten voorlopig!

dus.. ben ik op zoek naar een moederbord voor een gamer zeg maar:).. budget is ongeveer 140 á 150€ ..mja mag wel iets duurder)beetje maar hoor:P)

alvast bedankt mensen!
de groeten!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Welke mainboards heb je al bekeken ? Wordt het een socket 939 model met Nforce4 chipset?
Wil je twee grafische kaarten in SLI opstelling gaan draaien ?

Verwijderd

Topicstarter
zo.. rustig aan :9
het maakt mij in principe weinig uit

(ben eerlijk gezegd niet een superster met al die namen en serienummers van al die borden)

en weet ook niet egt zo het verschil tussn de 939model en nforce4 chipsets
en tja.. die SLI opstelling kweet niet of mn portemonee dat gaat toelaten :P

maar doe is een gok, noem is wat.. kwil gewoon ("super") zware spellen kunnen draaien
en dingen zoals 3dsmax, PS CS 2.0, Reason 3.0(is niet zo zwaar) maar dit soort dingen
kunnen doen zonder problemen

Verwijderd

Je bent blijkbaar nieuw. We verwachten wel dat je wat meer zelf uitzoekt en je startpost wat beter uitwerkt.

Een PC een beetje upgraden is niet altijd mogelijk. Als je naar een nieuw bord gaat is de kans groot dat je VGA kaart niet meekan (de meeste hebben nu een PCI E slot)

Als je toch je AGP VGA wil houden is bv de Asus K8N een goede keuze. 3 latten ram van telkens elk een andere formaat kan goed gaan, maar misschien niet.

offtopic:
Je moet niet altijd danken voor antwoorden, daar dienen fora voor

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 21:05

Barrycade

Through the...

Aangezien je meerdere soorten geheugen hebt en ik aanneem dat je dat wil houden zal socket 939 afvallen omdat daar (correct me if I'm wrong) dual channel geheugen op moet. Dus 2 dezelfde geheugenbankjes.

Dus dan zal het socket 754 worden. Maar dan is evengoed keuze genoeg.

Maar wil je je huidige Videokaart gebruiken? Ik neem aan dat die dan AGP is. Dan wordt de keuze ook alweer kleiner. Heb je S-ATA harde schijven of P-ATA? Wil je RAID draaien? Heb je Firewire nodig? Etc Etc.

Ik heb zelf de K8T NEO-FIS2R van MSI is een wat ouder bord maar wel met veel mogelijkheden.

Maar bv een nieuwer bord met lekker veel opties en Nforce 3 is de K8N Neo Platinum Doet 89 euri in de Pricewatch.

Ook geen slecht bordje.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een moederbord moet uitzoeken ;)
PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

In ieder geval is dit niet de manier om een topic op GoT te starten. We kunnen namelijk op geen enkele manier uit je topicstart opmaken wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uiteengezet danwel geconcludeerd met behulp van de op het Internet beschikbare informatie (websites van de fabrikanten, online handleidingen, de FAQ's hier op GoT, de Search hier op GoT en Google). Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]Registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig te doornemen en dan met name het Forumgedrag gedeelte. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.