Toon posts:

sczi of gewone hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
<center><strong>SCZI of IDE?</strong></center>

Ik ben op zoek naar een goede goodkope harddisk, die sneller is dan mijn 5400 rmp nu. Dus dacht ik , ik koop een 7200 rpm. Maar toen zag ik de scsi's staan die 10000 rpm kunnen gaan. Nu wil ik weten of het verschil in snelheid duidelijk te merken is en waaraan. En zo ja als de scsi 10.000 rpm veel sneller is, welke kaart en hardeschijf moet ik dan kopen (hij hoeft niet groot te zijn, zo lang hij maar snel is en goedkoop en dat geld ook voor de scsi kaart die ik dan eventueel aan zou moeten schaffen)

Mocht het belangrijk zijn ik heb een pIII 500 mhz 196mb RAM met nog genoeg pci agp en isa sloten open. Mijn moederboard zou ik moeten nakijken maar het is een ATX

Ik gebruik de computer met veel zware games en programma's bijv. Symantec visual cafe, 3d studio max etc.

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:08

Sogree

..::te huur::..

www.storagereview.com

Daar wordt het verschil haarfijn uitgelegd, en kun je de verschillende schijven ook nog eens met elkaar vergelijken

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:17
Ik heb zelf 2 18,2 GB 10.000 rpm scsi schijven (Quantum Atlas 10K) en deze gebruik ik in kombinatie met de Adaptec 29160 scsi controller. Werkt allemaal perfect en de schijven vliegen over de sectors heen ;)
Bezuinig op je scsi kaart niet en ga voor Adaptec, stabiel en betrouwbaar!

Ik doe aan videomontage en heb er tot nu toe zeer veel profijt van.

Succes met je keuze.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

?
196 MB RAM?
?

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

?
koekum?
?

(hij zal wel 192mb bedoelen...)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

vriendelijk verzoek: als je hier meer gaat posten, wil je het dan op de normale manier doen en niet met zo'n irritant blauw schermpje met blauwe letters? is niet stoerder ofzo hoor.

die schijven zijn natuurlijk best een stukje sneller dan 7200 rpm ide schijven. Maar je betaald je er scheel aan, VEEL en veel meer dan aan ide schijven. Als je gewoon een goeie 7200 rpm dma66 schijf neemt, heb je ook een snelle schijf voor veel minder geld, over veel gigatbytes voor dezelfde prijs als een scsi met weinig gigabytes.

je hebt voor die zware games en 3d studiomax enzo niet echt zo'n snelle schijf nodig hoor. Das vooral geheugenwerk, geen harde schijf. Als ik jou was zou ik het dus niet doen. Extra geld kan je misschien installeren in meer geheugen of snellere processor, levert meer snelheidswinst

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Leuk zo'n kadertje om je posting en met al die kleurtjes... NOT!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

oh ja...volgens mij maken die vette scsi schijven ook best wel veel lawaai en hitte..

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Mijn tip :
ide hardeschijven rest scsi
heb ik zelf ook
ok scsi hd's zijn wel sneller, beter, stabieler maar vooraal duurder
en voor het geld van een 9 gb scsi hd heb je meestal ook wel een dubbel zoveel ruimte of zelfs wel drie keer zoveel ruimte ide hardeaschijf voor die prijs

.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik ben op zoek naar een goede goedkope harddisk
Nou, geen scsi dus :)

Volgens mij is tegenwoordig scsi alleen nog handig bij netwerk / webservers. Dit vanwege de hogere betrouwbaarheid, lagere toegangstijden, meestal grotere cache en hoe te handelen wanneer er eentje de geest geeft. Voor gewone machines is het niet nodig, nouja misschien een U scsi schijfje van 1 GB om cd'tjes te bakken ;)

• A3-D
  • Laatst online: 13:17
PcDealer: Oei, 15.000 rpm. Mag je wel oppassen dat die dingen niet je raam uitvliegen. Ik wist nog geeneens dat die dingen al bestonden. Zal wel weer een aardig prijskaartje aanhangen.

RdB: Klopt idd, deze schijven maken wat meer herrie dan "normale" IDE en/of ATA/66 schijven. Qua temperatuur is het idd ook nodig om er wat koeling overheen te gooien, maar aan warmte hebben wij tweakers toch een broertje dood. ;)
Even wat extra Delta Fans erop (eentje blazen, en eentje zuigen vanaf de linker en rechter zijkant van de kast) en ze blijven weer lekker op temperatuur.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Raak je als mens niet enigzins gedeformeerd van al dat gegier en geruis continue van zo'n computer onder je bureau met gierende scsi-schijfen, extra venti's, grafische kaarten met ook weer venti('s)?

Die vraag kan ik trouwens ook heel goed aan mezelf stellen...

• vassago
  • Laatst online: 17:57
Gewoon _geen_ SCSI schijf kopen, je betaald je inderdaad scheel. Voor dat geld kun je ook een Promise IDE raid kopen (of een "gewone" ombouwen) met b.v. 2x 20GB 7200RPM .

Ruim sneller dan 1x 10.000RPM SCSI (zeker als je video-edit aangezien dan alleen de doorvoer telt)

En koop zeker geen adaptec, veel te duur.
(Symbios is minstens zo goed en de helft goedkoper)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het schermpje veranderd... blijkbaar vond de rest het niet zo cool, ach ik was ook maar wat aan het proberen, ik dacht dat is weer eens wat anders.

Hey bedankt voor jullie replies
Ik koop denk ik een 'gewone 7200 rpm'

oh ja 192mb SDIMM zou het moeten zijn maar als mijn comp bij het opstarten het intern leest komt ie tot de 196mb nog wat...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hij telt het in KB toch? => 1024 * 192 = 196,608. Daar heb je je 196...

Verwijderd

Topicstarter
Wat dom van me tuurlijk gert!
Pagina: 1