Toon posts:

Een CORBA uitzondering:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zijn wij bezig met een implementatie traject voor een nieuw ERP pakket Optimus 2020.
Wij draaien op een ES45 (unix Tru64 5.1b) een database voor ons ERP pakket Optimus 2020.

De gebruikers krijgen via 1 van de 3 citrix servers het programma tot hun beschikking.

Sinds een tijdje krijgen wij op willekeurige tijden en op de willekeurige citrix servers een Corba Uitzondering.

Een CORBA uitzondering:

system exception, ID
'IDL:omg.org/CORBA/TRANSIENT:1.0'
OMG minor code (2), described as "*unknown
description*', completed = NO

Wat ik kan vinden over deze melding is dat de client/server connectie wegvalt. Nu heb ik al een aantal dingen gedaan:

1. in de unix server al een andere netwerkkaart gezet, de server op een andere switch gezet. Al met de netwerksnelheden gestoeid.
2. lokaal het ERP pakket geinstalleerd. Ook hier komt de CORBA voor. Conclusie lijkt geen citrix probleem te zijn.
3. Het netwerk laten "sniffen" tijdens Corba meldingen geen verhoogde activiteiten vernomen op het netwerk.
4. Software bedrijf DBS gooide het op een NSLOOKUP probleem. Dit is opgelost, en heeft niet geholpen. En heeft momenteel ook geen idee. "Alleen van het ligt aan jullie netwerk, hier kan ik niets mee. Het netwerk is een erg breed begrip!!"
5. In de logboeken wordt ook niets geregistreerd over deze CORBA meldingen.

Zijn er mensen die dit herkennen? En mij willen helpen

Bedankt.
marcel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 11:06 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
D'r zit niet gewoon toevallig een switch/hub te etteren ("hikjes") of een slechte kabel tussen? Dit lijkt me meer een "low level" probleem (wegvallen van verbinding, packet loss, dat soort zaken) dan een P&W probleem...
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:05:
4. Software bedrijf DBS gooide het op een NSLOOKUP probleem. Dit is opgelost, en heeft niet geholpen. En heeft momenteel ook geen idee. "Alleen van het ligt aan jullie netwerk, hier kan ik niets mee. Het netwerk is een erg breed begrip!!"
WTF is een NSLOOKUP probleem? Bedoelen ze dat je DNS niet (goed) werkt? NSLOOKUP is een 'tooltje' om een DNS server mee te queryen, maar het lijkt me stug dat het aan NSLOOKUP (standaard in Windows) ligt :P

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 15-07-2005 00:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Geen programmeren dus hoort het niet binnen P&W..

Lastig om te bepalen waar het heen moet, dus voorlopig verplaatsen we deze naar Software Algemeen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me hier wle op z'n plaats :)
Heb je geen extended support op dat pakket? Lijkt me toch dat die firma er het beste over kan oordelen.... Client al eens rechtstreeks op de switch/router/nic van de server(s) aangesloten om te zien of dit probleem zich dan ook voordoet? En misschien aan beide kanten een andere netwerkkaart? Geen idee, maar misschien missen er odbc-koppelingen oid?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
WTF is een NSLOOKUP probleem? Bedoelen ze dat je DNS niet (goed) werkt? NSLOOKUP is een 'tooltje' om een DNS server mee te queryen, maar het lijkt me stug dat het aan NSLOOKUP (standaard in Windows) ligt :P
Klopt dit werd door hun aangegeven. Dit is nu opgelost, tja je moet doen wat de software leverancier aangeeft. Alleen nu werkt de DNS perfect, maar krijgen we nog steeds de meldingen.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]RobIII schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:02:
D'r zit niet gewoon toevallig een switch/hub te etteren ("hikjes") of een slechte kabel tussen? Dit lijkt me meer een "low level" probleem (wegvallen van verbinding, packet loss, dat soort zaken) dan een P&W probleem... [quote]

Dit dacht ik ook al ik heb swiches al omgedraaid, bekabeling vervangen, andere netwerkkaart erin.
Het netwerk wordt ook al met een sniffer gecontroleerd. En op momenten van CORBA EXCEPTIONS controleren we gelijk de logs van de sniffer. Hierin valt niets op te merken.............. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:20:
Lijkt me hier wle op z'n plaats :)
Heb je geen extended support op dat pakket? Lijkt me toch dat die firma er het beste over kan oordelen.... Client al eens rechtstreeks op de switch/router/nic van de server(s) aangesloten om te zien of dit probleem zich dan ook voordoet? En misschien aan beide kanten een andere netwerkkaart? Geen idee, maar misschien missen er odbc-koppelingen oid?
Support zekers, alleen weten zij het ook niet meer. De client is in onze situatie 3x een citrix server. En het vreemde is dat het op alle 3 de servers komt. Netwerkkaart al geprobeerd in de unix al een andere laten plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij wel opgevallen dat sinds wij een scheduler (plannings module) in ons ERP pakket hebben gehangen dat er veel meer meldingen zijn van CORBA EXCEPTIONS.

Helaas is onze software leverancier het hier niet mee eens. Gisteren dan maar de proef op de som genomen ik heb de scheduler disabled. Gisteren is er niet mee gewerkt.

Hé gelijk geen meldingen meer? Toeval? 8)7 Normaal tussen de 4 en 20 meldingen per dag.

Vandaag ook nog meer even afwachten

:( Helaas de CORBA EXCEPTIONS blijven komen. De planningsmodule uizetten, heeft geen oplossing geboden. Iemand suggesties?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 11:22 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Gebruik de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) als je iets toe te voegen hebt a.u.b., dan hoef je niet 4x(!) achter elkaar te posten...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1